کد خبر: ۷۰۹۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

کدخدایی: امسال جشنواره ثبت نام‌ها در انتخابات نداریم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: خوشبختانه امسال به خاطر مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دوره قبل داشتم و گفتم که جشنواره ثبت نام است، را شاهد نبودیم.
کدخدایی: امسال جشنواره ثبت نام‌ها در انتخابات نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز(جمعه) با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

وی گفت: از باب وظیفه نظارتی از روند ثبت نام در انتخابات بازدید کردم و خداقوتی به عزیزان در وزارت کشور گفتم که تدابیر خوبی اندیشیده بودند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: خوشبختانه امسال به خاطر مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دوره قبل داشتم و گفتم که جشنواره ثبت نام است، را شاهد نبودیم.

وی افزود: آماری که به بنده ارائه شده است افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند کمتر در انتخابات ثبت نام کرده اند.

کدخدایی گفت: شورای نگهبان مصر است افرادی که واجد شرایط هستند حتما در انتخابات ثبت نام کنند تا تنوع بیشتری در اختیار مردم برای گزینه های انتخاباتی باشد.

وی گفت: کسانی که شرایط اولیه را ندارند هر چه کمتر مراجعه کنند و یا مراجعه نکنند بهتر است چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند بررسی صلاحیت ها گفت: طبق قانون، شورای نگهبان ۵ روز فرصت اولیه برای بررسی صلاحیت نامزدها دارد که از روز یکشنبه آغاز می‌شود. اگر در آن ۵ روز بتوانیم اعلام نظر کنیم که تمام می‌شود در غیر این صورت می توانیم مهلت بررسی صلاحیت ها را به مدت ۵ روز دیگر تمدید کنیم. طبق قانون، شورای نگهبان حداقل ۱۰ روز برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرصت دارد.

وی تاکید کرد: ان شاءالله ۲۸ خرداد همه ما پای صندوق های رای باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین