کد خبر: ۷۰۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

مهدی طارمی پنجمین آسیایی تاریخ توپ طلا می‌شود؟

انتظار می رود نشریه فرانس فوتبال، مهدی طارمی را در بین نامزدهای اولیه توپ طلای فوتبال جهان قرار دهد.
مهدی طارمی پنجمین آسیایی تاریخ توپ طلا می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طارمی در فصل اول حضور خود در پورتو عملکرد بسیار خوبی داشت. مهاجمی که در ابتدای فصل جایی درترکیب این تیم نداشت و تنها در دقایق پایانی به زمین می آمد، توانسته رفته رفته به ترکیب اصلی برسد و اکنون با زدن ۲۲ گل در این فصل، برترین گلزن پورتو بوده است.

طارمی با ۲۲ گل بالاتر از سرجیو اولیویرا ۱۹ و موسی مارگا ۱۰ گله، برترین گلزن این فصل پورتو بوده است. درخشش در لیگ قهرمانان و گلزنی برابر یوونتوس و چلسی نیز درخشش طارمی را در بالاترین سطح نمایان کرد.

برای بازیکنان آسیایی حضور در فهرست اولیه توپ طلا افتخار بزرگی است که تاکنون زیاد رخ نداده است. پیش از مهدی طارمی تنها ۴ فوتبالیست آسیایی در فهرست اولیه معتبرترین جایزه فردی فوتبال جهان قرار گرفتند و می توان امیدوار بود مهدی طارمی به عنوان اولین ایرانی در این فهرست قرار گیرد.

همچنین طارمی ممکن است در بخش زیباترین گل سال نیز به سبب گل زیبا به چلسی نامزد شود.

اولین بار در سال ۱۹۹۸ هیده توشی ناکاتا ژاپنی در فهرست اولیه توپ طلا قرار گرفت تا یک آسیایی نیز در بین بزرگان فوتبال جهان قرار گیرد ولی در مجموع تنها ۴ بازیکن آسیایی برای این جایزه نامزد شدند.

آسیایی های حاضر در فهرست اولیه توپ طلا؛

هیده توشی ناکاتا سال ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹

پاک جی سونگ سال ۲۰۰۵

یونس محمود سال ۲۰۰۷

سون هیونگ مین سال ۲۰۱۹

البته تقریبا ۶ ماه تا زمان معرفی نامزدهای توپ طلا زمان باقی است و در این مدت عملکرد بازیکنان در تیم های ملی از جمله یورو ۲۰۲۰ نیز مدنظر قرار می گیرد و در صورتی که مهدی طارمی در بازیهای حساس تیم ملی در انتخابی جام جهانی بدرخشد، چه بسا اولین ایرانی این فهرست لقب بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین