کد خبر: ۷۰۹۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

کاهش رتبه ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان

ایلان ماسک که در روزهای اخیر با توییت‌هایش موجب سقوط قیمت بیت کوین شده، ثروتش را هم در چنین مسیری قرار داده. حالا مدیرعامل تسلا دیگر دومین فرد ثروتمند جهان نیست و به رتبه سوم سقوط کرده است.
کاهش رتبه ایلان ماسک در فهرست ثروتمندترین افراد جهان
آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک که تا دیروز پس از مدیرعامل آمازون، جف بزوس به عنوان دومین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شد، حالا جایگاهش را از دست داده و رئیس شرکت LVMH یعنی «برنار آرنو» پس از بزوس قرار گرفته است.

کاهش ۲.۲ درصدی ارزش سهام تسلا موجب شد ماسک بخشی از ثروتش را از دست بدهد. طبق شاخص بلومبرگ، ثروت مدیرعامل تسلا با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به ماه ژانویه، به ۱۶.۰.۶ میلیارد دلار رسیده است.

ماسک پس از انتشار بیانیه‌ای مبنی بر عدم پذیرش بیت کوین از سوی تسلا، باعث کاهش چشمگیر قیمت این رمزارز شد. در مقابل این کارآفرین میلیاردر با توییت‌هایش سعی کرد وضعیت دوج کوین را بهبود دهد، با این حال بازار رمزارزها حال و روز مناسبی ندارند. البته خود ماسک هم بخاطر همین نوسانات ۲۰ میلیارد دلار ضرر کرده است.

دیروز هم ماسک ابتدا در توییتی بطور غیرمستقیم خبر فروش بیت کوین‌های تسلا را تایید کرد که موجب سقوط قیمت این رمزارز شد، اما پس از مدتی گفت شرکت تحت مدیریتش دست به چنین کاری نزده که کمی از هیجان بازار کم کرد. با این حال مدیرعامل تسلا بار دیگر در توییتی به بیت کوین حمله کرد و گفت این رمزارز غیرمتمرکز نیست.

ایلان ماسک علاوه بر لیست میلیاردرهای بلومبرگ، در لیست مجله فوربز هم سومین ثروتمند جهان به حساب می‌آید، با این حال میزان ثروتش در این لیست‌ها متفاوت است.

در فهرست بلومبرگ، ثروت ماسک برابر ۱۶۱ میلیارد دلار برآورد شده که تفاوت چندانی با نفر دوم یعنی برنار آرنو با ثروت ۱۶۱ میلیارد دلاری ندارد. با این حال هردو ثروت بسیاری کمتری نسبت به سرمایه ۱۹۰ میلیارد دلار جف بزوس دارند.

در فهرست فوربز اگرچه سرمایه جف بزوس تقریبا همان ۱۹۰ میلیارد دلار (بطور دقیق ۱۸۹.۵ میلیارد دلار) است، اما ثروت ایلان ماسک ۱۴۶.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. آرنو هم با ثروت ۱۸۲.۶ میلیارد دلاری در رتبه دوم به چشم می‌خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین