کد خبر: ۷۰۹۱۱۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
این خبر به روزرسانی شده است

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری؛ مطهری و صادقی نامزد شدند

سومین روز از ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه می یابد.  ثبت نام از داوطلبان این انتخابات از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه خواهد داشت.
سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری؛ مطهری و صادقی نامزد شدند
آفتاب‌‌نیوز :

سومین روز ثبت نام از داوطلبان نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور آغاز شد و شخصیت‌های سیاسی و شهروندان عادی می‌توانند مانند ۱۳۰ داوطلبی که تاکنون نام نویسی کردند؛ داوطلب نامزدی انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری شوند.

روز سوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت آغاز شد و داوطلبان از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و نیز شهروندان عادی به منظور ثبت نام در این رقابت‌ها به تالار وزارت کشور مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید:

روز اول ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

بر اساس آمار اعلام شده از سوی «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، ۱۳۰ نفر از داوطلبان برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند. به گفته موسوی روند ثبت نام به مدت سه روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

تعدادی از پرونده‌ها نقص مدرک داشتند که فرصت مجددی به داوطلبان داده شد تا پایان دوره ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

روز دوم ثبت نام تحت تاثیر ثبت نام بسیاری از وزرا، معاونان، مشاوران و شخص رییس دولت های نهم و دهم بود. حاشیه های حضور «محمود احمدی نژاد» در تالار وزارت کشور و وزرای و معاونانش مهم ترین رویداد روز گذشته ثبت نام بود. محمود احمدی نژاد، رییس دولتهای نهم و دهم، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نایب رییس مجلس، «رستم قاسمی» وزیر نفت دولت دهم، «محمد عباسی» وزیر پیشین ورزش و جوانان، «حسن سبحانی» نماینده اسبق مجلس، «محمد شریف ملک‌زاده» رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، «محمد حسن قدیری ابیانه» دیپلمات پیشین، «قدرتعلی حشمتیان» رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان از مهم ترین چهره های سیاسی داوطلب انتخابات بودند که روز دوم برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

بهمن لامعه ای معاون بین الملل بیمه ایران نخسین چهره ای بود که امروز در ستاد انتخابات حضور یافت و ثبت نام کرد. علاوه بر وی پیرمردی ۷۴ ساله با مدارک خود را برای ثبت نام تحویل داد. پرویز شیرین بنیاد رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه هم جزو اولین نفراتی بود که با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد. یک مهندس پرواز بازنشسته ثبت نامی دیگر انتخابات بود که برای دومین بار در وزارت کشور حاضر شده است. وی وعده استفاده از افراد صالح در کابینه عمل خود را داد. مصطفی صادقی نسب، از فرهنگیان هم فرد دیگری بود که دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.

مجید گودرزی کارشناس ارشد مدیریت دولتی کارمند وزارت نیرو هم چهره دیگری بود که دقایقی قبل از ستاد انتخابات حضور یافت و ثبت نام کرد وی به خبرنگاران گفت که برنامه دارم و به نفع کسی کنار نمی‌روم. سعید کافی انارکی دانشجوی مقطع دکتری حقوق هم با ثبت نام در انتخابات از ضرورت تغییر در زیرساخت های کشور و حرکت به سمت دولت رفاهی با اسلوب اسکاندیناوی سخن گفت. محمدرضا تقوی فرهی افسر بازنشسته نیروی دریایی با شعار هر چیزی را سر جای خود می گذارم در انتخابات ثبت نام کرد. خلیل عبدی دکترای روانشناسی و بازنشسته نیروهای مسلح هم نگفتن شعار دولتش را ترجیح داد. یزدان بیجوند دانشجوی دکترای میکروبیولوژی هم حضور خود را حرکت نمادینی دانست تا کارگروهی برای شنیدن صدای جوانان تشکیل شود.

سعید یاری با شعار دولت نجات ملی و با نماد رنگ سفید داوطلب دیگر ثبت نامی بود. وی پیش از ورود به ساختمان وزارت کشور به همراه گروهی از طرفداران خود دیدگاه های خود را اعلام و در اقدامی عجیب تعداد ۱۳ کبوتر به دلیل برگزاری۱۳ دوره انتخابات آزاد کرد. داطلب دیگری بنگاه معاملات املاک داشت و با فرزند خود برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود.

محمدرضا صباغیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم مهریز و یزد در یازدهمین دوره مجلس با حضور در وزارت کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. صباغیان پس از نام نویسی در انتخابات مشکل اصلی کشور را بی توجهی به قانون و مقررات و دور زدن قانون و پارتی بازی دانست و گفت: ضروری است که همه برنامه ها در بستر و قوانین و مقررات صورت بگیرد، متاسفانه اکنون به قوانین احترام گذاشته نمی‌شود یا اینکه ریل گذاری قوانین و مقررات ناقص اجرا می‌شود یا اجرای نمی‌شود.

رامین مهمانپرست داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

«رامین مهمانپرست» سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه از دیگر چهره هایی بودند که امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر و داوطلب سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شد. مهانپرست پس از ثبت نام در انتخابات گفت: برنامه مستقلی دارم و از همه نیروهایی که واقعا به دنبال رویکرد ملی هستند و دلسوز کشور هستند از هر جریان سیاسی یا حتی کسانی که ممکن است متعلق به این جریان های سیاسی نبوده اما در پی قدم های بزرگ برای کشور خود هستند استفاده خواهم کرد.

علی مطهری ثبت نام کرد

«علی مطهری» نایب رییس مجلس دهم که در ماه ها و هفته های اخیر فعالیت های انتخاباتی خود را افزایش داده بود امروز با حضور در ستاد انتخابات به صورت رسمی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. مطهری پس از ثبت نام در انتخابات درباره کابینه احتمالی خود، گفت: به طور کلی معتقدم کابینه باید افراد متخصص با تجربه را در بر بگیرد چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه آقا چه خانم چه شیعه و چه سنی. باید اصلح را انتخاب کنیم و همه در قدرت باشند اینکه گروهی روی کار می‌آید و همه گروه‌های مقابل را بیرون می ریزد. بیشتر در کشور ما رایج بوده است اما من چنین عمل می کنم.

محمود صادقی: تا در صندوق‌های رای باز است فرصت را غنیمت می‌شماریم

«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس دهم صبح سومین روز ثبت نام با حضور در وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. صادقی پس از پایان نام نویسی و در پاسخ به این پرسش که اگر رد صلاحیت شود؛ انتخابات را تحریم می کند یا نه؟ گفت: امیدوارم که تایید صلاحیت شوم و اگر نشدم مراحل قانونی را برای اعتراض طی می‌کنم. انتخابات را تحریم نمی‌کنیم و تا زمانی که انتخابات وجود دارد و در صندوق‌های رای باز است، این فرصت را غنیمت می‌شماریم.

محسن مهرعلیزاده برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

محسن مهرعلیزاده رییس سازمان ورزش و امور جوانان دولت اصلاحات در سومین روز از نام نویسی داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو نوه خود با حضور در تالار وزارت کشور، نام خود در فهرست داوطلبان ثبت کرد. مهرعلیزاده هنگام ورود به وزارت کشور حضور و ثبت نام خود در انتخابات را هماهنگ با جبهه اصلاحات دانست و درباره امکان انصراف خود به نفع شخص دیگری از جریان اصلاحات گفت: مکانیسمی طراحی شده است و قطعا در روزهای پایانی انتخابات بین افراد در جناح اصلاحات نظرسنجی صورت خواهد گرفت و هرکس در آن پیش باشد؛ دیگران به نفع وی کنار خواهند رفت.

شنیده‌های ثبت نامی

طبق شنیده‌ها «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری، «عزت الله ضرغامی» رییس اسبق صداوسیما، «محسن هاشمی رفسنجانی» رییس شورای شهر و همچنین «علی لاریجانی» رییس مجلس دهم قرار است امروز پنجشنبه با حضور در تالار وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند. بر اساس شنیده ها حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رییسی» رییس قوه قضائیه و «مسعود پزشکیان» نماینده مجلس یازدهم روز شنبه برای ثبت نام در وزارت کشور حضور خواهند یافت.

خبری دیگری که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اعلام انصراف «محمدرضا عارف» از نامزدی بود؛ این خبر از سوی «علیرضا خامسیان» فعال رسانه ای نزدیک به وی تکذیب شد. خامسیان به ایرنا گفت؛ اعلام داوطلبی یا عدم حضور رییس بنیاد امید ایرانیان هنوز مشخص نیست و تا روز شنبه باید صبر کرد.

ساعاتی پس ازتکذیب خبر انصراف عارف؛ برخی رسانه ها از انصراف مشابهی در جریان اصولگرا خبر داده و اعلام کردند؛ «سعید جلیلی» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای هم از داوطلبی در انتخابات انصراف داده است. این خبر هم مانند استعفای عارف از سوی منبع آگاهی در دفتر جلیلی تکذیب و اعلام شد که این خبر نتیجه برداشت‌های ناقص اشخاص است و جلیلی هنوز این موضوع را به صورت رسمی اعلام نکرده‌ است.

«امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نماینده مجلس که روز گذشته در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد؛ امروز در نامه‌ای خطاب به مردم ضمن معرفی چارچوب برنامه‌های خود تصریح کرده است: براین باوریم که هر تحولی در طراز انقلاب اسلامی و در شأن و منزلت ملت بزرگ ایران، نیازمند نظام فکری، طرح عملی و توان روحی کارگزارانی است که می‌خواهند عهده دار این امر خطیر باشند. به همین منظور بیش از ۲ سال است جمعی نخبگانی گرد هم آمدیم تا با هم اندیشی و همفکری و بررسی همه حوزه‌ها و جوانب امر، ضمن آنکه کم حرف بزنیم، برای حال و آینده کشور و برون رفت از مشکلات موجود که کمر بسیاری از شما عزیزان را خم و عزت شما را خدشه دار کرده است چارجویی کنیم و به راحل‌های عملی و عقلانی برسیم.

رییس ستاد انتخابات از محل ثبت نام داوطلبان بازدید کرد

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور هم دقایقی قبل با حضور در محل ستاد انتخابات از فرایند ثبت نام داوطلبان بازدید کرد وی بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

عرف با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: توقع می‌رود در روزهای ثبت نام پروتکل‌ها را رعایت کنیم. اما دیروز شاهد بودیم یکی از داوطلبان این پروتکل‌ها را رعایت نکرده است که می‌خواهم به همه داوطلبان گوشزد کنم همه ما مسئولیت اجتماعی داریم که ایجاد تزاحم و تراکم نکنیم.

وی ادامه داد: اگر اینجا اعلام می‌کنند یک فرد با یک همراه بیاید اما اینکه داوطلبی در خیابان‌های اطراف تجمع کنند، همه ما مسولان ستاد و رسانه‌ها این مسولیت اجتماعی را باید گوشزد کنیم. داوطلبان پروتکل‌های اعلام شده را مراعات کنند در غیراینصورت چه توقع داریم افرادی که اینجا هستند و ۴۰ کاربر که ۵۰ ساعت باید کار کنند، برایشان مشکل ایجاد نشود.

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره هماهنگی با شورای نگهبان و چگونگی تحویل مدارک داوطلبان گفت: براساس قانون و هماهنگی با شورای نگهبان همین بازه زمانی ۵ روزه و هر روز ۱۰ ساعت کافی است و ضرورتی برای افزایش زمان نداریم.

عرف درباره تحویل مدارک ثبت نام کنندگان براساس ابلاغیه اخیر شورای نگهبان گفت: ذیل ماده ۵۹ که در اطلاعیه ۱۴ هم اعلام کردیم این ظرفیت وجود دارد که همه مدارک داوطلبین در اختیار قرار بگیرد و مدارک داوطلبان در پایان آخرین روز ثبت نام به شورای نگهبان تحویل داده می شود.

بازدید رحمانی فضلی از ستاد انتخابات

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات کشور از نزدیک در جریان ثبت نام از داوطلبان سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی بعد از بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. هم ما، هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کردیم.

وی با بیان اینکه قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد، اظهار کرد: در ماده ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات این موضوع آمده و ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی‌ها را از داوطلبان بخواهیم و مدارک را رتبه‌بندی شده تحویل شورای نگهبان می‌دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: قرار شد حرکت عظیمی مانند انتخابات را با تدبیر و هماهنگی حل کنیم خیلی‌ها از فضاها شاید برداشت نامناسب از هماهنگی کنند که خوشبختانه مشکلی نیست. شورای نگهبان با توجه به سیاستگذاری‌های کلی نظام، شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی را در نظر گرفته که ما هم در کنار آن این مدارکی مانند تحصیلات، گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مدیریتی را تحویل می‌گیریم.

***

ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور آغاز شد.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی اعلام کرد که ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند.

موسوی همچنین در پایان دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز فرایند ثبت‌نام از داوطلبان با حضور تعدادی از افراد انجام شد که مجموع روز اول و دوم ۱۳۰ نفر شدند.

سومین روز ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نیز از ساعت ۸ صبح ۲۳ اردیبهشت، آغاز شده است.

منبع: ایرنا و ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
2
13
رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
ما که از خونه بیرون نمی آییم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
وقتی شهردارتون توی آبادان واکسن پاکبانها رو به خودش تزریق میکنه و براحتی دوباره میشینه روی صندلی قبلیش یعنی اینکه تخلف هزینه ای نداره توی این کشور برای مسولین و رابطه دارها.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
2
درمیدان شهر ما به دلیل کرونا کارگران عزیز روز مزد مدتی است بیکارن خواهش میکنم اجازه بدهند ثبت نام کنن باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
3
کلا رای بی رای .
ناشناس
|
Austria
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
3
رای بی رای
meysam
|
Germany
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
2
واقعا عجیبه
یعنی هنوز هم کسایی هستن که میخون رای بدن ؟!
رای دادن یعنی انتخاب بین گزینه های مختلف
الان کدوم یکی از این افرادی که ثبت نام کردن با هم فرق دارن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
وجه تمایز کاندیدا بین برجام است
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
انشاالله رای می دهیم تا دیگر بی تدبیری و ناامیدی جایگاه مردم را غصب نکند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
فقط به خاطر برجام رای می دهیم
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
اسحاق خیلی مردی / ایشالله دور بعدی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین