کد خبر: ۷۰۹۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

شیخ دیاباته دیگر ببر استقلالی‌ها نیست

درست 9 دقیقه بعد از گل عیسی آل‌کثیر، تنها حرکت مؤثر فرشید اسماعیلی تازه‌وارد و همکاری او با مهدی قایدی، منجر به خلق یک فرصت گل بزرگ برای استقلال شد.
شیخ دیاباته دیگر ببر استقلالی‌ها نیست
آفتاب‌‌نیوز :

شیخ دیاباته که همزمان با اسماعیلی وارد زمین شده بود، در شرایطی که می‌توانست با یک پاس ساده وریا غفوری را در موقعیت گلزنی قرار دهد، ترجیح داد خودش بچرخد و به طرف دروازه شلیک کند اما از آنجا که به درستی سوار بر توپ نشده بود، این موقعیت را به آسمان فرستاد. آنچه شیخ دیاباته در این صحنه انجام داد، برشی از عملکرد او در تمام این فصل بوده؛ مهاجمی ناآماده که از همیشه خودخواه‌تر است و فرصت‌های مسلم گل را به سادگی از دست می‌دهد.

وضعیت این روزهای شیخ، دقیقاً نقطه مقابل مهاجم فرصت طلب و مهار نشدنی است که در لیگ نوزدهم هر وقت به زمین می‌آمد، تبدیل به کابوس مدافعان پیش روی خود می‌شد. او در زمین از همیشه کندتر، سنگین‌تر و بی‌آزارتر دیده می‌شود و تعداد گل‌هایش در لیگ به همان 2 گلی که در برابر تراکتور به ثمر رساند، محدود شده.

در جریان لیگ قهرمانان آسیا، دیاباته اگرچه 4 گل از 5 گلی که زد، از روی نقطه پنالتی بود اما همان گل‌ها این امید را به وجود آورده بود که نوار ناکامی‌های او در گل نزدن پاره شده و در ادامه لیگ می‌تواند همان مهاجم چارچوب شناس همیشگی باشد اما در دو بازی اخیر، شیخ دوباره به تنظیمات اولیه برگشته؛ کمتر از همیشه توپ را لمس می‌کند، کمتر شوت می‌زند و بیشتر موقعیت از دست می‌دهد.

درباره این مهاجم اهل مالی که ظاهراً گرانقیمت‌ترین بازیکن حال حاضر استقلال هم هست، این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که از لحاظ بدنی ابداً شرایط مطلوبی ندارد و با اینکه مصدومیت خاصی هم ندارد اما در «شرایط مسابقه» نیست. او اگرچه هنوز هم در هنگام دفاع برای کمک به مدافعان به عقب برمی‌گردد اما با مقایسه حرکات این فصل او با آنچه که در لیگ نوزدهم ارائه می‌داد، می‌توان به این نتیجه رسید که دیگر از آن استارت‌های انفجاری به قصد صاحب توپ شدن پشت مدافعان و آن آزار همیشگی حریف، خبری نیست.

اما فراتر از آن، این شائبه درباره دیاباته وجود دارد که عمر حضور او در استقلال به پایان رسیده و به دلایلی دیگر مایل نیست که فعالیتش در لیگ ایران را ادامه دهد. به همین علت او نمی‌خواهد در بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل ریسک کند و ترجیح می‌دهد بدون آسیب دیدگی به استقبال فصل نقل و انتقالات برود. البته این شائبه با اخلاق و منش حرفه‌ای که پیش از این از دیاباته دیده بودیم، کاملاً در تضاد است. او سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی کرده و بعید است که اهل کم فروشی باشد اما وقتی پای چنین افت محسوسی در میان باشد، طبعاً بازار شایعات هم داغ می‌شوند.

دیاباته در تیم فعلی فرهاد مجیدی یک بازیکن بدون جانشین است و اگر استقلال به دنبال قهرمانی در جام حذفی است، حتماً باید گلزن‌ترین مهاجم دو فصل اخیرش را دوباره بازیابی کند. شاید تعطیلات سه هفته‌ای لیگ به دلیل بازی‌های مقدماتی جام جهانی، این فرصت را در اختیار کادر فنی و بدنساز استقلال قرار دهد که دیاباته را به لحاظ بدنی در موقعیت بهتری قرار دهند. در شرایط طبیعی، دیاباته باید اولین انتخاب هر مربی برای بازی‌های بزرگی مثل دربی باشد، نه اینکه به وضعیتی دچار شده باشد که فقط نیم ساعت فرصت بازی کردن پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین