کد خبر: ۷۰۹۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

عقب‌نشینی اسرائیل از تأیید ورود زمینی به غزه/ هشدار گردان‌های قسام

ارتش رژیم صهیونیستی از تکرار کردن اظهارات مسئولان این نهاد مبنی بر آغاز عملیات زمینی نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و ورود آن‌ها به این منطقه خودداری کرد.
عقب‌نشینی اسرائیل از تأیید ورود زمینی به غزه/ هشدار گردان‌های قسام
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش اسرائیل از تکرار کردن اظهارات مسئولان این نهاد مبنی بر آغاز عملیات زمینی نظامیان اسرائیلی در نوار غزه و ورود آن‌ها به این منطقه امتناع و تنها به اعلام «ادامه حملات» در نوار غزه اکتفا کرد.

به گزارش آناتولی، «جاناتان کانریکاس» سخنگوی ارتش اسرائیل برای رسانه‌های خارجی پیش‌تر اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل از زمین وارد نوار غزه شده‌ است.

از سوی دیگر، «آویخای ادرعی» دیگر سخنگوی این نهاد نیز در پاسخ به خبرنگار آناتولی با بیان این که نمی‌تواند ورود ارتش به نوار غزه را تأیید کند، گفت: «تنها می‌توانم بگویم که حملات هوایی و زمینی آغاز شده است».

ادرعی مدعی شد که اظهارات کانریکاس «اشتباه» ترجمه شده است.

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل رسانه‌های خارجی را در جریان اخبار نادرست قرار داده است.

این روزنامه همچنین نوشت که کانریکاس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا ارتش اسرائیل وارد غزه شده است؟» جواب «بلی» داده است.

ارتش اسرائیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زمینی و هوایی به غزه حمله می‌کنیم. کانریکاس نیز در پاسخ به پرسش‌های کتبی رسانه‌ها در رابطه با این اطلاعیه به خبرگزاری آناتولی، واشنگتن پست، شبکه آی ۲۴ اسرائیل و رسانه‌های دیگر اعلام کرد که نظامیان اسرائیل «وارد» غزه شده‌اند.

هشدار گردان‌های قسام

گردان‌های شهید عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس) نیز به رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام طی بیانیه‌ای تاکید کرد: «در سایه اشاره ضمنی ارتش عبری مبنی بر حمله زمینی به باریکه غزه، اعلام می‌کنیم که در صورت هرگونه حمله زمینی به هر منطقه در نوار غزه به نظامیان صهیونیستی درسی فراموش‌نشدنی خواهیم داد و آنها را تار و مار خواهیم کرد.»

این گردان‌ها پیشتر با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده بود: «حملات سهمگین موشکی خود را با شلیک ۹۰ فروند موشک به شهرهای اشدود و عسقلان در اراضی اشغالی ۴۸ کلید زدیم، این حملات در واکنش به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان باریکه غزه صورت گرفت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین