کد خبر: ۷۰۹۵۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

توصیه به رامبد جوان؛ یک کم استراحت کن!

آیا در این سیستم عریض و طویل صداوسیما از زمان ضبط تا پخش برنامه که قطعا از چندین لایه فیلتر و نظارت عبور خواهد کرد، هیچ کسی متوجه نشد که این سخنان در شان نویسندگان این مرز و بوم نیست؟ هیچکس اهانت پشت این کلمات را درک نکرد؟ رامبد جوان خود هنرمند است و این که شاخک‌هایش به عنوان یک هنرمند چنین حساسیتی را از دست داده واقعا تعجب‌آور است!
توصیه به رامبد جوان؛ یک کم استراحت کن!
آفتاب‌‌نیوز :

«برنامه «خندوانه» در شب عید فطر با حضور خداداد عزیزی و فیروز کریمی روی آنتن رفت که در بخش مسابقه «کلمه» این برنامه پاسخ مهمانان به نام بردن اسم ۳ نویسنده ایرانی با دلخوری از سوی جامعه علی‌الخصوص اهالی فرهنگ و هنر مواجه شد. خنده رامبد جوان به عنوان مجری به پاسخ مهمانان، با واکنش بیشتری همراه بود چون شاید مهمان به هر دلیلی اشتباهی را مرتکب شود ولی مجری/برنامه‌سازی چون رامبد جوان باید حواسش به حفظ حرمت‌ها باشد، نه آن که چنان مدهوش جملات و شوخی‌‍‌های مهمانان گردد که ... شد آن چه اتفاق افتاد.»

مهدی یزدانی خرم (نویسنده) در صفحه اینستاگرامش نوشت: «قطعن عده‌ای خواهند گفت سخت نگیر، شوخی بوده و قس علی‌ هذا. بله شوخیِ وقیحی بوده که دهه‌هاست در این کشور در حالِ اجراست...

[...] البته تاسف عمیق من نه برای آن دو شخص که برای رامبد جوانی‌ست که از هر فرصتی برای سلفی‌گرفتن با کتابِ این بی‌کاران استفاده می‌کند و چنین به پهنایِ صورت به تُرهاتِ این دو شخص می‌خندد.

[...] نویسنده و کلمات‌اش حافظه‌ی یک ملت‌اند که اتفاقن شمایان نیز از آن‌ها هستید. خیلی‌هاشان عاشق فوتبال‌اند و اتفاقن درباره‌ی آن نوشته‌اند چون فوتبال هم بخشی از تاریخِ یک ملت است. اگر شمایان نویسنده‌ی خود را نمی‌شناسید مقصرید و شرم بر شماست که حتا از آستانه‌ی یک کتاب‌فروشی داخل نرفته‌اید. نخواسته‌اید بدانید و بخوانید چون شجاعتِ خواندن و میل به روایت‌ها را درک کردن کار بسیار بزرگی‌ست که آگاهی، اندوه و تامل می‌آورد و خُب شما اهل هیچ‌کدام‌اش نیستید. جسارت به خواندن است که روحِ انسان را دچار انواع پرسش‌ها و شک‌ها می‌کند و شمایان آدم‌های این میدان نیستید...»

خبر خوب این است که بعد از بازنشر این قسمت از برنامه و سرازیرشدن سیل انتقادات رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش عذرخواهی کرد و مسئولیت اشتباهش را پذیرفت... .

خبر بد این است که برنامه خندوانه به شکل زنده پخش نمی‌شود و از قبل ضبط شده است. آیا در این سیستم عریض و طویل صداوسیما از زمان ضبط تا پخش برنامه که قطعا از چندین لایه فیلتر و نظارت عبور خواهد کرد، هیچ کسی متوجه نشد که این سخنان در شان نویسندگان این مرز و بوم نیست؟ هیچکس اهانت پشت این کلمات را درک نکرد؟ رامبد جوان خود هنرمند است و این که شاخک‌هایش به عنوان یک هنرمند چنین حساسیتی را از دست داده واقعا تعجب‌آور است!

آقای جوان به جای کارکردن در ۲ جبهه (تلویزیون و شبکه خانگی) آن هم هر کدام با تیراژ بیشتر از ۱۰۰ قسمت برای هر مجموعه، لطفا یک‌کم استراحت کن تا ذهن و روح و روانت فقط دنبال خنده نباشد.

اما خبر بدتر این که انگار همگی چنان کمبود خنده داریم که یک بهانه برای خندیدن چشم‌هایمان را بر روی هر آن چه درست یا غلط است، کور کرده. از برنامه‌ساز و مجری آن گرفته تا حضار، تدوین‌گر، فیلمبردار، ناظر پخش، مدیر شبکه و ... به چنین سخنانی فقط می‌خندند.

و باز هم خبر بدتر دیگر این که کسانی که این کمبود را در زندگی مردمان این دیار احساس کرده‌اند، دست به هر حرف و اقدامی می‌زنند تا بامزه‌تر باشند که نیستند.

صداوسیما هم خنثی و خسته، فقط ساده‌ترین و دم‌دست‌ترین راه حل را در آستین دارد. تکرار مکررات از ادامه خندوانه گرفته تا دعوت مهمانانی چون کریمی ، عزیزی و ... .

چندی پیش محمد صالح علا در ویدئویی می‌گفت: «به قول احمدرضا احمدی یه دفعه قرار بذاریم بشینیم، آه بکشیم.»

برای این اتفاقاتی که برای فرهنگ و هنر این مملکت رخ می‌دهد باید «یه قراری بذاریم، بشینیم زارزار گریه کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
2
0
بسه دیگه. این واکنش های عجیب و غریب هیچ تاثیری رو حامعه و حسش نسبت به اون شوخی تو برکامه خندوانه نداشت. بیشتر شبیه یک ادای باکلاسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
1
این رامبد از بیت المال پول می گیرد و می برد در بلاد غرب به مصرف می رساند ، اصلا اینچنین افراد را باید از مملکت اخراج کرد تا بروند درجایی که دوست دارند پول دربیاورند و همانجا خرج کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
1
آقای نویسنده، شما برو «قطعن» و «اتفاقن» خودتو درست کن!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
این برنامه باید جمع شود .بیخود وقت یک شبکه را گرفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین