کد خبر: ۷۰۹۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

نعناع و خواص شگفت‌انگیز آن

یک کارشناس گیاه‌پزشکی گفت: نعناع از قدیم‌الایام به‌عنوان یگ گیاه معطر و اشتها آور و برای ناراحتی‌های دستگاه گوارش بکار رفته به طوری که بقراط پدر علم طب از نعناع در نوشته‌های خود یاد کرده است.
نعناع و خواص شگفت‌انگیز آن
آفتاب‌‌نیوز :

سارا عالی‌زاده اظهار کرد: نعناع دارای ماده‌ای به‌نام منتول است که باعث ایجاد احساس خنکی در دهان می‌شود و مقدار آن در نعناع بسته به نوع آن از ۳۵ تا ۵۵ درصد متغیر است.

عالی‌زاده با اشاره به این‌که نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتاً گرم و خشک بوده و از نظر خواص دارویی از پونه قوی‌تر است، عنوان کرد: از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهیه می‌کنند که مصارف طبی مختلفی دارد.

این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که نعناع باد شکن است و گاز معده و روده را از بین می‌برد، عنوان کرد: نعناع تقویت کننده معده وبدن، ضد تشنج و سرفه به طوری که یک فنجان چای گرم نعناع سینه را آرام می‌کند.

وی با بیان این‌که نعناع مسکن، ‌آرام بخش و قاعده‌آور است، افزود: استفاده از نعناع درد شکم را برطرف کرده و درمان سرماخوردگی و آنفوآنزاست و همچنین ناراحتی‌های عصبی را برطرف می‌کند.

عالی‌زاده ادامه داد: برای تسکین درد دندان نعناع را دردهان گذاشته و بجوید، همچنین آشامیدن چای یا عصاره نعناع خونریزی سینه را قطع می‌کند و کمپرس نعناع درد سینه و پهلو را از بین می‌برد.

این کارشناس گیاه‌پزشکی با اشاره به این‌که نعناع کرم‌های روده و معده را می‌کشد، عنوان کرد: برای از بین بردن سکسکه و دل بهم خوردگی و استفراغ نعناع را با آّب انار ترش بخورید، این گیاه ادرار را زیاد می‌کند و برای رفع قولنج و دردهای روده و معده و هضم نشدن غذا چای نعناع بنوشید.

وی با اشاره به این‌که غرغره چای نعناع برای از بین بردن گلو درد مفید است، ادامه داد: نعناع معرق است بنابراین تب را پائین می‌آورد و در هنگام سرماخوردگی بینی را با چای نعناع بشوئید که مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین