کد خبر: ۷۰۸۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

۲۲ کشته و ۱۰۶ زخمی در حملات اسرائیل به غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه بار دیگر حملاتی را به بخش‌های مختلف غزه انجام دادند. همزمان مقاومت فلسطین از نامگذاری عملیات این گروه به "شمشیر قدس" در حمایت از ساکنان این شهر اشغالی خبر داد.
۲۲ کشته و ۱۰۶ زخمی در حملات اسرائیل به غزه
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی پس از نیمه شب دوشنبه- سه شنبه به بخش‌های مختلف نوار غزه حمله کرده و نقطه‌ای در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

همچنین یک زمین خالی در شرق خان یونس و نقطه‌ای در شرق شهر بیت حانون در شمال نوار غزه نیز هدف قرار گرفت.

جنگنده‌های اسرائیلی در ادامه شهر رفح در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

شبکه‌های المیادین و الجزیره نیز از بمباران منطقه جبل الکاشف در شرق غزه و هدف گیری پایگاه مقاومت فلسطین در منطقه "تل الهوی"در غرب این باریکه خبر دادند.

در همین راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا صبح امروز به ۲۲ شهید از جمله ۹ کودک و ۱۰۶ زخمی رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز در پاسخ جنایت رژیم صهیونیستی در قدس و غزه در چندین نوبت از شامگاه روز دوشنبه تا بامداد امروز حملات موشکی را به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی در مجاورت باریکه غزه انجام دادند.

گروه‌های فلسطینی در این حملات از موشک‌های نسبتا دور برد برای هدف قرار دادن برخی شهرهای اسرائیلی در عمق سرزمین‌های اشغالی استفاده کردند که هزاران شهرک نشین صهیونیست را به پناهگاه‌ها کشاند.

از سوی دیگر اتاق مشترک مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای از آغاز عملیات "شمشیر قدس" برای حمایت از ساکنان شهر اشغالی قدس در پاسخ به عملیات اشغالگران اسرائیلی در غزه تحت عنوان "نگهبان دیوارها"، خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه به منظور حمایت از ساکنان قدس شریف در برابر جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و پاسخ به فریاد یاری‌طلبی آزادگان فلسطینی، در چارچوب اتاق عملیات مشترک مقاومت و طی نبرد "شمشیر قدس" ضربات سختی به دشمن وارد کرد که سرآغاز این حملات از قدس اشغالی بود و پس از آن یک خودروی نظامی اسرائیلی در شمال نوار غزه منهدم شد و حملات موشکی گسترده‌ای هم به اطراف تل آویو و مواضع دشمن در سرتاسر اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه انجام گرفت.

ما در اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین بر این موارد تاکید می‌کنیم:

نخست: به دشمن صهیونیستی می‌گوییم که ما قبلا نیز به آن نسبت به ادامه تعدی و تجاوز علیه مقدسات و ملت فلسطین هشدار داده بودیم، اما این رژیم بی‌پروا و بدون هیچ بازدارنده‌ای به جنایات خود ادامه داد، بنابراین زمان تسویه حساب با این رژیم فرا رسیده است.

دوم: ما تمام توان خود را برای دفاع از ملت فلسطین به کار گرفته‌ایم و تحت هیچ شرایطی آن‌ها را تنها نمی‌گذاریم و سلاح ما، سلاح همه ملت در هر مکانی است.

سوم: دشمن بزدل بداند دوره‌ای که دست به هر اقدامی در قدس و مسجد الاقصی می‌زد، دیگر به سر آمده است.

چهارم: به ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس اطمینان می‌دهیم مقاومت که به آن پشت بسته‌اید، هرگز شما را ناامید نخواهد کرد و همچون دژی محکم و شمشیری بران از شما دفاع خواهد کرد.»

از سوی دیگر اسپوتنیک از ادامه درگیری میان پلیس اسرائیل و شهرک نشینان از یک سو و جوانان فلسطینی حاضر در مسجد الاقصی از سوی دیگر خبر داد.

درگیری‌ها همچنین با ارتش اسرائیل در مناطق دیگر در کرانه باختری ادامه دارد. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۲۳ مجروح به بیمارستان دولتی هبرون منتقل شدند.

منابع محلی نیز از درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در شهر اللد خبر می‌دهند.

نظامیان اسرائیلی دست کم ۲۰ جوان فلسطینی را در این شهر بازداشت و یک جوان فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

علاوه بر این منابع محلی از درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ایست بازرسی قلندیا در کرانه باختری خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که مبارزان فلسطینی پس از درگیری با صهیونیست‌ها، به سلامت این منطقه را ترک کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین