کد خبر: ۷۰۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

هیئت آمریکایی در تل‌آویو برای آرام کردن اوضاع/ سی‌ان‌ان: بایدن به حل درگیری‌ها خوش‌بین است

همزمان با سفر هیات آمریکایی به اراضی اشغالی برای آرام کردن اوضاع، شبکه سی‌ان‌ان فاش کرد که مقامات دولت بایدن نسبت به یک راه حل نزدیک برای درگیری فلسطین خوشبین هستند و مواضعشان در پشت صحنه با همتایان اسرائیلی خود "قاطع‌تر" از مواضع اعلام شده هستند.
هیئت آمریکایی در تل‌آویو برای آرام کردن اوضاع/ سی‌ان‌ان: بایدن به حل درگیری‌ها خوش‌بین است
آفتاب‌‌نیوز :

 روز جمعه واشنگتن یک هیئت دیپلماتیک برای تلاش جهت دستیابی به آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به تل‌آویو اعزام کرد.

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که "هادی عمرو"، دستیار وزیر خارجه این کشور در امور فلسطین در راس هیاتی جمعه با هواپیمایی نظامی وارد تل‌آویو شد و جلساتی را با مقامات ارشد اسرائیلی برگزار کرد.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که عمرو با مقامات ارشد اسرائیلی و رهبری فلسطین و دیگر طرف‌ها گفتگو کرده است.

منابعی در سفارت آمریکا در اراضی اشغالی گزارش دادند که عمرو و تیمش برای ایجاد آرامش پایدار بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی تلاش خواهند کرد.

این احتمالا فعال‌ترین مداخله آمریکا تاکنون در بحران غزه و اولین سفر هادی عمرو به این منطقه از زمان روی کار آمدن باشد.

همزمان شبکه CNN گزارش داد که" مقامات دولت بایدن در پشت صحنه با همتایان اسرائیلی خود قاطعانه تر از مواضع اعلام شده خود هستند."

این شبکه به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد که دولت بایدن از اسرائیلی‌ها خواسته که روند اخراج فلسطینیان از خانه‌هایشان در محله شیخ جراح در قدس شرقی را متوقف کنند.

مقامات مذکور گفتند که بایدن در مورد پایان بحران خوش بین است و خوش بینی او در پی مذاکراتش با متحدان منطقه از جمله مصر و قطر درباره روند مذکرات آتش بس حاصل شده است.

از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تلفات جانی چه در طرف فلسطینی و چه در طرف اسرائیلی "غم انگیز و وحشتناک" است.

ساکی افزود که دولت آمریکا بر کاهش تنش تمرکز دارد و این محور گفتگوهای دولت آمریکا با رهبران منطقه وطرف‌های ذی نفوذ بر حماس است.

وی با تأکید بر اینکه قدس شرقی همواره موضوع گفتگوها بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بوده وخواهد بود، افزود: "به تلاش برای مشارکت دادن فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و شرکای منطقه ای در تلاش برای آتش بس پایدار ادامه می‌دهیم. "

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین