کد خبر: ۷۰۹۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
تبلیغات

انواع هواکش و کاربرد آن‌ها

در حال حاضر دستگاه هواکش در سه مدل خانگی، صنعتی و تأسیساتی تولید شده که با توجه به نوع کاربردی که دارد از ابعاد مختلفی برخوردار بوده و لازم است متناسب با مکانی که هواکش در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، خریداری شود.
آفتاب‌‌نیوز :

همان طور که از نام هواکش مشخص است این محصول دستگاهی است که با کشیدن هوای داخل محیط به بیرون کمک می‌کند تا هوا در جریان باشد و محیط‌های خانگی، صنعتی و تأسیساتی را از هوای آلوده ناشی از دود، مواد شیمیایی و بو تمیز و پاک می‌کند.

در حال حاضر این محصول در ابعاد و با کارایی‌های مختلف جهت استفاده در محیط‌های گوناگون به بازار عرضه شده است. ما در ادامه بیشتر به بررسی این دستگاه و ساختار تولید آن و همچنین معرفی انواع هواکش موجود در بازار خواهیم پرداخت.

انواع هواکش و کاربرد آن‌ها

هواکش چه ساختار و کاربردی دارد؟

هواکش fan دستگاهی الکتریکی است که در جابجایی هوا کاربرد دارد و در هر مکانی که مورد استفاده قرار گیرد باعث می‌شود تا هوای موجود در محیط به گردش درآید. بسیاری از افراد این دستگاه را با محصول دیگری به نام دمنده اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو دستگاه در ساختار و همچنین کاربردی که دارند با یکدیگر متفاوتند، زیرا دمنده دستگاهی مکانیکی است و تنها هوا را از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر هدایت می‌کند. دستگاه هواکش از چهار بخش اصلی پره، موتور، حفاظ و قاب تشکیل شده است. همان طور که پیشتر اشاره کردیم هواکش کمک می‌کند تا هوای محیط از وجود آلودگی‌هایی همچون وجود گاز، بوی مواد مختلف مانند مواد شیمیایی و طبیعی پاک مانده و هوا در جریان باشد. به این ترتیب تنفس شما در محیطی پاک و بدون آلودگی نسبت به محیطی که هوای آن به خاطر وجود ذرات آلوده کننده ناپاک است، راحت‌تر صورت می‌گیرد و سلامتی افرادی که در این محیط‌ها حضور دارند تضمین می‌شود.

معرفی انواع هواکش

در حال حاضر دستگاه هواکش در سه مدل خانگی، صنعتی و تأسیساتی تولید شده که با توجه به نوع کاربردی که دارد از ابعاد مختلفی برخوردار بوده و لازم است متناسب با مکانی که هواکش در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، خریداری شود.

تفاوت اصلی این هواکش‌ها علاوه بر کاربردشان شامل مواردی از قبیل جنس بدنه و پروانه‌های آن، قطر آن‌ها و همچنین لوله‌های آن‌ها می‌شود. به طور کلی هواکش‌های خانگی برای پاکسازی محیط از هوای آلوده و بود بد و به منظور تامین بهداشت و تنفس بهتر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد و هواکش‌های بزرگتر صنعتی با همین کارایی، ولی برای محیط‌های کارخانه‌ای و کارگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواکش خانگی

از آن جا که هواکش‌ها برای جابجا کردن هوای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند و کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند از هواکش‌های خانگی که دارای ابعاد کوچک‌تری هستند می‌توان جهت تهویه هوای سرویس بهداشتی، حمام و یا در صورت نداشتن هود در آشپزخانه استفاده کرد. البته به جهت ساختار جمع و جوری که هواکش‌های خانگی دارند، از این دستگاه می‌توان در محیط‌های اداری کوچک و فروشگاه‌های نیز استفاده نمود.

برای خرید هواکش خانگی مناسب بهتر است به نکاتی همچون میزان صدایی که ایجاد می‌کند و همچنین ابعاد آن و جایی که قرار است دستگاه نصب شود توجه کنید. همچنین شرکت‌های تولید کننده داخلی نیز در حال حاضر هواکش‌های متنوع و با کیفیتی را تولید کرده‌اند که شما را از خرید هواکش خارجی و با قیمت بالاتر بی‌نیاز می‌کند؛ بنابراین با استعلام قیمت هواکش‌های مختلف ایرانی می‌توانید محصول مناسبی را خریداری کنید.

هواکش صنعتی

انواع هواکش و کاربرد آن‌ها

از دیگر انواع هواکش نوع صنعتی آن است که در محیط‌های صنعتی، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای به حرکت درآوردن و تهویه هوا و از بین بردن بو‌های نامطبوع و ذرات ریز آلاینده استفاده می‌شود. همچنین علاوه بر محیط‌های صنعتی از هواکش می‌توان در انبار‌ها و پارکینگ‌های زیر زمینی برای جابجایی هوا استفاده کرد. از مهمترین بخش‌هایی که هواکش صنعتی را تشکیل می‌دهند می‌توان به سه بخش الکتروموتور، پروانه و قاب خارجی اشاره کرد.

فن‌های صنعتی نیز در ابعاد مختلفی تولید شده که می‌توان متناسب با محیطی که قرار است در آن استفاده شود، اقدام به خرید آن کرد. هواکش صنعتی عموما در سه کلاس مختلف دسته‌بندی می‌شود که بستگی به عملکرد آن در جابجایی هوا دارد و اغلب راندمان کاری این نوع فن‌های صنعتی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است و هرچه شماره کلاس دستگاه بالاتر باشد، قیمت هواکش بیشتر خواهد بود و در مقابل آن هواکش‌هایی که شماره کلاس کمتری دارند دارای قابلیت‌های ضعیف‌تری بوده و قیمت ارزان‌تری هم دارند.

هواکش تأسیساتی

این محصول نیز یکی از انواع هواکش صنعتی به شمار می‌آید که البته نسبت به آن‌ها از قدرت و کارایی بیشتر و بالاتری برخوردار است. از هواکش تأسیساتی می‌توان در محیط‌هایی مانند کوره‌های آجر پزی که از آلودگی هوای بیشتری برخوردارند استفاده کرد. در ساختار هواکش‌های تاسیساتی و صنعتی یک موتور الکتریکی به کار رفته که کمک می‌کند تا دستگاه روشن شده و قدرت لازم برای راه‌اندازی آن را تامین می‌کند. از دیگر قطعات این دستگاه می‌توان به برخورداری از پروانه برای جابجایی و انتقال هوا و همچنین یک قاب که بخش‌های مختلف دستگاه را در بر گرفته، اشاره کرد. به طورکل هواکش‌های صنعتی و تاسیساتی دارای چند مدل مختلف است که شامل مدل‌های ذیل می‌شود.

هواکش صنعتی پروانه‌ای که دارای ۴ تا ۶ پره است که در مدل‌های کوچک‌تر این پره‌ها به موتور متصلند و در نمونه‌های بزرگ‌تر یک تسمه نیز در این میان وجود دارد.

هواکش صنعتی پره محور که نسبت به مدل پیشین قدرت مکش هوا و جابجایی بیشتری دارد و در مدت زمان کوتاهی می‌تواند هوای محیط شما را تمیز نماید.

هواکش صنعتی گریز از مرکز یکی دیگر از انواع هواکش صنعتی و تاسیساتی به شمار می‌آید که پروانه آن به صورت متحرک بر روی دستگاه نصب می‎شود و می‌تواند با قدرت مکشی که دارد هوای آلوده داخل را به بیرون هدایت کرده و هوای تمیز بیرون را به محیط شما وارد می‌کند.

هواکش صنعتی سانترفیوژ نیز نوع دیگری از این فن‌ها به شمار می‌آید که جابجایی هوا را با شدت بالایی انجام می‌دهد و هوایی که دارای ذرات آلاینده است پس از وارد شدن به دستگاه هواکش سانتریفیوژ با تغییر جهت ۹۰ درجه به بیرون فرستاده می‌شود.

انواع هواکش و کاربرد آن‌ها

درباره فروشگاه سوپر ابزار پارس

این شرکت فعالیت خود را در حوزه تولید و فروش انواع هواکش خانگی و صنعتی از سال ۱۳۵۹ آغاز کرده و در حال حاضر نیز با راه‌اندازی یک سایت و فروشگاه آنلاین به آدرس الکترونیکی https://superabzarpars.com اقدام به فروش محصولات مختلف به صورت اینترنتی کرده که یکی از محصولات این فروشگاه انواع هواکش‌های خانگی، صنعتی و تاسیساتی می‌باشد وتمامی مدل‌ها به همراه قیمت هواکش درج شده است. اگر وارد سایت فروشگاه سوپر ابزار پارس شوید با دسته‌بندی مختلفی از محصولات برقی، نجاری، ساختمانی و .. روبرو خواهید شد که با انتخاب هر یک می‌توانید دستگاه و یا ابزار‌های مورد نظر را به همراه قیمت و مدل آن ببینید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین