کد خبر: ۷۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
تبلیغات

با قوانین هتل‌های ایران بیشتر آشنا شوید

قوانینی که بیشتر هتل‌ها ملزم به رعایتشان هستند با در نظر گرفتن حقوق مسافران، هتل‌ها و گردشگران طراحی شده است که همه به طور مساوی از آن بهره می‌برند.
با قوانین هتل‌های ایران بیشتر آشنا شوید
آفتاب‌‌نیوز :

رزرو هتل معمولا یکی از اولین کار‌هایی است که گردشگران قبل از هر سفری انجام می‌دهند؛ بسیاری با قوانین هتل‌ها آشنایی ندارد و بیش از هرچیز به قیمت، امکانات و منوی رستوران هتل توجه دارند. برخی از این قوانین آنقدر اهمیت دارند که ممکن است اقامت مسافر را با مشکلاتی مواجه کنند، در این مقاله جاباما قصد دارد شما را با این قوانین آشنا کند.

هر گردشگر برای داشتن اقامتی همراه با آرامش و اطمینان خاطر، باید از این مقررات آگاهی داشته باشد، سپس اقدام به رزرو هتل یا اقامتگاه کند. اطلاع از این قوانین به شما کمک می‌کند با خیالی آسوده، به هر گوشه از ایران زیبا سفر کنید؛ بدون اینکه ذره‌ای نگرانی بابت قوانین هتل در ایران و محدودیت‌های آن داشته باشد.

قوانین هتل در ایران

قوانینی که بیشتر هتل‌ها ملزم به رعایتشان هستند با در نظر گرفتن حقوق مسافران، هتل‌ها و گردشگران طراحی شده است که همه به طور مساوی از آن بهره می‌برند.

۱- اکثر هتل‌های ایران ساعت ۲ بعداز ظهر را برای ورود مسافران و ساعت ۱۲ ظهر را برای تحویل گرفتن اتاق‌ها در نظر گرفته‌اند که البته ممکن است این ساعات در برخی از هتل‌ها اندکی متفاوت باشد؛ بنابراین حتما قبل از هرگونه اقدامی به زمان ورود و خروج هتل خود توجه کنید.

۲- اگر کمی زودتر از زمان مقرر به هتل رسیدید، برای دریافت اتاق عجله نکنید؛ این زمان بهترین فرصت است تا کمی در شهر گشت بزنید و جاذبه‌ها و فرهنگ مردمان آن‌جا آشنا شوید. اگر تمایل داشته باشد تا زودتر از موعد تعیین شده توسط هتل، اتاق خود را تحویل بگیرید، باید ۵۰ درصد از هزینه یک شب اقامت کامل در هتل انتخابی خود را بپردازید. به این اطلاح نصف اقامت گفته می‌شود.

با قوانین هتل‌های ایران بیشتر آشنا شوید

۳- این قانون یعنی پرداخت هزینه مازاد، در هنگام خروج و تحویل اتاق نیز پابرجاست؛ یعنی اگر پس از ساعت تخلیه اتاق، هنوز در واحد خود سکونت داشته باشید، طبق مدت زمان اضافه‌تری که در اتاق حضور داشتید، موظف به پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه یک شب اقامت کامل، خواهید بود.

۴- لازم است بدانید که در هتل‌های ایران امکان رزرو هتل توسط افراد زیر ۱۸ سال وجود. مسئولین هتل با دقت بسیاری به بررسی مدارک شناسایی خواهند پرداخت و به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند سن حقیقی خود را پنهان کند.

۵- یکی دیگر از قوانین هتل‌های ایران این است که هزینه‌ای بابت پذیرش کودکان زیر ۲ سال از طرف هتل دریافت نمی‌شود. اقامت کودکان ۲ تا ۱۲ ساله در برخی شرایط خاص، نیم بها است. اطلاع از این قانون در سفر به مقصد‌هایی مثل کیش که بسیاری آن را برای سفر‌های خانوادگی انتخاب می‌کنند بسیار مهم است. برای رزرو هتل کیش به سایت جاباما مراجعه کنید.

۶- مسافران برای رزرو هتل، ملزم به پرداخت هزینه‌ای به عنوان پیش‌پرداخت (حداقل معادل هزینه یک شب اقامت در هتل) و دریافت تائید از طرف هتل (حداکثر ظرف ۴۸ ساعت پس از درخواست مسافر) هستند تا رزروشان حتمی شود. اگر تمایل ندارید مدت زیادی منتظر تایید رزرو خود بمانید و یک رزرو سریع، راحت و مطمین می‌خواهید جاباما در کنار شما است. برای رزرو هتل کلیک کنید.

۷- مهمانان فقط می‌توانند طبق تاریخ مشخصی که در تایید رزرو ثبت شده است، در واحد خود اقامت داشته باشند و در صورت تمایل برای تمدید اقامت باید موافقت هتل را کسب کنند.

۸- اگر پس از رزرو هتل و دریافت تایید، به هر دلیلی خواستار لغو آن شدید، باید به هتل اطلاع دهید، اما باید بدانید که در صورت لغو رزرو هتل، از مبلغ پیش پرداختتان مبالغی به شرح زیر کسر خواهد شد:

- اگر ۲۰ روز قبل از زمان رزرو شده آن را لغو کنید، هیچ‌گونه جریمه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

- اگر ۱۱ تا ۲۰ روز پیش از زمان سفرتان، اقدام به لغو رزرو کنید، باید ۲۰ درصد از هزینه یک شب اقامت در هتل را پرداخت کنید.

- چنانچه از ۱۰ تا ۶ روز قبل نسبت به لغو رزرو اقدام کنید، باید ۳۰ درصد از هزینه یک شب اقامت در هتل را بپردازید.

- در صورتی که از ۵ روز تا ۴۸ ساعت قبل رزرو خود را لغو کنید، ۵۰ درصد از هزینه یک شب اقامت در هتل از شما دریافت خواهد شد.

- با لغو رزرو از ۴۸ ساعت قبل از شروع اقامت تا زمان ورود به هتل، ۷۰ درصد از هزینه یک شب اقامت در هتل کسر خواهد شد.

- حتی اگر پس از رزرو و اقامت در هتل، تمایلی به ادامه اقامت نداشتید، می‌توانید با پرداخت هزینه یک شب اقامت در هتل، بقیه اقامت خود را لغو کنید.

۹- اگر پس از تایید اقامت مسافر هتل قادر به تحویل اتاق انتخابی مسافر نبود، موظف است اتاق دیگری با امکانات و کلاس مشابه آماده کند. در صورت عدم موافقت مسافر، باید مبلغ پیش پرداخت را به صورت تمام و کمال به مسافر برگردد. علاوه بر این به عنوان جریمه، هزینه‌ای برابر با یک شب اقامت کامل را به مسافر پرداخت کند.

با قوانین هتل‌های ایران بیشتر آشنا شوید

۱۰- در صورتی که مهمان برای تحویل گرفتن واحد اقامتی خود نه تنها به هتل مراجعه نکنند و هماهنگی هم در این زمینه نکرده باشید، تنها یک شب اتاق انتخابی مهمان توسط هتل ذخیره و خالی نگاه داشته می‌شود. در صورت عدم مراجعه مهمان، روز باطل و هزینه‌ای برابر با یک شب اقامت در هتل، از مبلغ پیش پرداخت کسر خواهد شد. این قانون در شهر‌های پرگردشگری مثل مشهد و کیش بسیار مهم است. برای رزرو هتل‌های مشهد می‌توانید سری به سایت جاباما بزنید.

۱۱- بدیهی است که اگر خساراتی از طرف مسافر به هریک از اموال هتل وارد شود، موظف به پرداخت خسارت وارده خواهد بود.

رزرو هتل برای خانم‌ها

همان‌گونه که آقایان می‌توانند به راحتی سفر کنند و به رزرو هتل بپردازند، بانوان نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ بنابراین خانم‌ها می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر و بدون نیاز به نامه کتبی اماکن، در هتل‌های ایران اقامت داشته باشند. اگر هریک از هتل‌ها از پذیرش بانوان خودداری کنند، می‌توان از طریق اتحادیه هتل‌داران یا سازمان میراث فرهنگی، از هتل مربوطه شکایت کرد؛ چرا که عدم پذیرش بانوان و منع آن‌ها از حقوق مسلمشان، جرم محسوب می‌شود.

بردن مهمان به اتاق هتل در ایران

تردد افراد غریبه به عنوان مهمان به اتاق‌های مسافران بر اساس قوانین هتل‌های ایران، مجاز نیست. هتل‌ها این قانون را به دلیل افزایش امنیت وضع کرده‌اند تا مسافران از هرگونه خطر احتمالی در امان بمانند. مهمانان می‌توانند در قسمت لابی هتل منتظر بمانند و افراد مورد نظر خود را ملاقات کنند.

با آگاهی از حقوق خود در هنگام رزرو یا اقامت در هر یک از هتل‌های ایران، در طول اقامت خود آرامش و اطمینان داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین