کد خبر: ۷۰۹۳۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

اشک‌های نماینده چفیه‌پوش کنگره آمریکا برای مردم فلسطین/عکس

رشیده طلیب عضو دموکرات کنگره آمریکا در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان کشتار فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان و سکوت و جانبداری مقامات کشورش از جنایتکاران را محکوم کرد.
اشک‌های نماینده چفیه‌پوش کنگره آمریکا برای مردم فلسطین/عکس
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از هافینگتون پست، طلیب که خودش اصلیتی فلسطینی آمریکایی دارد، در سخنرانی خود در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت که او خود یک «یادآوری به کنگره است که فلسطینی‌ها واقعاً وجود دارند و انسان هستند.

وی در ادامه با اشاره به مبلغ ۳.۸ میلیارد دلاری که کنگره آمریکا سالانه به عنوان کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی اختصاص می‌دهد، افزود: همکاران اهمیتی ندارد که شما چقدر پول برای دولت آپارتاید اسرائیل می‌فرستید، فلسطینی‌ها جایی نمی‌روند.

اشک‌های نماینده چفیه‌پوش کنگره آمریکا برای مردم فلسطین/عکس

طلیب سپس به گزارش اخیر دیدبان حقوق بشر در خصوص انجام جرایم آپارتاید و آزار و اذیت فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: این وظیفه ما است که به سیستم آپارتایدی که دهه‌هاست فلسطینی‌ها را در معرض رفتار غیرانسانی و نژادپرستی قرار داده، پایان دهیم. فلسطینی‌ها هنوز رنج می‌برند، همچنان آواره و کشته می‌شوند، همانطور که جهان نظاره‌گر است و کاری انجام نمی‌دهد.

این عضو مسلمان کنگره آمریکا از جانبداری مقامات کشورش از جمله جو بایدن رئیس‌جمهور، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و سران هر دو حزب، از جنایتکاران انتقاد کرد.

وی گفت: با خواندن بیانیه‌ها، به سختی حتی متوجه وجود داشتن فلسطینی‌ها می‌شوید.

او سپس بیان داشت که مقامات آمریکایی هرگز به آواره شدن فلسطینی‌ها در شرق قدس اشغالی و یا محاصره مسجد الاقصی در خشونت، گاز اشک آور و دود هنگام نماز خواندن مردم فلسطین در آنجا توجهی ندارند و پرسید چند فلسطینی دیگر باید جان بدهند تا جانشان با اهمیت شود؟

طلیب در بخشی از سخنرانی خود بخش‌هایی از نامه یک مادر ساکن غزه را برای حاضران قرائت کرد و همزمان اشک ریخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
0
0
به این میگن دموکراسی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین