کد خبر: ۷۰۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

وزیر خارجه لبنان استعفا کرد

وزیر خارجه لبنان امروز چهارشنبه استعفایش را به میشل عون تقدیم کرد.
وزیر خارجه لبنان استعفا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

شربل وهبه، وزیر خارجه لبنان امروز (چهارشنبه) در پی مصاحبه اخیرش با سایت الحره از سمتش استعفا کرد.

وی استعفایش را به میشل عون، رئیس جمهوری لبنان تقدیم کرد.

سه شنبه سایت "لبنان ۲۴" به نقل از برخی منابع که آنها را "موثق" خواند، اعلام کرد: وهبه در ساختمان دولت با حسان دیاب، نخست وزیر موقت برای اعلام کناره‌گیری خود دیدار خواهد کرد.

اظهارات وزیر خارجه لبنان در شبکه الحره درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی کردند، با اینکه نامی از آنها نبرد، باعث آغاز انتقادهای شدیدی از او و تهدید به قطع روابط میان آن کشورها و لبنان شد.

درپی این اظهارات کویت، امارات، مصر، عربستان و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و در اعتراض به اظهارات وهبه یادداشت‌های رسمی منتشر کردند.

شورای همکاری خلیج فارس نیز شدیدا اظهارات وزیر خارجه لبنان را محکوم کرده و از بیروت خواست بابت این اظهارات، رسما از عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس عذرخواهی کند.

در شرایطی که در مورد وزیری که مسؤولیت وزارت خارجه را به صورت موقت برعهده خواهد گرفت، هنوز تردیدهایی وجود دارد، سایت "لبنان ۲۴" اعلام کرد، به نظر می‌رسد رویکردی برای اقدام بر اساس حکم شماره ۶۱۷۲ ویژه تعیین جانشینان وزرا در صورت غیاب وزرای اصلی وجود داشته و طبق آن "دمیانوس قطار" مسؤولیت این وزارتخانه را به صورت موقت بر عهده می‌گیرد، تنها مساله این است که قطار مدتی است از انجام مسؤولیت وزارتخانه اصلی خود امتناع ورزیده است.

طبق گزارش سایت لبنان ۲۴، وهبه بعدازظهر سه‌شنبه به معاونان خود اعلام کرده بود که روز پنج‌شنبه به سه کشور اروپایی جهت دیدار با مقامات آنها سفر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین