کد خبر: ۷۰۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

یک پنجم زوجین ایرانی نابارورند!

فلوشیپ ناباروری با بیان اینکه ۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند، گفت: برخی زنان از ترس از دست دادن موقعیت شغلی، تمایل به فرزندآوری ندارند!
یک پنجم زوجین ایرانی نابارورند!
آفتاب‌‌نیوز :

 آتوسا کریمی با بیان این‌که شیوع ناباروری در ایران حدود 20 درصد است، اظهار کرد: از هر پنج زوجی که ازدواج می‌کنند، یک زوج نابارور هستند که با توجه به هزینه‌های میلیونی جراحی‌های درمان ناباروری، افراد نابارور باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا مراحل درمانی را طی کنند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد در کشور ما به دلایل مختلف فرهنگی، آقایان حاضر به بررسی از لحاط ناباروری نیستند و توقع‌شان این است که ابتدا باید خانم مورد بررسی قرار بگیرد؛ در حالی که این‌که نخستین قدم در درمان ناباروری، این است که آقا و سپس خانم مورد بررسی قرار بگیرند.

برخی زنان از ترس از دست دادن موقعیت شغلی تمایل به فرزندآوری ندارند!

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا متذکر شد: در برخی کشورها برای زایمان و بارداری، مرخصی کافی به زنان و حتی همسر آنها داده می‌شود و این تضمین به زنان داده می‌شود که اگر به مرخصی زایمان بروند شغل خود را از دست نخواهند داد اما متأسفانه در کشور ما مدت مرخصی زایمان کم است و از سوی دیگر برخی زنان نیز این نگرانی را دارند که اگر به مرخصی زایمان بروند موقعیت شغلی خود را از دست دهند که این نکته می‌تواند در تمایل به فرزندآوری بسیار مؤثر باشد.

فلوشیپ ناباروری با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری تأکید کرد: باید زوج‌های ناباروری که تمایل به فرزندآوری دارند برای درمان ناباروری از لحاظ مالی و بیمه‌ای حمایت شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین