کد خبر: ۷۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

کنعانی یا نادری؛ هاشمی‌نسب جدید کیست؟

بیش از 14 سال است که هیچ کدام از بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس، نتوانسته اند در شهرآورد تهران دروازه تیم سابقشان را باز کنند.
کنعانی یا نادری؛ هاشمی‌نسب جدید کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

ساعات زیادی تا زمان برگزاری شهرآورد شماره 95 میان استقلال و پرسپولیس باقی نمانده است. دیداری که می تواند تا حدود زیادی تکلیف تیم های مدعی قهرمانی را مشخص کند و با توجه به اختلاف امتیازی میان دو تیم، شاگردان مجیدی از انگیزه های زیادی برای کسب پیروزی برخوردارند.

در این مسابقه، یک بار دیگر شاهد تقابل بازیکنان با تیم های سابقشان خواهیم بود. در جمع پرسپولیسی ها، محمدحسین کنعانی زادگان در دوره ای کوتاه پیراهن استقلال را بر تن کرد که پس از پارگی رباط صلیبی، از این تیم جدا شد و بعد از تجربه حضور در سایپا و ماشین سازی، راهی پرسپولیس شد.

اما در جمع آبی پوشان، دو بازیکن حضور دارند که با انتقالی مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شدند. محمد نادری در ابتدای فصل و پس از پایان قرارداد قرضی اش با کورتریک بلژیک به استقلال پیوست و آرمان رمضانی نیز با سپری کردن نیم فصلی ناموفق در جمع پرسپولیسی ها، لباس آبی پوشان را بر تن کرد.

از آخرین دیداری که یک بازیکن گذشته سرخابی ها موفق شده است در دربی دروازه تیم سابقش را باز کند، زمان زیادی می گذرد. در لیگ ششم بود که علیرضا واحدی نیکبخت از استقلال جدا شد و به پرسپولیس پیوست. آبی پوشان نیز برای تلافی این انتقال جنجالی، علی انصاریان و علی علیزاده را از پرسپولیس به خدمت گرفتند.

در دربی شماره 63 بود که بازیکنان سابق دو تیم دروازه تیم قبلی خود را باز کردند. آن بازی که در تاریخ 10 فروردین 1386 برگزار شد، ابتدا نیکبخت در دقیقه 13 با یک ضربه سر دروازه استقلال و طالب لو را باز کرد و در دقایق پایانی نیمه اول، علی علیزاده کار را به تساوی کشاند تا بازیکنان سابق دو تیم، گلزنان دربی لقب بگیرند.

از آن دربی تاکنون 14 سال و یک ماه می گذرد. در این مدت بازیکنان زیادی بین دو تیم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم جابجا شده اند. میثم بائو، محمد قاضی، فرزاد حاتمی، میثم حسینی، پژمان نوری، مرحوم مهرداد اولادی، الونگ الونگ، هوار ملا محمد، فرزاد آشوبی، گادوین منشا و... از جمله بازیکنانی هستند که در این سالها بین دو تیم جابجا شده اند ولی هیچ کدام از این بازیکنان موفق به باز کردن دروازه تیم سابق خود در دربی نشدند.

در دربی فردا سه بازیکن شانس شکستن این طلسم 14 ساله را دارند. کنعانی زادگان که هنوز حضور او در دربی به صورت قطعی اعلام نشده است، در پرسپولیس شانس گلزنی به استقلال را دارد و در سوی مقابل نیز محمد نادری و آرمان رمضانی می توانند دروازه رقیب را باز کنند.

آخرین مدافعی که از پرسپولیس به استقلال و آمد و گلزنی او باعث جنجال های فراوانی در فوتبال ایران شد، مهدی هاشمی نسب بود. او پس از باز کردن دروازه احمدرضا عابدزاده در دربی سال 79، بیهوش شد و از زمین بازی نیز بیرون رفت. حالا محمد نادری این شانس را دارد تا به هاشمی نسب جدید استقلالی ها تبدیل شود همانطور که کنعانی زادگان نیز می تواند یک نیکبخت جدید برای پرسپولیسی ها باشد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین