کد خبر: ۷۰۹۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

واکنش قالیباف به تعداد زیاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

رئیس مجلس گفت: رژیم صهیونیستی شر اعظم و لکه ننگ کارنامه مستکبران جهان است این رژیم نامشروع تعدی به حقوق مردم مظلوم فلسطین را به بالاترین حد رسانده است.
واکنش قالیباف به تعداد زیاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 26 اردیبهشت) گفت: رژیم صهیونیستی شر اعظم و لکه ننگ کارنامه مستکبران جهان است این رژیم نامشروع و جنایتکار تعدی به حقوق مردم مظلوم فلسطین را به بالاترین حد رسانده است و با هدف نسل‌کشی مردم فلسطین به تداوم عملیات در منطقه شیخ جراح ادامه می‌دهد و مردم بی‌دفاع و مناطق مسکونی را مستقیماً هدف بی‌رحمانه‌ترین حملات قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ جنایات بی‌رحمانه اخیر این رژیم غاصب را قویاً محکوم می‌کنیم قلب اسلام برای فلسطین می‌تپد و امت اسلامی و جریان مقاومت با قدرت و اعتماد به نفس و تا پای جان بر سر آرمان فلسطین ایستاده‌اند و غاصبان جنایتکار صهیونیست را به سزای عمل خود خواهند رساند.

رهبران منطقه به یاری نیروهای مقاومت بشتابند
وی افزود: از مقاومت و ایستادگی همه طرف‌ها در داخل فلسطین و خیزش مردمی درون سرزمین‌های اشغالی استقبال می‌کنیم و حامی هر اقدامی برای متوقف کردن ماشین جنایت صهیونیستی خواهیم بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: تا غیرت و شجاعت و شرف در رگ جوانان مسلمان جاری است مردم فلسطین حتی یک لحظه تنها نخواهند بود و طرح‌های بی‌حاصلی چون معامله قرن با وادادگی برخی سران عرب به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

رئیس مجلس اظهار داشت: ضروری است تمامی رهبران منطقه هر چه سریع‌تر به یاری نیروهای مقاومت بشتابند و مانع از نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین شوند.

تعداد زیاد نامزدها نشان می‌دهد گروه های مختلف سیاسی اختیارات رئیس جمهور را کافی می‌دانند
افزود: موضوع مهم دیگر این روزها بحث انتخابات ریاست جمهوری است که با پایان یافتن ثبت‌نام نامزدها وارد مرحله جدی خود شده است. تعداد زیاد نامزدها از طیف‌های سیاسی مختلف نشانگر آن است که نخبگان سیاسی کشور با سلیقه‌های مختلف هم فرآیند انتخاباتی در ایران را پذیرفته‌اند و هم جایگاه ریاست جمهوری را مؤثر دانسته و اختیارات کافی برای ایجاد تحول و تغییر برای آن قائل هستند.

قالیباف خاطرنشان کرد: حضور پرشمار نامزدهای شاخص طلیعه امیدوارکننده ای برای برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت بالا محسوب می‌شود. جدی شدن فضای رقابتی و مشارکت بالای مردم به نفع کشور و خواسته تمام دلسوزان ایران سرافراز است.

رئیس مجلس اظهار داشت: تبدیل این شور انتخاباتی به مشارکت قطعی در انتخابات در صورتی اتفاق می‌افتد که نامزدهای انتخابات و جریان‌های وابسته به آنها به این مهم اعتقاد داشته باشند که امیدآفرینی و ترسیم افق روشن پیش‌روی کشور و ارائه راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به آن امری ضروری برای افزایش مشارکت در انتخابات است.

وی افزود: نامزدهای محترم این دوره از انتخابات و حامیان آنها باید با اهتمامی بیشتر از دوره‌های گذشته در رعایت موازین شرعی و اخلاقی از تخریب یکدیگر و طرح ادعاهای غیر منصفانه علیه رقیبان با جدیت بپرهیزند چرا که اینگونه اقدامات در نهایت باعث سیاه‌نمایی از وضعیت کشور شده و مردم را به غلط نسبت به آینده پیش‌روی کشور ناامید می‌کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران خود بهتر از هر کسی می‌داند که قدرت اصلی ایران سربلند ما در پشتوانه مردمی آن است افزایش این قدرت مردمی مستقیماً به تأمین منافع ملی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در برابر دشمنان مردم ایران منجر خواهد شد. مردم عزیز ما به این مسأله توجه جدی دارند که رئیس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مسؤول اجرای کشور مهمترین نقش را در شئون مختلف زندگی آنان ایفا می‌کند و بدیهی است که با توجه به اهمیت این مسأله استفاده نکردن از ظرفیت مشارکت در انتخابات برای تأثیرگذاری در سرنوشت خود به منافع خود مردم در تمام گروه‌های اجتماعی آسیب خواهد رساند.

رئیس مجلس اضافه کرد: مشارکت پایین هیچ برنده‌ای ندارد مردم از حق خود برای ریل‌گذاری دستگاه اجرایی کشور استفاده کنند و آینده را با خواست و مشارکت خود بسازند.

وی افزود: امروز فرصت مناسبی است که همه ما با هر سلیقه و جناح‌بندی سیاسی و با هر عقیده و نگرشی دست به دست هم دهیم تا به فرموده رهبر انقلاب ایران قوی را بسازیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
سردار آخر پایش به پاستور نرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
کاش در قانون انتخابات بندی آورده شود که پس از تعیین صلاحیت و شروع تبلیغات، نامزدی حق انصراف از انتخابات را ندارد و یا اگر انصراف داد تا چند دوره اجازه نامزدی داده نشود تا اینچنین شاهد هجوم نامزدهای پوششی نباشیم. کس که می خواهد رییس جمهور شود حداقل خودش باید بتواند از برنامه هایش دفاع کرده و به سئوالات منتقدین پاسخ دهد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین