کد خبر: ۷۰۹۰۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

سیدمحمد خاتمی توسط چه کسانی بازداشت شد؟

سید محمد خاتمی ملقب به «ابو وفا» که برای گذراندن شب‌های قدر به کربلا رفته بود توسط یک گروه جهادی بازداشت شد.
سیدمحمد خاتمی توسط چه کسانی بازداشت شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک گروه جهادی عراقی، «سید محمد خاتمی» تاجر و شهروند ایرانی-بریتانیایی به نام را در عراق ربوده و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داد. خاتمی برای گذراندن شب‌های قدر به کربلا و نجف رفته بود.

سایت العربیه مدعی شده است که: محمد خاتمی ملقب به «ابو وفا» پس از ربوده شدن، شب گذشته ۱۰ می ۲۰۲۱ به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تحویل داده شد.

این شهروند دو تابعیتی از اعضای یک خانواده مذهبی سرشناس بود و پدرش از دوستان امام خمینی (ره) بوده و در حوزه‌های علمینه نجف و قم به همراه او تحصیل کرد. خود او بعدها به جنبش آزادی‌بخش میهنی فلسطین پیوست. او قبل از انقلاب ایران، در عراق به دنیا آمد. پدر و برادرش محسن خاتمی، در آن زمان در نجف درس می‌خواندند.

ابو وفا پیش از انقلاب اسلامی، به همراه روح‌الله خمینی به ایران بازگشت. او بعدها در تاسیس سپاه پاسداران هم ایفای نقش کرد و معاون «عباس زمانی» ملقب به «ابوشریف» شد. پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس‌جمهوری ایران، محمد خاتمی به همراه عباس زمانی سپاه پاسداران را ترک کرده و راهی سوریه و لبنان شد.

این سایت عربی همچنین مدعی شده است که "حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۸ او را ربوده و تحویل ایران داد، اما روح‌الله خمینی پس از پادرمیانی پدر محمد که از دوستان خمینی بود، دستور آزادی او را صادر کرد. خاتمی پس از آن راهی بریتانیا شد و به همراه همسر و فرزندانش ساکن این کشور شده و به تجارت و فعالیت‌های اقتصادی روی آورد.

نزدیکان خاتمی گفته‌اند که او به همراه دو دوستش ربود شد و یکی از دوستان او هم از عضو یک خانواده مذهبی سرشناس در عراق بود. این دو نفر آزاد شده ولی او به اطلاعات سپاه در عراق تحویل داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
2
تیتر زرد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
1
درست تیتر بزنید لطفا!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
2
مگه چکار کرده ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین