کد خبر: ۷۰۹۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

دیدگاه ضدپوتین داشته باشید اخراجید!/تا کنون 40 نفر از کارکنان متروی مسکو اخراج شده‌اند

رئیس یک اتحادیه صنفی روسیه گفت، خدمات متروی مسکو اقدام به اخراج بیش از ۴۰ نفری کرده که تصور می‌شود بسیاری از آن‌ها به خاطر عقاید ضدکرملین یا ثبت حمایت از "الکسی ناوالنی"، منتقد سیاسی در بند، اخراج شده‌اند.
دیدگاه ضدپوتین داشته باشید اخراجید!/تا کنون 40 نفر از کارکنان متروی مسکو اخراج شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، پلیس حامیان ناوالنی، صریح‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به دنبال برگزاری چند اعتراض ملی خواستار آزادی وی در سال جاری، به شدت سرکوب کرده است.

برخی به خاطر بی‌احترامی به محدودیت‌های کرونا، تحت پیگرد قانونی و حبس خانگی قرار گرفته‌اند و برخی از برجسته‌ترین متحدان ناوالنی هم کشور را ترک کرده‌اند. با این وجود، اخراج گسترده حامیان وی گزارش نشده است.

"نیکولای گوستف" به رویترز گفت، اتحادیه مستقل صنفی متروی مسکو که ریاست آن را بر عهده دارد، با مراجعه ۴۰ تن از کارکنان-اکثراً راننده‌های مترو- مواجه شده که به آن‌ها گفته شده این کار را ترک کنند.

به گفته وی، کسانی که از ترک کار امتناع کردند، با تخلفات ساختگی اخراج شده‌اند. وی افزود علت اینکه چرا کارمندان اخراج شده هدف قرار گرفته‌اند، کاملاً روشن نیست.

گوستف ادامه داد: بسیاری از آن‌ها فکر می‌کنند به خاطر دیدگاه‌های مخالف خود اخراج شده‌اند. برخی از آن‌ها در وب‌سایت ناوالنی، برخی در وب‌سایت "مدوزا" و دیگر وب‌سایت‌ها ثبت‌نام کرده بودند. گوستف در حال اشاره به وب‌سایت خبری پرطرفداری بود که روسیه به آن برچسب رسانه "عامل خارجی" زده بود.

متروی مسکو به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد.

وی اظهار کرد: مشخصاً افراد بیشتری هم اخراج شده‌اند، در حالی که ما فقط می‌توانیم در مورد کسانی صحبت کنیم که به خاطر تخلف اخراج شده‌اند و به ما مراجعه کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صنفی متروی مسکو در پایان اضافه کرد، این اخراج‌ها می‌تواند مانع عملکرد خوب مترو شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین