کد خبر: ۷۰۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

گذر سهراب مرادی برای المپیکی شدن دوباره به کلمبیا افتاد

سرنوشت المپیکی شدن سهراب مرادی برای دومین مرتبه در کلمبیا رقم می خورد و باید دید مانند دوره قبل بازی ها می تواند مجوز المپیک را بگیرد یا خیر.
گذر سهراب مرادی برای المپیکی شدن دوباره به کلمبیا افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

سهراب مرادی فردا شب روی تخته مسابقات کلمبیا می رود تا آخرین شانس خود را برای المپیکی شدن امتحان کند. مرادی که برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار قاره آسیا تلاش می کند تا از این طریق یک سهمیه آسیا را بگیرد، در مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا باید حتما ۳۸۸ کیلوگرم را بزند تا با امتیازی که می گیرد، بتواند بالاتر از وزنه بردار قرقیزستان قرار بگیرد.

در این شرایط البته او فقط به المپیک نزدیک می شود و پس از آن باید منتظر تغییرات رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم باشد. وزنه بردار ژاپن هم مانع دیگری بر سر راه سهراب مرادی است و اگر این وزنه بردار بتواند جزو هشت نفر اول رنکینگ قرار بگیرد که احتمالش هم وجود دارد، در این صورت سهراب مرادی می تواند بهترین وزنه بردار قاره آسیا باشد.

در حال حاضر اولین گام برای مرادی این است که وزنه بردار قرقیز را پشت سر بگذارد و مسابقات کلمبیا نیز آخرین شانس او محسوب می شود.

نکته مهم این است که سرنوشت المپییکی شدن سهراب مرادی برای دومین مرتبه در کلمبیا رقم می خورد.

برای المپیک ریو نیز سهراب مرادی راه پر ماجرایی را برای گرفتن مجوز المپیک پشت سر گذاشت. در آن زمان سهمیه به کشور ها داده می شد اما وزنه برداری که قرار بود به المپیک برود حتما باید در دو مسابقه گزینشی وزنه می زد.

سهراب مرادی نیز بعد از محرومیت دو ساله دوباره به صحنه رقابت ها برگشته بود، با توجه به اینکه نامش را به عنوان ورزشکار فعال معرفی نکرده بودند، بنابراین مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ را از دست داد و تنها توانست در جام فجر ایران که گزینشی المپیک بود شرکت کند. او یک مسابقه دیگر کم داشت که در نهایت تاماش آیان رییس وقت فدراسیون جهانی این اجازه را داد تا مرادی در مسابقات قهرمانی قاره آمریکا وزنه بزند و بتواند مجوز المپیک را بگیرد.

آن سال مسابقات قهرمانی آمریکا نیز در کلمبیا برگزار شد و مرادی با وزنه زدن در آن مسابقات، المپیکی شد و در ریو ۲۰۱۶ نیز طلا گرفت.

اکنون دوباره گذر سهراب مرادی برای المپیکی شدن به مسابقات کلمبیا افتاده است و باید تمام تلاشش را کند تا این شانس را از دست ندهد.

البته فدراسیون ایران نامه ای هم به دبیر کل فدراسیون جهانی ارسال کرده است مبنی بر اینکه امتیاز سهراب مرادی در کلمبیا بجای ۹۰ امتیازی که او در مسابقات سوئیس (دوره دوم مسابقات گزینشی المپیک ) گرفته است، جایگزین شود و اینکه چنین درخواستی پذیرفته می شود یا خیر کاملا نا مشخص است. اگر چنین درخواستی مورد موافقت قرار بگیرد در این صورت سهراب مرادی می تواند جزو هشت نفر اول رنکینگ باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین