کد خبر: ۷۰۹۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

داوطلبانی که شرایط اعلامی توسط شورای نگهبان را داشته‌اند، ثبت‌نامشان قطعی است

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: نزدیک به ۶۰۰ نفر به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند و افرادی که شرایط اعلامی توسط شورای نگهبان را داشته‌اند، ثبت نامشان قطعی است.
داوطلبانی که شرایط اعلامی توسط شورای نگهبان را داشته‌اند، ثبت‌نامشان قطعی است
آفتاب‌‌نیوز :

سیامک ره‌پیک در یک برنامه تلویزیونی پیرامون روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق روال قانونی برای هر داوطلبی که ثبت نامش قانونی بوده، پرونده تشکیل می‌شود و اگر داوطلبی شرایط لازم را نداشته باشد، صلاحیتش تایید نخواهد شد.

وی افزود: از فردا روند بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان آغاز می‌شود.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ نفر به وزارت کشور مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: افرادی که شرایط اعلامی توسط شورای نگهبان را داشته‌اند،‌ ثبت نامشان قطعی است. ما براساس مصوبه‌ اعلامی، ثبت نام‌ افرادی را می‌پذیریم که آن شرایط را داشته باشند.

ره‌پیک درباره بررسی صلاحیت‌های کاندیداها گفت: درباره بررسی صلاحیت‌ها، شورای نگهبان یک‌سری اطلاعات را از مراجع گوناگون دریافت می‌کند و اصول قانون اساسی را هم داریم. ما صلاحیت داوطلبانی که وضعیتشان منطق با قانون است را بررسی می‌کنیم و صلاحیتشان را احراز می‌کنیم لذا از پیش چیزی به عنوان تعداد نداریم.

کدخدایی در مورد اینکه این دوره تعداد افراد شاخص زیاد شده است، گفت: اگر به گذشته برگردیم فکر می‌کنم در سال ۸۴ تعدد افراد شاخص را در ثبت نام داشتیم. همانطور که اعلام کردیم افرادی که واجد شرایط نیستند حضور نداشته باشند و مراجعه نکنند، از طرف دیگر اصرار داشتیم که کسانی که توانایی داشتند حتما حضور داشته باشند.

وی افزود: در روند ثبت‌نام ها همه سلایق سیاسی حضور داشتند و امیدواریم در روند انتخابات هم همین‌طور باشد و مردم بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که فکر می کند چند نفر در نهایت بتوانند احراز صلاحیت شوند؟ تصریح کرد: واقعاً هیچ وقت نتوانستیم چنین مطلبی را از پیش اعلام کنیم؛ چون ملاک و معیار ما قانون اساسی است و این بار آن چیزی که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده او آنچه که در مصوبه شورای نگهبان بر اساس این سیاست ها ابلاغ شده است بررسی‌ها خواهد بود.

کدخدایی اضافه کرد: بنابراین هیچ گونه حدس و گمانی نخواهیم داشت و این پیش بینی و پیشگویی هایی که در فضای مجازی می شود هیچگونه اعتباری ندارد. فضای مجازی محملی است که همه چیز می توان گفت اما باید بررسی شود و بنده که در خدمت شما هستم هیچ اطلاعی ندارم که فردا در شورای نگهبان چه تصمیمی گرفته خواهد شد و نظر آقایان در مورد افراد چه خواهد بود بنابراین وقتی که من اطلاع ندارم و سایر اعضای شورا هم اطلاع ندارند دوستان حدس و گمان می زنند و مردم خودشان تشخیص می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین