کد خبر: ۷۰۹۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

هشدار رئیسی: واکسن روی کرونای آفریقایی اثر ندارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون خبرنگاران و خبرنگارانی که در اولویت تزریق واکسن در فاز سه قرار دارند، توضیح داد.
هشدار رئیسی: واکسن روی کرونای آفریقایی اثر ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه صورت می‌گیرد و خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند و مصاحبه نزدیک با افراد انجام می‌دهند در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند و انجمن و نهادهای متولی باید لیست خبرنگاران در معرض خطر را به ما اعلام کنند تا این خبرنگاران در فهرست واکسیناسیون فاز سه قرار گیرند.

علیرضا رییسی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مدیران تخلف کنند و اسامی افرادی خارج از لیست و خبرنگاران دورکار را که در معرض خطر نیستند، در فهرست قرار دهند اما نباید اسم این خبرنگاران هم ردیف افراد پرخطر اعلام شود.

جزئیات شناسایی مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی در ایران

رییسی در ادامه درباره شناسایی موارد ابتلا به کرونای جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی در کشور بیان کرد: یک سری کارگر و مسافرهندی در جنوب شناسایی شدند و نیروهای بهداشت در گشت شهری یک سری اتباع هندی مشاهده و بررسی کردند که ۱۸ نفر در یک هتل اسکان دارند که ۴ نفر آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از این گروه مشخص شد که این اتباع به کرونا مبتلا هستند و بعد این افراد قرنطینه شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در پارسیان و عسلویه در هرمزگان و آذربایجان غربی موارد ابتلا به کروناهای جهش یافته همین گونه رصد شد و همه مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند و خوشبختانه این دوره در رصد و پایش اتباع خارجی مشکوک دانشگاه های علوم پزشکی به سرعت عمل کردند و افراد مبتلا و مشکوک شناسایی شدند و از آنها تست گرفته شد.

هیچکدام از مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی بستری نشده‌اند

رییسی با تاکید بر قرنطینه سریع مبتلایان به کرونای جهش یافته و اطرافیان این افراد گفت: خیلی سریع مبتلایان و تمام اطرافیان آنها در این دوره سفت و سخت قرنطینه شدند و نکته جالب این بود که تاکنون از 40 تا 50 نفری که به کرونای هندی و آفریقای جنوبی مبتلا شده اند، کسی بستری نشده است.

احتمال جهش ویروس کرونا در ایران

وی با اشاره به احتمال جهش کرونا در ایران گفت: ما نباید فکر کنیم قرار است ویروس از هند، آفریقای جنوبی و برزیل به ایران بیاید و این احتمال وجود دارد که در ایران ویروس کرونا جهش پیدا کند البته باید توجه داشت زمانی می گوییم کرونای ایرانی داریم که ویروس جهش یافته ای در کشور شناسایی کنیم که سوش غالب باشد؛ ویروس انگلیسی و هندی و آفریقای جنوبی چون سوش غالب این کشورها بودند به کرونای انگلیسی و هندی مشهور شدند و باید دانست که ما هنوز چیزی به نام کرونای ایرانی نداریم و سوش غالب کشور کرونای انگلیسی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: ما نگران کرونای آفریقای جنوبی هستیم چرا که واکسن‌گریز است و این می تواند خطرناک باشد و باید دانست که ویروس هندی قدرت سرایت بالاتری دارد و به طور کلی جهش در ویروس کرونا قدرت چسبندگی و نفوذپذیری آن به سلول را بالا می برد و می تواند میزان کشندگی ویروس افزایش پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
این ملت رد دادن از مرگ نمترسن و آرزوی مرگ می کنن بعد صدا سیما میگه امید به زندگی در ایران افزایش یافت....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
بگو واسه واکسن چیکار کردین. این توضیحات کشکه. وزیر بهداشت هم که معلومه تو حرفاش هیچی نیست و فقط حرف میزنه. چرا این وزیر رو استیضاح نمیکنه مجلس؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین