کد خبر: ۷۰۹۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

چین، آمریکا را عامل تضعیف شورای امنیت در قبال اسرائیل دانست

وزیر خارجه چین با محکوم کردن خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی گفت: مسئولیت اصلی صلح و امنیت بین‌المللی به عهده شورای امنیت است اما با اختلال یک کشور، نتوانسته است یکصدا شود.
چین، آمریکا را عامل تضعیف شورای امنیت در قبال اسرائیل دانست
آفتاب‌‌نیوز :

وانگ یی روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع تنش اخیر در فلسطین برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: چین به طور قوی خشونت علیه شهروندان غیرنظامی را محکوم می‌کند و بار دیگر از طرف‌های درگیری می‌خواهد تمام فعالیت‌های نظامی و خصمانه خود را به سرعت متوقف سازند.

وزیر خارجه چین ادامه داد: ما از اسرائیل می‌خواهیم صادقانه به تمام تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی عمل کند، به طور کامل انسداد و محاصره غزه را بردارد و به امنیت و حقوق شهروندان سرزمین فلسطین اشغالی تضمین دهد.

وانگ یی اضافه کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت نخستین برای تامین صلح و امنیت بین‌المللی را برعهده دارد اما متاسفانه، تنها به خاطر اختلال یک کشور، شورای امنیت قادر نبوده است یکصدا شود.

وی اظهار کرد: آنچه رخ داده، بار دیگر ثابت می‌کند که یک راه حل مبتنی بر دو کشور می‌تواند به توافق پایدار منجر شود. اجرای عدالت تاکنون به تاخیر افتاده است اما نباید برای همیشه شاهد فقدان آن باشیم.

وزیر خارجه چین یادآور شد: از زمان تصدی چین بر ریاست شورای امنیت، چین اهمیت ویژه‌ای بر تنش فعلی در خاورمیانه قائل بوده است. چین تلاش‌های خود را برای پیشبرد مذاکرات صلح افزایش داده و با جدیت وظیفه خود را به عنوان رئیس شورا انجام می دهد.

یی خاطرنشان کرد: آیا سازمان ملل متحد و شورای امنیت گامی به جلو خواهد رفت و آنچه را که باید انجام خواهد داد؟ مردم سراسر جهان در حال نظاره هستند و تاریخ قضاوت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین