کد خبر: ۷۰۸۸۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
امروز باید شفاف سازی کنیم که جای ما در "میدان اقتصاد" کجاست؟

عباسی: نگران نابودی "میدان اقتصاد" مردم هستم

بدون شک یکی از علل اساسی شکاف ویران‌کننده بین اقتصاد نمایشی و اقتصاد زیرزمینی این است که هر روز شاهد تقویت اتوبان اقتصاد زیرزمینی غیرشفاف و رانتی به جای اقتصاد روزمینی شفاف و کنترل شده هستیم.
عباسی: نگران نابودی
آفتاب‌‌نیوز :

محمد عباسی در یادداشتی نوشت: افزایش تورم، بیکاری و مسائل اجتماعی ناشی از بحران‌های اقتصادی مردم را کلافه کرده است. وضعیت تورم افسارگریخته و افزایش بیکاری، سرمایه‌های انسانی که شاخص‌های تعیین‌کننده میزان و شدت فلاکت یک جامعه هستند، در شان مردم شایسته و فهیم ایران اسلامی نیست. نقدینگی در این ۸ سال ۷ برابر شده که به عنوان کارشناس اقتصادی و اجتماعی نگرانم چرا نقدینگی بدون پشتوانه بالاست؟!

باید طرف عرضه به نسبت تقاضا متعادل باشد؛ به طوری که اکثریت خانواده‌ها به ویژه کم‌درآمد‌ها برای تامین نیاز‌های اولیه و ضروری، بدون دغدغه اقدام نمایند. با بررسی اجمالی آمار‌های موجود وضعیت زندگی خانواده‌های ایرانی در سال‌های گذشته، نشان از این نکته مهم دارد که سفره ایشان کوچک‌تر و توان خریدشان کمتر شده است.

در سال گذشته بانک‌ها اعلام کرده‌اند که نزدیک به دو هزار میلیارد میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت نموده‌اند که پرسش افکار عمومی در مقابل این خبر قابل تامل است: به راستی منابع مالی اعطایی از جانب ساختار‌های تامین به کجا رفته که مردم فقیرتر شده‌اند و تعداد زیادی از سرپرستان خانواده امکان خرید گوشت و مرغ را ندارند.

بدون شک یکی از علل اساسی شکاف ویران‌کننده بین اقتصاد نمایشی و اقتصاد زیرزمینی این است که هر روز شاهد تقویت اتوبان اقتصاد زیرزمینی غیرشفاف و رانتی به جای اقتصاد روزمینی شفاف و کنترل شده هستیم.

بورس رانتی و دلالی در بازار ارز، زمین و مسکن ریشه در فضای اقتصاد زیرزمینی دارد که باعث تخریب زندگی خانواده‌های ایرانی و افزایش فاصله طبقاتی شده است. سرمایه زیادی در اختیار و مدیریت کنش‌گران اقتصادی نیست که به تولید، اشتغال و سامان زندگی ذی‌نفعان اکوسیستم کارآفرینی و اشتغال‌زایی برسد. پس تخریب "میدان اقتصاد" به نفع عده‌ای خاص تاوان سنگینی را به اکثریت مردم تحمیل نموده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
هادی مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
موفق ترین وزیر تعاون و وزیر ورزش ایران در ایران دکتر محمد عباسی است . شایسته ترین مدیر موفق با فکری بکر و تحولگرا و با ایده های جوانگرایی
آرمان حاجیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
با سلام نظرات دکتر محمد عباسی، و سوابق علمی و مدیریتی ایشان،ایشان را اصلح ترین گزینه ریاست جمهوری کرده است.در ضمن خیلیها نمیدانند بواسطه پیشنهاد و تلاش ایشان در وزارت تعاون،پروژه مسکن مهر کلید خورد و مردم قشر ضعیف صاحب خانه شدند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین