کد خبر: ۷۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

اولین فیلم بهزاد فراهانی ساخته می‌شود

بسته خبری سینما نگاهی دارد بر مهم‌ترین اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان.
اولین فیلم بهزاد فراهانی ساخته می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم زمین، تعدای از آثار رسیده به اولین جشنواره فیلم زمین با تعداد محدودی تماشاگر و با رعایت کلیه جوانب بهداشتی به خاطر شرایط کرونایی برای جمعی اندک از علاقمندان نمایش داده می شود.

این برنامه از امروز سه‌شنبه 28 اردیبهشت ساعت 17 در خانه اردیبهشت اودلاجان خانه‌ای تاریخی که به تازگی احیا شده و تبدیل به کانونی در محله تاریخی اودلاجان میانی شده است، آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. در روزهای آخرنیز پس از اعلام برندگانِ بخش‌های مختلف، آثار برگزیده جشنواره به نمایش گذاشته‌خواهدشد.

امروزسه‌شنبه 28 اردیبهشت فیلم «همه بچه‌های مامان» ساخته رضوان سرمد، چهارشنبه 29 اردیبهشت فیلم «کارون» ساخته محمد احسانی و پنجشنبه 30 اردیبهشت فیلم «آناهید» ساخته حمیدرضا علیپور نمایش داده خواهد شد.

در این نمایش‌ها، کارگردان اثر نیز حضور خواهد داشت و بعد از نمایش فیلم ها گفتگوی کوتاهی انجام خواهد شد. علاقمندان به حضور در این نمایش‌ها می توانند به وب سایت IACOO.IR مراجعه کنند.

به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «مهمانی از کارائیب» به کارگردانی بهزاد فراهانی و تهیه‌کنندگی شهرام گیل‌آبادی طی چند روز آتی مقابل دوربین می‌رود.

فراهانی فیلمنامه این اثر عاشقانه را بر اساس رمان «مهمانی از کارائیب – شبی با کاسترو» به قلم خودش نوشته است و حمیدرضا قطبی به عنوان مشاور کارگردان او را همراهی می‌کند. جواد راهزانی مدیریت تولید این فیلم را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان «مهمانی از کارائیب» آمده است: «خیاطی کارکشته عاشق بانویی شده که همسرش را اعدام کرده‌اند.خیاط به دلیل دلبستگی به رفاقت با دوستش، شجاعت بیان این عاشقانگی را ندارد و بانو نیز به دلیل وفاداری به شوی رفته‌اش دهان می‌بندد و دل را لجام می‌زند. این عشق پنهان داستان ناتمام بسیاری از مردان و زنان شرقى است. عشق‌هایى که سرانجامش را باید در فلسفه شرق جست...»

نمایش اثر درخشان تارکوفسکی در جشنواره جهانی فجر

به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فجر، «کودکی ایوان» اولین ساخته بلند آندری تارکوفسکی، کارگردان شهیر روس در دوران اتحاد جماهیر شوروی، است. این فیلم در سال 1962 جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و جایزه بزرگ جشنواره فیلم شیکاگو را به‌دست آورد و از سوی کشور تولید کننده برای رقابت در رشته اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شد.

در طول جنگ جهانی دوم، خانواده ایوان بوندارف (با بازی نیکلای بورلیائف که سابقه داوری در جشنواره فیلم فجر را نیز دارد) توسط نازی‌ها کشته می شوند و او برای انتقام، در مقام دیدبان، با ارتش اتحاد جماهیر شوروی در پشت خطوط آلمان فعالیت می‌کند.

دینا یوردانوفا، مدرس و نظریه‌پرداز سینمای جهان، در سال 2013 در مقاله‌ای تحت عنوان «کودکی ایوان: تحقق رویا» نوشت:

تارکوفسکی کودکی خود را همانند ایوان در دوران جنگ گذراند. تارکوفسکی خود اشاره می‌کند «زیباترینِ خاطرات از دوران کودکی است». به همین جهت، تعدادی زیاد از تصاویری شخصی وارد «بافت تصویری» شده است. به طور خاص، او تصاویر جنگل درختان توس، استتار به‌ وسیله شاخه‌های درخت توس در ارسال کمک‌های اولیه، چشم‌انداز در پس زمینه رویای آخر، کامیون پر از سیب و خیسیِ بدن اسب‌ها از باران که زیر آفتاب تبدیل به بخار می‌شود، را در مقام آنچه از خاطرات شخصی او گرفته شده، باز می‌شناسد.

نخستین فیلم بلند تارکوفسکی که بر کارگردانانی چون سرگئی پاراجانف و کریشتف کیشلوفسکی تاثیری شگرف داشته و در پاره‌ای از متون در مقام شاعرانه‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینما مورد ستایش قرار گرفته است، از فیلم‌های محبوب عمر ژان پل سارتر و اینگمار برگمان نیز بوده است. برگمان مواجهه با این فیلم را همچون معجزه‌ای دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین