کد خبر: ۷۰۹۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

ظریف: از دولت و ملت سوریه حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم حمایت می‌کند.
ظریف: از دولت و ملت سوریه حمایت می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف در ادامه دیدار با مقامات سوری با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار خود از سوریه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور و خصوصا در شرایطی که آسیب پذیری رژیم صهیونیستی برابر مقاومت حق طلبانه مردم فلسطین آشکار شده است، به مرور روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی پرداخت و بر حمایت ایران از دولت و مردم سوریه برابر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

وی همچنین از توفیقات دولت سوریه در مقاومت در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده در تحریم علیه سوریه ابراز خرسندی کرد و افزود: متاسفانه تروریسم امروزه به حوزه پزشکی نیز تسری یافته و مردم ایران و سوریه را از واکسن هم محروم می‌سازد.

همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و پیگیری گشایش سرکنسولگری های کشورمان در شهرهای حلب و متعاقبا لاذقیه با توجه به موافقت رییس جمهوری سوریه از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در این دیدار بود.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیهم در این دیدار با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در سازمان های بین المللی و منطقه ای و همچنین تقویت ارتباطات و همکاری‌های نمایندگی های دو جانبه دو کشور تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین