کد خبر: ۷۰۸۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
تبلیغات

سود بیشتر با بیت کوین یا اتریوم؟

ز سوی دیگر، بیشتر ارز‌های دیجیتال مثل اتریوم، شهرت بیت کوین را ندارند؛ بنابراین ممکن است بسیاری از افراد آن‌ها را نادیده بگیرند، اما این موضوع نمی‌تواند ارزش و آینده درخشان ارز‌های دیگری نظیر اتریوم را تحت تاثیر قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها بازار ارز‌های دیجیتال به بهشت سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی تبدیل شده است که قصد دارند با مبالغ نه‌چندان بالا، سود‌های چند ۱۰۰ درصدی کسب کنند. این بازار، ارز‌های دیجیتال مختلفی را در خود جای داده است که بسیاری از آن‌ها، سود‌های هیجان‌انگیزی را نصیب معامله‌گران کرده‌اند. به همین دلیل است که هر روز، افراد بیشتری به خرید اتریوم روی می‌آورند. از سوی دیگر، بیشتر ارز‌های دیجیتال مثل اتریوم، شهرت بیت کوین را ندارند؛ بنابراین ممکن است بسیاری از افراد آن‌ها را نادیده بگیرند اما این موضوع نمی‌تواند ارزش و آینده درخشان ارز‌های دیگری نظیر اتریوم را تحت تاثیر قرار دهد. اتریوم، نه‌تن‌ها فناوری کاربردی و جدیدتری را نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهد، بلکه قیمت آن در یک سال گذشته، افزایش بیشتری نسبت به بیت کوین داشته است.

اگر می‌خواهید بدانید چرا اتریوم می‌تواند سرمایه‌گذاری پرسودتری نسبت به بیت کوین باشد، این مطلب را بخوانید.

سود بیشتر با بیت کوین یا اتریوم؟

اتریوم چیست و چه مزیتی نسبت به بیت کوین دارد؟

اتریوم یک شبکه مبتنی بر فناوری بلاک چین است که به افراد اجازه می‌دهد قرارداد‌های هوشمند (مجموعه‌ای از کد‌ها که برای انجام کار خاصی نوشته می‌شوند) را روی این شبکه بسازند. اتریوم در مقایسه با بیت کوین از سرعت و توان بیشتری برای انجام تراکنش‌ها برخوردار است و می‌تواند تا ۲۵ تراکنش در ثانیه را انجام دهد؛ بنابراین، فناوری اتریوم نسبت به بیت کوین دارای سه مزیت اصلی است:

۱-قابلیت انجام تراکنش‌های بیشتر در هر ثانیه

۲-امکان ساخت قرارداد‌های هوشمند

۳-یک مزیت دیگر اتریوم نسبت به بیت کوین، سودآوری بیشتر است. جالب است بدانید که در زمان نگارش این مقاله، قیمت اتریوم در طول یک سال، بیش از ۱۱۰۰ درصد بوده است؛ یعنی یک سال پیش می‌توانستید با ۱۸۰ دلار صاحب یک کوین اتریوم شوید؛ اما حالا باید بین ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار بپردازید! در همین مدت، قیمت بیت کوین، نصف اتریوم رشد کرده است.

شبکه اتریوم، یک ارز دیجیتال نیز دارد که در صرافی‌ها معامله می‌شود و در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

سود بیشتر با بیت کوین یا اتریوم؟

ارز دیجیتال اتریوم یا اتر (ETH) چیست؟

شبکه اتریوم دارای یک ارز دیجیتال است که اتر نام دارد و با اختصار ETH نمایش داده می‌شود. این توکن، انجام تراکنش‌ها در بلاک چین اتریوم را تسهیل می‌کند. به بیان ساده، همه عملیاتی که افراد یا برنامه‌نویسان با استفاده از شبکه اتریوم انجام می‌دهند، نیازمند یک توان محاسباتی است و افراد باید برای استفاده از این امکان، کارمزدی را به صورت ارز دیجیتال اتریوم یا همان اتر پرداخت کنند. اتر از نظر ارزش بازار، در رده دوم بازار رمز ارز و پس از بیت کوین قرار می‌گیرد. می‌توانید اتر را در صرافی‌های رمز ارز خرید و فروش کنید.

سود بیشتر با بیت کوین یا اتریوم؟

پاسخ این پرسش ساده است! بیت کوین در یک سال گذشته رشد ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصدی داشته است، اما همانطور که گفتیم در همین مدت، رشد قیمت اتریوم بیش از ۱۰۰۰ درصد بوده است! بنجامین بلانتز، یکی از تحلیلگران محبوب ارز‌های دیجیتال در تازه‌ترین تحلیلش، همچنان معتقد است که افزایش قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۱، بیشتر از بیت کوین خواهد بود. بلانتز می‌گوید: «اگر قیمت بیت کوین همچنان به حرکتش تا قله ۱۰۰ هزار دلاری و بالاتر از آن ادامه دهد، چنین اتفاقی به این معناست که اتریوم بیش از بیت کوین رشد می‌کند. اگر بیت کوین از نقطه قیمتی کنونی، دو برابر شود، اتریوم سه برابر می‌شود و عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت.» به‌نظر می‌رسد که اغلب تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال، روی این موضوع تفاهم دارند که افزایش قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین بیشتر خواهد بود؛ با این حال برخی معتقدند که بیت کوین به دلیل سهم بازار بیش از ۵۰ درصدی در کل بازار رمز ارزها، سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری محسوب می‌شود. به هر صورت، بهتر است پیش از هر کاری، خودتان در این باره تحقیقات لازم را انجام بدهید.

سود بیشتر با بیت کوین یا اتریوم؟

نمودار خطی رشد ۱۱۰۰ درصدی اتریوم در یک سال

بهترین کیف پول‌های اتریوم

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال که دارای امنیت و کاربری ساده‌ای باشد، از اهمیت بالایی برای ذخیره‌سازی و نگهداری اتریوم برخوردار است.

یکی از این کیف پول‌ها، لجر نانو اس است که کیف پول آفلاین و سخت‌افزاری است و به دلیل اینکه به اینترنت نیازی ندارد، امن‌ترین گزینه برای نگهداری اتریوم و بسیاری از ارز‌های محبوب دیگر محسوب می‌شود.

مای اتر والت (MyEtherWallet)، کیف پول اختصاصی اتریوم است که بسیاری از دارندگان ارز اتریوم از آن استفاده می‌کنند و دارای رابط کاربری ساده‌ای است.

توجه داشته باشید که کیف پول‌های خارجی ارز دیجیتال به دلیل تحریم‌ها ممکن است ریسک بالایی برای کاربران ایرانی داشته باشند و حتی دارایی آن‌ها را بلوکه کنند. از این رو می‌توانید با ثبت‌نام در سامانه دانش‌بنیان اکسکوینو، به یک کیف پول اتریوم داخلی دسترسی داشته باشید و به سادگی، مدیریت و نگهداری اتریوم و سایر ارز‌های دیجتال‌تان را انجام دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین