کد خبر: ۷۰۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

چین: آمریکا چشمش را به روی رنج مردم فلسطین بسته است

سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدام آمریکا در جلوگیری از بیانیه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد.
چین: آمریکا چشمش را به روی رنج مردم فلسطین بسته است
آفتاب‌‌نیوز :

چین مخالفت آمریکا با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صدور بیانیه‌ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی را اقدامی «تأسف‌آور» توصیف کرد.

«هوا چانیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری جمعه گفت: «اعضای شورای امنیت از درگیری‌ها نگرانند و از این شورا خواسته‌اند به وظیفه خود برای ایجاد ثبات و کاستن از تنش‌ها عمل کنند.»

وی در ادامه گفت: «همان‌طور که شما گفتید آمریکا متأسفانه به تنهایی با صدور بیانیه در نشست اضطراری شورای امنیت در روز ۱۰ می جلوگیری کرد. در دومین نشست اضطراری در روز ۱۲ می هم تقریباً همه اعضای شورای امنیت از صدور بیانیه مطبوعاتی در خصوص اوضاع فلسطین حمایت کردند اما آمریکا به تنهایی از انعکاس صدای این شورا جلوگیری کرد و یکبار دیگر روبروی جامعه جهانی ایستاد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تصریح کرد: «آمریکا ادعا می‌کند حقوق بشر مسلمان‌ها برایش اهمیت دارد. اما در حالی که درگیری‌های اخیر میان فلسطین و اسرائیل در حال سوق دادن عده زیادی از مسلمان‌های فلسطینی به سمت جنگ و رنج است آمریکا چشمش را به مصائب فلسطین بسته و حتی از اظهار نظر شورای امنیت در خصوص این مسئله هم جلوگیری کرده است.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه یک جلسه اضطراری درباره درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها برگزار کرد اما آمریکا از صدور بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی خودداری کرد.

یک دیپلمات که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت آمریکا معتقد بود برگزاری این جلسه شورای امنیت برای ابراز نگرانی درباره تحولات جاری در فلسطین کفایت می‌کند.

درگیری میان گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند تلاش‌های مصر برای وساطت میان دو طرف و برقراری آتش‌بس تا کنون نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده خمپاره‌ها و گلوله‌های تانک که رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه به سمت غزه شلیک کرد شمار زیادی از خانواده‌های فلسطینی را به فرار از منازل خود وادار کرد.

توسل رژیم صهیونیستی به حملات توپخانه‌ای در درگیری‌های چهار روزه این رژیم با گروه‌های مقاومت احتمال تلفات غیرنظامیان در غزه را افزایش داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
و همه چشمشان را بر رنج ایغورها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین