کد خبر: ۷۰۹۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

جمهوریخواهان آمریکا، منتقد ترامپ را برکنار کردند

نمایندگان حزب جمهوریخواه در آمریکا روز چهارشنبه به برکناری لیز چینی، منتقد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور و نفر سوم حزب در مجلس نمایندگان از کادر رهبری جمهوریخواهان در این مجلس رای دادند.
جمهوریخواهان آمریکا، منتقد ترامپ را برکنار کردند
آفتاب‌‌نیوز :

لیز چینی در میان سیاستمداران زن در حزب جمهوریخواه عالی‌ترین مقام را داشت. او پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل عدم پذیرش نتیجه انتخابات انتقاد کرده بود. لیز چینی که دختر دیک چینی، معاون سابق جورج بوش پسر است همچنین پس از یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره از رئیس جمهوری وقت ایالات متحده انتقاد کرده بود.

نشست روز چهارشنبه نمایندگان حزب جمهوریخواه پشت درهای بسته برگزار شد.

دونالد ترامپ با صدور بیانیه ای در واکنش به برکناری لیز چینی گفت که «او هیچ شخصیتی ندارد و هیچ کمکی هم به زندگی سیاسی ما یا کشورمان نمی کند.»

در مقابل لیز چینی در واکنش به تصمیم هم‌حزبی‌های خود تاکید کرد که هر آنچه در توان دارد به کار خواهد بست تا دونالد ترامپ دیگر به دفتر ریاست جمهوری آمریکا نرسد.

دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بارها بر وقوع «تقلب» در رای گیری تاکید کرد. این در حالی است که شکایت های کارزار انتخاباتی او به دادگاه در ایالت های مختلف بارها رد شد.

لیز چینی، ۵۴ ساله، یکی از ۱۰ عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان بود که به دومین طرح استیضاح دونالد ترامپ پس از یورش هواداران او به ساختمان کنگره رای مثبت داد. برکناری لیز چینی از سمتش به عنوان سومین مقام حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان از نفوذ گسترده دونالد ترامپ در این حزب با وجود ترک کاخ سفید حکایت دارد.

از سوی دیگر کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان امیدوار است تا با یک دست شدن کادر رهبری این حزب زمینه را برای پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای سال آینده فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین