کد خبر: ۷۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاسخ کرد: چرا قیمت سکه و طلا به مسیر صعودی بازگشت؟

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار از روز گذشته آغاز شد و امروز نیز ادامه یافت به طوری که سکه بار دیگر وارد کانال۱۰ میلیون تومان شد و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز در مرز یک میلیون تومان قرار گرفت.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاسخ کرد: چرا قیمت سکه و طلا به مسیر صعودی بازگشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی ها نشان می دهد همزمان با بازگشایی مجدد اصناف و آغاز به کار واحدهای صنفی طلافروشی، حضور خریداران در این بازار افزایش یافته و این مساله بر قیمت سکه و طلا و همچنین حباب سکه تاثیرگذار شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تغییرات قیمت انواع سکه و دلار نیز با تایید این مساله اظهار کرد: امروز به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید سکه و طلا و همچنین افزایش نرخ ارز، شاهد بالا رفتن قیمت طلا و سکه در بازار هستیم.

محمد کشتی آرای افزود: در بازار جهانی شاهد کاهش نرخ انس هستیم به طوری که قیمت جهانی طلا بین ۱۸۳۶ تا ۱۸۳۸ دلار در نوسان بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ ارز نیز همسو با بالارفتن تقاضای خرید سبب نوسان قیمت ها در بازار فلزات گرانبها شده است.

هم اکنون در بازار، قیمت سکه امامی ۱۰ میلیون و ۲۰ هزار تومان، قیمت سکه بهارآزادی ۹ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۹۰۰ تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد می شود.

همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۹۳ هزار و ۹۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود.

حباب سکه امامی برابر با ۲۷۵ هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی معادل ۷۴ هزار تومان، حباب نیم سکه ۷۳۷ هزار تومان، حباب ربع سکه یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان و حباب سکه های گرمی هم ۹۵۰ هزار تومان است.

به گفته فعالان این بازار، خریداران بیشتر به دنبال خرید ربع سکه هستند و سکه های تمام به دلیل قیمت بالا به میزان کمتری فروخته می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین