کد خبر: ۷۰۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
تبلیغات

خرید بیت‌کوین

امروزه با خرید بیت کوین و دیگر ارز‌های رمزنگاری شده، افراد در بستری امن و بدون هیچ‌گونه محدودیت، به معامله با یکدیگر می‌پردازند. پیدایش ارز‌های دیجیتال به سال ۲۰۰۸ میلادی برمی‌گردد. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو با هدف رهایی از وابستگی به سیستم‌های مالی بانکی، با راه‌اندازی بیتکوین، جریانی به نام ارز‌های دیجیتال را به وجود آورد.
خرید بیت‌کوین
آفتاب‌‌نیوز :

بیتکوین یکی از قدیمی‌ترین و باارزش‌ترین ارز‌های دیجیتال است که دولت در انتشار آن هیچ نقشی ندارد. در واقع امنیت این ارز‌های رمزنگاری شده به همین موضوع برمی‌گردد که هیچ واسطه‌ای در خرید و فروش آن‌ها نقشی ایفا نمی‌کند.

معاملات و تراکنش‌های مربوط به خرید بیت کوین، توسط فرمول‌های محاسباتی انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، بیتکوین یا دیگر ارز‌های دیجیتال به صورت فیزیکی یا حضوری خریدوفروش نمی‌شوند. تمام این فرایند در بستر فضایی مجازی و با قابلیت دسترسی یکسان صورت می‌گیرد.

مفهوم بلاکچین

قبل از پرداختن به موضوع این مطلب، باید اشاره کوتاهی به مفهوم بلاکچین داشته باشیم. این مفهوم هم‌زمان با ظهور بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال شناخته شد. سیستم ارز‌های دیجیتال برای ثبت و ذخیره داده‌ها به یک شبکه یا سیستم نیاز داشت که از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد.

بلاکچین بهترین انتخاب برای حساسیت این موضوع بود. به این جهت که بلاکچین داده‌های ذخیره شده بر روی سیستم را به شکلی یکسان برای تمام اعضا به اشتراک می‌گذارد. در واقع شبکه غیرمتمرکز بیت کوین و سیستم بلاکچین با همکاری یکدیگر شرایطی را فراهم آوردند تا میزان امنیت شبکه بالا رفته و خطر هک شدن نیز کاهش پیدا کند. فناوری بلاکچین به ایجاد امنیت در معاملات کمک بزرگی می‌کند.

امنیت در خرید بیت کوین

نکته مهم در امنیت ارز‌های دیجیتال، عدم ذخیره اطلاعات بر روی یک منبع داده مرکزی مانند بانک است. سیستم بلاکچین به این شکل عمل می‌کند که هر عضو یا کاربر داده‌های مربوطه را بر روی سیستم خود و دور از دسترس دیگران ذخیره می‌کند.

نکته دیگری که نشان از امنیت در خرید بیت کوین دارد، امکان رمزگذاری تراکنش‌های صورت گرفته است. هر زمان که داده‌ها و اطلاعات به مرحله نهایی ثبت می‌رسند، دیگر هیچ‌کس توانایی تغییر یا حذف اطلاعات را نخواهد داشت. به این دلیل که تمامی تراکنش‌ها در سیستم بلاکچین رمزگذاری می‌شوند.

البته این تصور نباید پیش بیاید که اشتراک‌گذاری اطلاعات به معنای ورود به حریم خصوصی کاربران است. این بدان معنا نیست که در خرید بیت کوین کاربران بتوانند از مقدار خرید و فروش یکدیگر به شکلی دقیق مطلع شوند. پروتکل‌های بیتکوین از ساختار بسیار قوی برخوردار هستند و این امر به امنیت در انواع ارز رمزنگاری شده، منجر می‌شود.

مزایای خرید بیت کوین

یکی از مهمترین مزایای خرید ارز‌های دیجیتال، هزینه پایین تراکنش است. در معاملات ارز‌های رمزنگاری شده معمولا کمتر از ۲ تا ۳ درصد هزینه بابت تراکنش‌های انجام شده، از کاربران دریافت می‌شود. از دیگر مزایای خرید بیت کوین، باید به پنهان ماندن اطلاعات شخصی کاربران اشاره کرد. این امر باعث می‌شود تا امنیت و حفظ حرم خصوصی افراد افزایش پیدا کرده و احتمال سرقت اطلاعات مربوط به هویت نیز کاهش پیدا کند.

اصطلاح شفافیت DLT بیتکوین به این معناست که معاملات انجام شده بین تمامی کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. با این حال جای نگرانی وجود ندارد، به این جهت که این اطلاعات تنها در اختیار کاربران عضو شده در شبکه قرار می‌گیرد. نکته مهم دیگر نیز به عدم امکان دست‌کاری داده‌ها توسط شخصی دیگر است. در شبکه ارز‌های دیجیتال، احتمال نقض یا شکست داده‌ها همچون سیستم‌های مالی سنتی وجود ندارد.

خرید بیت‌کوین

چگونه در فضای ارز‌های دیجیتال، خریدی امن داشته باشیم؟

همان‌طور که اشاره شد خرید بیت کوین و دیگر ارز‌های رمزنگاری شده در فضای مجازی و در بستر اینترنت انجام می‌شود. برای تکمیل فرایند خرید و فروش هر ارز، شما نیاز به نصب یک کیف پول دارید. در حال حاضر برای تهیه کیف پول گزینه‌های متنوعی مانند کیف پول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، آنلاین و... وجود دارد.

کیف پول سخت‌افزاری یکی از امن‌ترین گزینه‌ها در این خصوص است که قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر است. البته تمامی این کیف پول‌ها از امنیت نسبی برخوردار هستند. با این حال شما برای حفظ اطلاعات و تراکنش‌های انجام شده می‌توانید یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود برای امنیت بیشتر تهیه کنید.

کیف پول سرد

کاربران در فضای معاملات باید با کیف پول دیجیتال خود همچون یک کیف پول واقعی برخورد کنند؛ به این معنا که از هر روشی برای حفظ امنیت آن استفاده نمایند. بهترین راهکار، ذخیره ارز به صورت هم‌زمان در کیف پول سرد و گرم است.

کیف پول سرد همچون نوع سخت‌افزاری، امکان ذخیره ارز به صورت آفلاین را دارد. از آنجا که ذخیره ارز در کیف پول سرد نیاز به اینترنت ندارد، امکان هک شدن و سرقت از آن نیز بسیار محدود می‌شود.

اهمیت خرید از صرافی معتبر

مهمترین مرحله در خرید بیت کوین، اعتماد به یکی از صرافی‌های آنلاین در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال است. در حال حاضر تعداد این صرافی‌ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، اما اعتماد به هر منبعی امری غیرمنطقی خواهد بود.

قبل از انتخاب صرافی حتما در مورد اعتبار و فعالیت‌های آن تحقیق کنید. همچنین بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که کاربران ایرانی در صرافی‌های قابل اعتماد داخل کشور ثبت‌نام کنند؛ به این دلیل که هنگام ثبت‌نام و انجام خرید و فروش، آدرس آی پی کاربران ایرانی نباید مشخص شود.

خرید بیت‌کوین

دیجی دلار

اگر به دنبال یک سایت معتبر در زمینه خرید بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال هستید، بی‌شک سایت معتبر دیجی دلار انتخاب مناسبی خواهد بود. مهمترین هدف این مجموعه جلب اعتماد و رضایت کاربران بوده که تا به امروز از عهده این مهم برآمده است. تمام تراکنش‌ها در دیجی دلار با بیشترین امنیت انجام شده و مراحل مختلف ثبت‌نام نیز در شرایطی امن و مطمئن صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از نکات مهم در اعتماد به این سایت، مقایسه نرخ ارز‌های دیجیتال و ارائه بهترین قیمت روز است. شما می‌توانید قبل از ثبت‌نام، قیمت‌ها را بررسی کرده و از این موضوع اطمینان داشته باشید که بهترین و ارزان‌ترین قیمت از طرف دیجی دلار به شما پیشنهاد می‌شود.

خرید بیت کوین در دیجی دلار به صورت صد در صد اتوماتیک انجام می‌شود. این مجموعه شرایطی را فراهم کرده تا کاربران پس از ثبت سفارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ارز خود را تحویل بگیرند. صرافی آنلاین دیجی دلار ۷ سال در این عرصه فعالیت داشته و تجربه کسب کرده است. به همین جهت شما می‌توانید از تجربیات کارشناسان این سایت و پشتیبانی ۲۴ ساعته مجموعه، بهترین استفاده را داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین