کد خبر: ۷۰۹۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
رئیس سازمان غذا و دارو:

نیاز کشور به واکسن کرونا ظرف چند ماه آینده در داخل تأمین می‌شود

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: همانطور که در عرصه تولید داروهای ضروری در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز کشور را تامین کردیم، واکسن کرونا را نیز به تولید انبوه می‌رسانیم.
نیاز کشور به واکسن کرونا ظرف چند ماه آینده در داخل تأمین می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا شانه ساز روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید سرزده از تعدادی شرکت داروسازی در استان البرز به خبرنگاران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مطمئن هستیم تا ظرف چندماه آینده نیاز کشور در زمینه واکسن کرونا در داخل تامین شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: استان البرز قطب تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن در کشور بوده و اکنون بخش اعظم نیازهای دارویی داخل در این استان تامین می‌شود.

شانه ساز گفت: برهمین اساس در اجرای تمرکز زدایی، تلاش‌ها بر این است تا بخشی از فعالیت‌های اداری و نظارتی سازمان غذا و دارو با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به این استان منتقل شود.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: با استقرار بخشی از خدمات اداری سازمان غذا و دارو، تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی البرز، خدمات لازم را در استان دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقش استان البرز در تامین واکسن کرونا شاخص بوده و این استان دارای ظرفیت‌های بزرگ در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن است.

نقش بسزای البرز در تولید واکسن کرونا

عزیزاله شهبازی استاندار البرز هم در حاشیه این بازدید گفت: جای خرسندی دارد که اکنون بخش عمده‌ای از نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می‌شود و همچنین 70 درصد تولیدات دارویی کشور در البرز صورت می‌گیرد.

شهبازی گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، سال گذشته با عنوان جهش تولید و امسال تحت نام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها بدنبال حمایت از تولید و تولیدکنندگان در البرز هستیم و در این راستا توفیقات ارزشمندی نیز حاصل شده است.

وی افزود: اکنون بخش بزرگی از تحقیقات و مطالعه و تولید واکسن کشور در البرز انجام می شود و این استان تاثیر بسزایی در این روند دارد.

استاندار البرز گفت: شرکت اکتوورکو سابقه بسیار خوبی در حوزه تولید داروهای مهم کشور دارد و این گونه فعالیت ها نشان می دهد که ما از بسیاری کشورهای مدعی جهان پیش تر هستیم.

وی افزود: طبق صحبت های دکتر شانه ساز معاون محترم وزیر بهداشت، استان البرز در تولیدات دارویی و آرایشی و بهداشتی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و مقرر شد بخشی از اختیارات معاونت غذایی و دارویی کشور به البرز تفویض شود.

شهبازی گفت: با مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته در استان و پیروی از سیاست های دولت محترم، توجه ویژه ای به تولید دارو شد و اکنون این استان در شرف تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است.

وی افزود: از این رو شهرستان ساوجبلاغ که شهرک دارویی برکت را در خود جای داده به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد تا با این اقدام روند امور تسهیل و تسریع شود.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و... دارد که اکنون با توجه به اقدامات برنامه محور و ساختاریافته در حال توسعه و شکوفایی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
تراخدا باواکسن برکت که هیچ داده بالینی اثربخشی وایمنی نداردروی مردم امتحان نکنید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین