کد خبر: ۷۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

درخواست نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تحولات فلسطین

در پی افزایش تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی سه کشور چین، تونس و نروژ نشست فوق‌العاده شورای امنیت را خواستار شدند.
درخواست نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره تحولات فلسطین
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فرانسه امروز (پنج‌شنبه) به نقل از یک منبع دیپلمات اعلام کرد: سه کشور چین، تونس و نروژ از شورای امنیت خواستند به دنبال افزایش تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی فردا (جمعه) نشست فوق العاده‌ای را برگزار کند.

این منبع اظهار کرد: نشست پیشنهادی با حضور دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برگزار خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت این هفته دو نشست پشت درهای بسته و به صورت مجازی برای بررسی تنش اخیر میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برگزار کرد.

نگرانی مسکو؛ درخواست برای تشکیل نشست اضطراری چهارجانبه

روسیه روز چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از تحولات غزه و بیت‌المقدس، خواستار خویشتن‌داری طرفین شد.

این کشور همچنین خواستار برگزاری یک نشست اضطراری چهارجانبه با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، روسیه، ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای از هر دو طرف خواست که در چهارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل، راه حلی برای اختلافات خود بیابند.

او گفت: «ما از هر دو طرف می‌خواهیم که خویشتنداری کنند. ما از افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان و همچنین بمباران‌ها و حملات هوایی نگران هستیم.»

تعداد شهدای فلسطینی حملات اخیر رژیم صهیونیستی تا صبح امروز به ۷۲ تن رسیده که ۱۷ تن از آنها کودک بودند، همچنین زخمی‌ها به ۳۳۵ تن افزایش یافتند.

همزمان گروه‌های فلسطینی بیش از ۳۰۰ موشک دیگر به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین