کد خبر: ۷۰۹۱۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

محمدرضا عارف از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد؟

از ساعات نخست امروز برخی سایت‌ها و کانال‌ها، از انتشار بیانیه انصراف «محمدرضا عارف» رییس فراکسیون امید مجلس دهم از داوطلبی در انتخابات خبر می‌دهند.در بیانیه محمدرضا عارف آمده است: حضور اینجانب در این شرایط قطعا بر پیچیدگی انتخاب می‌افزاید و رقابت‌های درون جریان اصلاحات را به سمت واگرایی سوق خواهد داد و تجربه تلخ سال ۸۴ را تکرار خواهد کرد. به همین دلیل، ضمن تشکر مجدد و صمیمانه از همه شما عزیزان، عدم ورود به کارزار انتخابات را اعلام کردم.
محمدرضا عارف از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهور در دولت اصلاحات و رییس فراکسیون امید مجلس دهم، با انتشار بیانیه‌ای از نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

در همین حال، یک فعال رسانه‌ای نزدیک به عارف بیانیه‌ منتشر شده بر روی برخی خروجی‌های سایت‌های خبری با عنوان ‌«خداحافظی عارف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری» را فاقد اعتبار عنوان کرد و گفت: داوطلبی محمدرضا عارف هنوز مشخص نیست و تا روز شنبه باید صبر کرد.

متن بیانیه عارف به این شرح است:

همراهان عزیز.

مشاوران گرامی

اعضای محترم کارگروه‌های تخصصی بنیاد امید ایرانیان و همه دوستان عزیز فعال در کمپین ورود به کارزار انتخابات ۱۴۰۰

سلام، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، عید سعید فطر را به شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم و دعا می‌کنم خیر و برکت از این ماه عزیز و عید بزرگ، به خانه‌ها و سفره همه مردم ایران جاری گردد.

دعا می‌کنم که سلامتی و خرسندی برای شما و مردم عزیز‌مان مقدر گردد و سایه شوم این ویروس منحوس از سر عالم کوتاه گردد. دعا می‌کنم که تدبیر، اخلاق، رواداری و درک درست از شرایط حساس کشورمان در میان مدیران و سیاست‌ورزان و متولیان ترویج یابد.

من از همراهی همه شما در همه این سال‌ها بویژه ۱۸ماه گذشته سپاس‌گزارم. قدردان تلاش شما در فراهم نمودن برنامه‌ها و مقدمات برای ورود به کارزار انتخابات ۱۴۰۰ هستم.

بدون تردید، واقع‌نگری، تحلیل‌های عمیق، استفاده از آراء و نظرات نخبگان و کارشناسان، وجه غالب و بارز صد‌ها جلسه هم‌اندیشی بود که در یک سال گذشته انجام شد. علی‌رغم شرایط خاص ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، همت و همراهی نوآورانه شما در برگزاری جلسات به خصوص بر بستر فضای مجازی یک تجربه ذیقیمت با نتیجه‌ای ارزشمند بود.

به گفته بسیاری از کارشناسان، راهکار‌های تدوین‌شده این کمپین، عمیق، واقع‌بینانه و راهگشا برای کشور است. من باور دادم این برنامه‌ها در کنار نقشه راه دقیق طراحی شده و در کنار مدیران جوان شناسایی شده، یک فرصت برای کشور برای برون رفت از شرایط سخت و پیچیده کنونی است، اما همانطور که در جلسات دو هفته گذشته تحلیل گردید، معتقدم بر اساس روند حاکم بر کارزار انتخابات، شرایط حضور و اثربخشی لازم برای کمپین و اجرای راهکار‌ها فراهم نیست.

حضور اینجانب در این شرایط قطعا بر پیچیدگی انتخاب می‌افزاید و رقابت‌های درون جریان اصلاحات را به سمت واگرایی سوق خواهد داد و تجربه تلخ سال ۸۴ را تکرار خواهد کرد. به همین دلیل، ضمن تشکر مجدد و صمیمانه از همه شما عزیزان، عدم ورود به کارزار انتخابات را اعلام کردم.

اما این به معنی اتمام فعالیت گسترده کمپین نیست بلکه آغازی دوباره برای پیگیری رسالت و ماموریت‌مان است. همه ما باید در مسیر انتخابی بهتر و شایسته‌تر به کشور کمک کنیم و راهکارها، برنامه‌ها و ایده‌های تدوین‌شده کمپین را در اختیار نامزد نهایی جبهه اصلاحات قرار دهیم.

همه باید تلاش کنیم که وحدت و همگرایی را در جبهه اصلاح‌طلبی تقویت کنیم، امید را ترویج دهیم و در برگزاری یک انتخابات رقابتی و پرشور تلاش کنیم.

انشاءالله از هفته آینده با پیگیری برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌ها به‌خصوص در چهارچوب بنیاد امید ایرانیان، رسالت اصلی خود را که کمک به ترویج حکمرانی خوب، تزریق عقلانیت و خردورزی به تصمیم‌گیری‌ها، تعهد واقعی به خرد جمعی و ترویج امید در میان مردم است را بیش از پیش دنبال خواهیم کرد. انشاء‌الله.

فعال رسانه‌ای: داوطلبی عارف هنوز مشخص نیست

«علیرضا خامسیان» فعال رسانه‌ای نزدیک به عارف در گفت و گو با ایرنا، ضمن تکذیب خبر انصراف عارف گفت: بیانیه‌ای که روی برخی خروجی‌های خبری و سایت‌ها به نقل تارنمای انجمن اسلامی مدرسین با عنوان ‌ «خداحافظی عارف از صحنه انتخابات ریاست جمهوری» منتشر کردند، فاقد اعتبار است و اعلام داوطلبی یا عدم حضور رییس بنیاد امید ایرانیان هنوز مشخص نیست و تا روز شنبه باید صبر کرد.

عارف شنبه تصمیم می‌گیرد/بیانیه منتشر شده متنی مشورتی بود

در پی انتشار متنی در برخی رسانه ها با عنوان انصراف محمد رضاعارف از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رییس دفتر با اعلام اینکه ان چهره اصلاح طلب تا این لحظه تمایلی برای حضور در عرصه انتخابات ندارد عنوان کرد که چرایی این موضوع را به وقتش اعلام خواهیم کرد.

در توضیحات دفتر عارف که در پی انتشار متنی به نقل از عارف درباره ثبت نام نکردن وی در انتخابات، منتشر شده آمده است: درخواست ها برای حضور ایشان زیاد است و متنی که در فضای مجازی به عنوان انصراف دکتر عارف در حال انتشار است نباید مورد اعتنا قرار بگیرد چرا که یک سری مباحث درون‌گروهی بوده که به عنوان خبر منتشر شده است. هر زمانی که دکتر عارف بیانیه دادند و نیامدن شان صددرصدی شد در فضای در اینستاگرام ایشان بیانیه منتشر خواهد شد اما در حال حاضر مسئله دعوت از دکتر مطرح است که ایشان تا این لحظه آن را نپذیرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
1
6
بهتر . ایشون هیچ نفعی برای کسی نداره . البته خصوصیات همه مسئولین همینه
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
5
ما را باش که خود را حاضر کرده بودیم به دنیا پُز بدهیم وُ بگوییم رئیس جمهور ما «ژنِ خوب» دارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
احسنت بر ازاد مردانی که برای اصلاحات هزینه میدهند نشان میدهند دنیا طلب نیستند نشان میدهند ازاد مردند و حب جاه و مقام چشم دلشان را کور نکرده است و فقط به اسلام و قران میاندیشند نه به مصلحت سنجی و نان به نرخ روز خوردن از کیسه بیت المال بگذارید دنیا ظلبان و انان که شیفته قدرت و ثروتند مدتی بر سفره بیت المال خیمه بزنند و تمتع ببرند که جایشان به خاطر دنیا طلبی اتش جهنم است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
اینها مضحکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
بسیا کا جالبی کرد، آفرین. کار کردن این افراد ها برای این مملکت برای دانشگاهیان کسر شان است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین