کد خبر: ۷۰۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

۳ شکست اسرائیل در جنگ غزه

امروز هشتمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است که به شهادت نزدیک ۲۰۰ تن و زخمی شدن بیش از ۱۲۰۰ تن منجر شده است؛ جنگی که دشمن اسرائیلی بدون رعایت قوانین بین المللی و بشردوستانه تنها برای اثبات معادله خون و ویرانی و مقابله با موشک‌های مقاومت آن را به راه انداخت.
۳ شکست اسرائیل در جنگ غزه
آفتاب‌‌نیوز :

با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در غزه برای هشتمین روز متوالی، پایگاه خبری العهد در گزارشی به شکست‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ اشاره کرده و نوشت: شاید این همان چیزی باشد که همگان می‌بینند و نیازی به توضیح نداشته باشد اما باید به این مسئله اشاره کرد که دشمن اسرائیلی دراین جنگ تاکنون دستکم سه بار شکست خورده است:

شکست نخست این حجم از موشک‌هایی بود که مقاومت فلسطین در طول سال‌ها به رغم محاصره، ارتقا داده بود و با صدها موشک اراضی اشغالی را هدف قرار داد. رهبران اسرائیلی این حجم گسترده از موشک‌ها را که موجب بسته شدن فرودگاه‌ها، توقف آموزش و خسارت‌های بزرگ به اقتصاد تل‌آویو شد، پیش‌بینی نکرده بودند. این درحالی است که اعضای مقاومت گفته بودند این موشک‌ها تنها ذخیره قدیمی بودند که قصد خلاصی از آن را داشتند تا آن را با موشک‌های پیشرفته‌تر تعویض کنند و مقاومت همچنان به این حملات موشکی دستکم تا شش ماه آینده ادامه می‌دهد.

شکست دوم اتفاقات اراضی سال ۴۸، وضعیت امنیتی و ناتوانی اسرائیل از تعامل با آن است اما مقاومت توانست دستاورد مهم‌تری را هم با آتش‌سوزی که در نتیجه حملات موشکی از غزه در شهرهای اشغالی اللد در حیفا رخ داد، محقق کند. قبل از این نیز موفق شد هویت متحد فلسطینی از غزه تا کرانه باختری و در داخل خط سبز را تقویت کند و مردم فلسطین بیش از هر زمان دیگری متحد شدند و اخبار شلیک موشک‌ها را با شادی و سرور چه در قدس و چه اراضی اشغالی ۴۸ دنبال می‌کنند.

اما شکست سوم تنها برای دشمن اسرائیلی نبود بلکه گروه کشورهایی که به عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی پرداختند و به مسئله فلسطین خیانت کردند هم متحمل آن می‌شوند. به ویژه بعد از اینکه اشتباه پیش‌بینی‌ها و حساب باز کردن‌ها درباره وضعیت مردم فلسطین مشخص شد و مردم جهان عرب و اسلام با قدس و مسجد الاقصی و فلسطین و مردمش اعلام همبستگی کردند. لذا نه تنها عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی باعث ناامیدی فلسطینی‌ها نشد بلکه حمایت‌ها از فلسطینی‌ها را بیشتر کرد.

این شکست‌ها پیروزی‌های مهمی برای مقاومت و مردم پایدار فلسطین هستند که به پیروزی‌های تحقق وحدت و همبستگی اضافه می‌شوند تا به زودی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین