کد خبر: ۷۰۸۹۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
در نخستین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفت

سرداران آمدند

در روز اول ثبت‌نام، چهره‌ نظامی دیگری نیز به ستاد انتخابات آمده بود؛ سرتیپ محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات دولت دهم. او اعلام کرد با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده است. خانمی میانسال نیز در همان اولین ساعات ثبت‌نام به وزارت کشور آمد تا ثبت‌نام کند. همچنین دختری با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد و بعد از ثبت‌نام گفت: «عاشق کشورم هستم و آمده‌ام خدمت کنم».
سرداران آمدند
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته اولین روز ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی سپری شد که به‌جز سردار دهقان و سردار سعید محمد که پیش‌تر شرکت خود در انتخابات را اعلام کرده بودند، چهره شاخص دیگری پا به ساختمان ستاد انتخابات کشور در میدان فاطمی نگذاشت.

سردار محمد: مستقل آمده‌ام

سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا، پیش‌از‌ظهر دیروز در وزارت کشور حاضر شد و ثبت‌نام کرد. او که پیش‌تر خود را مصداق «دولت جوان انقلابی» معرفی کرده بود، بعد از نام‌نویسی به میان خبرنگاران آمد و گفت به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده و از ناحیه هیچ جناحی نیز مورد حمایت قرار نگرفته و نمی‌خواهد مورد حمایت آنها باشد.

محمد گفت که معتقد است بیشترین آسیب به جریان اجرائی کشور را فضای دو‌قطبی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی زده و به هیچ جریانی قولی برای سهامی‌شدن در دولتش نداده است.

سردار که لباس نظامی را از تن درآورده است، گفت باید تحولی بزرگ در جامعه اتفاق بیفتد و مردم از کارگزاران گلایه دارند و نه انقلاب و از بی‌دولتی و کم‌عملی‌ها ناراحت‌ هستند؛ پس به دنبال تحول همه‌جانبه هستم و با مشارکت جوانان تلاش می‌کنیم این تحول را رقم بزنیم.

محمد همچنین اصلاحات مبتنی بر اصول را مورد نیاز عرصه‌های نظام دانست و عنوان کرد با داشتن کارنامه‌ای خوب و تیم بسیار قوی و مجربی که برخی را تا قبل از انتخابات معرفی خواهد کرد، پا به عرصه گذاشته است. او مدعی شد در همه حوزه‌ها برنامه دارد و با رویکردی تولید‌محور تلاش خواهد کرد با اصلاح ساختار بانکی، منابع مردم و سرمایه‌داران را به سمت تولید برگرداند.

سردار از ایرانیان خارج از کشور هم خواست تا برای اعتلای ایران با او مشارکت کنند. او طعنه‌ای نیز زد و گفت ساخت کشور و اصلاح زیرساخت‌ها در صد روز قابل انجام نیست و من برنامه‌ای چهار‌ساله در این زمینه دارم.

سعید محمد اعلام کرد در سیاست خارجی نیز باید بین غرب و شرق توازن برقرار شود و نگاه به 1+5 خطایی استراتژیک است. این کاندیدای انتخاباتی ادعا کرد با دور‌زدن و خنثی‌کردن تحریم‌ها آشناست. او همچنین درباره اینکه برای کاندیداتوری در انتخابات از مقام معظم رهبری اذن گرفته یا خیر، گفت: «شأن رهبری بسیار بالاتر از این است که بخواهند به افرادی اذن بدهند، همین که دیدم ایشان در گام دوم راجع به حضور جوانان تأکید کردند، بر خود لازم دیدم که وارد عرصه شوم». سردار سعید محمد، «مهدی دوستی» را به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود برگزیده است.

سردار دهقان: جایی برای سلبریتی سیاسی نیست

سردار دهقان، وزیر سابق دفاع نیز روز گذشته به همراه همسرش در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و ثبت‌نام کرد. او سپس در جمع خبرنگاران گفت: «عرصه اداره کشور عرصه حضور سلبریتی سیاسی نیست». خبرنگاری پرسید: «آیا منظورش از سلبریتی سیاسی ابراهیم رئیسی است؟» که او پاسخ داد: «لطفا سؤال بعدی! این سؤال نیست تهمت است! شما چرا تهمت می‌زنید؟».

سردار درباره اینکه از عدم اقبال مردم به کاندیدای نظامی در انتخابات نگرانی ندارد؟ عنوان کرد: حرف اول و آخر را در این زمینه مردم می‌زنند و هیچ قدرتی، هیچ گروهی و نه هیچ حزبی در این میان نقشی ندارد و تأثیرگذار نخواهد بود.

سردار درباره برجام نیز گفت: «من برجام را در آغاز قبول داشتم، در اجرا مشکلاتی وجود داشت و دارد و اگر سکان کشور را بر عهده گرفتم، بر مبنای تأمین حقوق ملی با قدرت در صورت لزوم مذاکرات را ادامه خواهم داد و تن به مذاکره فرسایشی و زمان‌دهی به دیگران برای تجهیز خودشان و تلاش برای تحمیل اراده خودشان و ادامه تحریم‌ها نخواهم داد».

او همچنین در پاسخ به این سؤال که ممکن است به نفع فرد یا جریانی کنار برود؟ گفت: «من منتظر کسی نماندم و در گرو آمدن کسی هم نیستم».

دهقان درباره اینکه ممکن است با سایر کاندیداهای نظامی ائتلاف کند یا خیر، عنوان کرد: «هرکسی تکلیف خود را می‌داند و برای دیگران تکلیفی قائل نیستم. کابینه من هم برای خودم روشن است و الان ضرورتی به اعلام ندارد».

از وزیر اسبق تا دختر موتورسوار

در روز اول ثبت‌نام، چهره‌ نظامی دیگری نیز به ستاد انتخابات آمده بود؛ سرتیپ محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات دولت دهم. او اعلام کرد با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده است. خانمی میانسال نیز در همان اولین ساعات ثبت‌نام به وزارت کشور آمد تا ثبت‌نام کند. همچنین دختری با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد و بعد از ثبت‌نام گفت: «عاشق کشورم هستم و آمده‌ام خدمت کنم».

حجت‌الاسلام محمد زارع‌فومنی نیز به‌عنوان اولین روحانی داوطلب، نام خود را ثبت کرد. علاوه بر او، «وهاب عزیزی»، دبیرکل جبهه جهادگران نیز در انتخابات ثبت‌نام کرد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
مشکلات کشور با دید نظامی اوضاع را بدتر می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
عجب مسخره بازي شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین