کد خبر: ۷۰۹۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

والدین و دانش‌آموزان نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص برگزاری آزمون حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های آزمونی رعایت شده است و خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که کوچکترین آسیبی در حوزه‌های آزمونی متوجه فرزندان آن‌ها نخواهد شد.
والدین و دانش‌آموزان نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند
آفتاب‌‌نیوز :

رشید قربانی، امروز چهارشنبه (29 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات نوبت خرداد ماه دانش آموزان استان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهدشد.

وی افزود: سوالات امتحانی نوبت دوم نیز براساس وضعیت رنگ قرمز و با سطح دشواری پایین‌تری طراحی شده است.

قربانی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری، عنوان کرد: در پایه نهم با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی، چون مهم ترین ملاک هدایت تحصیلی به نمرات دانش آموز برمی گردد؛ کسب نمرات بالا موجب ایجاد تراکم در یک رشته خواهد شد، بنابراین ضرورت دارد که امتحانات حتما به صورت حضوری برگزار شود.

قربانی همچنین به اهمیت برگزاری آزمون حضوری در پایه دوازدهم نیز پرداخت و گفت: باتوجه به اینکه نمرات دانش آموزان در انتخاب رشته در دوره دانشگاه و موفقیت در کنکور تعیین کننده خواهدبود؛ ضرورت دارد که آزمون به صورت حضوری برگزار شود و از طرف دیگر اگر آزمون به صورت غیر حضوری برگزار شود، کیفیت مدرک تحصیلی دیپلم های سال 1400 در آینده ممکن است زیر سوال برود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به دغدغه اولیای دانش آموزان در خصوص برگزاری آزمون حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی در حوزه های آزمونی رعایت شده است و خانواده ها اطمینان داشته باشند که کوچکترین آسیبی در حوزه های آزمونی متوجه فرزندان آن ها نخواهد شد.

وی از افزایش تعداد حوزه های آزمونی از 70 حوزه در سال 1399 به 120 حوزه آزمونی در سال 1400 برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: امسال امتحانات از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 24 خرداد ماه ادامه دارد و هر روز در یک رشته آزمون برگزار می شود.

قربانی با بیان اینکه امسال در هر حوزه آزمونی یک مراقبت بهداشت نیز حضور خواهد داشت؛ خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی حوزه های آزمونی در خصوص عدم رعایت نکات بهداشتی و یا نداشتن شرایط مناسب برای برگزاری آزمون، حوزه آزمونی حذف خواهدشد.

وی به نحوه برگزاری آزمون در مدارس شبانه روزی استان نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه برنامه های امتحانی به صورت یک روز در میان برنامه ریزی شده، تلاش شده است حتی المقدور دانش آموزان ایاب و ذهاب داشته باشند و تعداد محدودی هستند که از امکانات خوابگاه استفاده می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از حوزه های آزمونی، امتحانات را در فضای باز برگزار می کنند؛ گفت: در بازدید از حوزه های امتحانی اکثر مدارس شهر سنندج امتحانات را در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می کردند.

قربانی در ادامه توصیه هایی برای والدین و دانش آموزان داشت و تاکید کرد: دانش آموزان پس از انجام آزمون و در هنگام خروج از مدرسه به هیچ عنوان تجمع نکنند، چراکه به لحاظ مسائل بهداشتی می تواند آسیب زا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود از تحت پوشش قرار گرفتن 82 درصد دانش آموزان استان در برنامه شاد خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه 18 درصد باقی مانده نیز با همکاری معلمان دلسوز و زحمت کش، در مناطق روستایی و کم جمعیت به صورت حضوری کلاس های درس را برگزار کرده و نیاز به شاد نداشته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین