کد خبر: ۷۰۹۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

تکلیف دانش‌آموزانی که در امتحانات حضوری شرکت نکنند چیست؟

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم، گفت: دانش آموزان پایه نهم اگر در امتحان شرکت نکنند، درصورتی که غیبت مجاز و گواهی پزشکی داشته باشند دو هفته بعد از برگزاری امتحانات می توانند امتحان بدهد، اما دانش آموزان پایه دوازدهم اگر امتحان ندهند باید در شهریور امتحان دهند.
تکلیف دانش‌آموزانی که در امتحانات حضوری شرکت نکنند چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا ناظم زاده با اشاره به اینکه امتحانات دانش آموزان از امروز صبح (دوشنبه_۲۷ اردیبهشت) شروع شد، اظهار کرد: همانطور که تصمیم گیری شده بود امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری و پایه های دیگر به صورت مجازی در همین بازه زمانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات مقطع متوسطه حداکثر تا ۲۴ خرداد ادامه دارد، گفت: دستورالعمل های بهداشتی برای حوزه های امتحانی ارسال شده و جلسات توجیهی برای روسا و معاونان ادارات، روسای حوزه های اجرا و تصحیح و هر کسی که به نوعی در برگزاری امتحانات دخیل است برگزار شده تا با کمترین مشکلی امتحانات را برگزار کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان از دانش آموزان و خانواده ها خواست نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند و افزود: به دانش آموزان توصیه می کنیم قبل و بعد از امتحان تجمع نکنند، زیرا ممکن است این تجمعات برای سلامتی آنها خطرناک باشد و باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی در مورد تکلیف دانش آموزان پایه نهم و دوازدهمی که نتوانند در امتحانات حضوری شرکت کنند، تصریح کرد: در پایه نهم اگر دانش آموزی در امتحان شرکت نکند، در صورت غیبت مجاز با گواهی پزشک می تواند دو هفته بعد از برگزاری امتحانات، مجددا امتحان دهد، اما در پایه دوازدهم اگر دانش آموزی الان امتحان ندهند باید در امتحانات نوبت بعدی یعنی شهریور شرکت کند.

ناظم زاده در مورد امتحانات مجازی نیز گفت: به همکاران توصیه کرده ایم با لحاظ آموزش های مجازی سوالات امتحانی را طراحی کنند. طراحی سوالات امتحان باید با توجه به میانگین استان باشد، یعنی هم دانش آموز شهر اصفهان و هم پشت کوه فریدن را درنظر بگیریم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان بار دیگر از خانواده ها و دانش آموزان خواست با اعتماد به آموزش و پرورش و رعایت مسائل بهداشتی، نگرانی بابت امتحانات حضوری نداشته باشند و خاطرنشان کرد: در همه حوزه های امتحانی مسائل بهداشتی را رعایت می کنیم، ولی قبل و بعد از امتحان به عهده دانش آموز است تا در تجمعات دوستانه شرکت نکند.

وی با اشاره به پیش بینی یک اتاق ایزوله در هر حوزه امتحانی برای دانش آموزان مبتلا به کرونا که می خواهند امتحان بدهند، گفت: در سال های گذشته امتحانات در ۲۹۰ حوزه امتحانی در استان برگزار می شد، ولی امسال برای کمتر شدن جمعیت دانش آموزان به ۵۴۰ حوزه افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین