کد خبر: ۷۰۹۹۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

بدترین رهبران جهان در مدیریت پاندمی کرونا

کنترل کووید ۱۹ به طور مشهودی دشوار است و زمانی که پای مدیریت همه‌گیری به میان می‌آید، رهبران جهانی تنها بخشی از محاسبات هستند. اما برخی رهبران فعلی و قبلی، تلاش کمی برای مقابله با بیماری در کشور خود کرده‌اند، خواه با دست‌کم گرفتن جدیت بیماری یا بی‌توجهی به علم و نادیده گرفتن مداخلات حیاتی بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک. تمام ۵ رئیس‌جمهور/نخست‌وزیری که در این گزارش آمده‌اند حداقل یکی از این اشتباهات را مرتکب شده و برخی همه آن‌ها را مرتکب شده‌اند که عواقب مرگ‌باری در پی داشته است.
بدترین رهبران جهان در مدیریت پاندمی کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از وب‌سایت غیرانتفاعی "کانورسیشین"، هند، مرکز جدید شیوع همه‌گیری جهانی است و تا مه ۲۰۲۱، روزانه ۴۰۰ هزار مورد جدید را به ثبت رسانده است. هر چند این آمار به تنهایی نشان‌دهنده وخامت اوضاع نیست؛ بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها می‌میرند به این خاطر که پزشکان اکسیژن یا داروهای نجات‌دهنده مانند "رمدسیویر" ندارند که به بیماران بدهند. بیماران از کلینیک‌هایی که تخت آزاد ندارند، رانده می‌شوند.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هند

بسیاری از هندی‌ها یک نفر را برای تراژدی کشورشان مقصر می‌دانند و آن هم نخست‌وزیر "نارندا مودی" است.

مودی در ژانویه ۲۰۲۱ در یک مجمع جهانی اعلام کرد که هند "با مقابله مؤثر با کرونا، بشریت را نجات داده است". وزیر بهداشت وی در ماه مارس اعلام کرد که همه‌گیری به پایان خود نزدیک می‌شود. کووید ۱۹ در واقع در جهان و هند در حال قوی‌تر شدن بود، اما دولت مودی هیچ آمادگی برای احتمالات پیش رو، مانند ظهور نوع کشنده‌تر و واگیردارتر ویروس، نداشت.

این در حالی است که مودی و دیگر اعضای حزبش قبل از انتخابات ماه آوریل، به برگزاری تجمعات انتخاباتی فضای باز پرداختند که در آن‌ها تنها تعداد کمی از شرکت‌کنندگان ماسک پوشیده بودند. نخست‌وزیر هند همچنین اجازه برگزاری فستیوال مذهبی با حضور میلیون‌ها نفر را داد که طی ژانویه-مارس برگزار شد و به باور مقامات بهداشتی، به عنوان رویدادی با شیوع گسترده ایفای نقش کرده است.

هند سال گذشته همزمان با فخرفروشی‌های مودی به مقابله با کرونا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان، بیش از ۱۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای همسایه فرستاد. این در حالی است که تا اوایل مه، تنها ۱.۹ درصد جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری این کشور علیه کووید ۱۹ واکسینه شده بودند.

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل نه تنها در پاسخ‌گویی به کووید ۱۹- که آن را به یک آنفولانزای جزئی تقلیل می‌دهد- ناموفق بود، بلکه به شکل فعالانه‌ای بحران در برزیل را بدتر کرد.

بولسونارو از اختیارات قانونی خود برای دخالت در مسائل وزارت بهداشت این کشور، نظیر پروتکل‌های درمانی، افشای داده و تولید واکسن استفاده کرد.

بولسونارو به وتوی هر دو قانونی پرداخت که استفاده از ماسک در اماکن مذهبی را اجباری می‌کرد و به متخصصان بهداشتی که توسط همه‌گیری آسیب دائمی دیده بودند، خسارت می‌پرداخت. وی همچنین مانع تلاش‌های دولت ایالتی برای تبلیغ فاصله‌گذاری اجتماعی شد و به کسب‌وکارهایی نظیر باشگاه‌ها و استخرها، تحت عنوان "ضروری"، اجازه ادامه فعالیت داد. بولسونارو با قاطعیت به تبلیغ داروهای اثبات نشده، به ویژه هیدروکسی‌کلروکین برای معالجه بیماران کووید ۱۹ پرداخت.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس

الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس هرگز تهدید کووید ۱۹ را تصدیق نکرده است.

وی در اوایل همه‌گیری که دیگر کشورها در حال اجرای قرنطینه بودند، انتخاب کرد که هیچ اقدام محدودکننده‌ای برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام ندهد. وی در عوض مدعی شد می‌توان با نوشیدن ودکا، رفتن به سونا و کار کردن در مزارع، از ویروس جلوگیری کرد.

بلاروس تلاش‌های خود در عرصه واکسیناسیون را به تازگی آغاز کرده، اما لوکاشنکو می‌گوید واکسن نخواهد زد. در حال حاضر کمتر از ۳ درصد مردم بلاروس علیه کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا

ترامپ در مسند ریاست جمهوری نیست، اما سوء‌مدیریت او همچنان عواقب فاجعه‌بار بلندمدتی برای آمریکا و به طور خاص سلامت و تندرستی جوامع رنگین‌پوست این کشور، به جا گذاشته است.

انکار اولیه همه‌گیری توسط ترامپ، تبلیغ فعالانه اطلاعات نادرست درباره ماسک پوشیدن و درمان و رهبری ناهماهنگ وی، به آمریکا تحت عنوان یک کل آسیب زده است- اما برآیند این‌ها برای برخی گروه‌ها از سایرین، بدتر بود. جوامع رنگین‌پوست آمریکا بیماری و مرگ نامتناسبی را متحمل شدند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک

مکزیک با نرخ ۹.۲ درصدی مرگ ناشی از کووید ۱۹، دارای بالاترین نرخ مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در جهان است. برآوردهای اخیر نشان می‌دهند این کشور احتمالاً متحمل ۶۱۷ هزار مرگ ناشی از کووید شده که این میزان هم‌تراز با آمار کشورهایی نظیر آمریکا و هند است که هر دو جمعیت بسیار بیشتری دارند.

لوپز طی دوران همه‌گیری سعی داشت جدیت وضعیت در مکزیک را پنهان کند. وی در اوایل همه‌گیری در مقابل درخواست‌ها برای اجرای قرنطینه سراسری، مقاومت می‌کرد و به برگزاری تجمعات ملی ادامه داد تا هنگامی که در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ سرانجام، مکزیک به مدت ۲ ماه تعطیل شد. وی مکرراً از پوشیدن ماسک امتناع کرده است.

امروز، زدن ماسک در مکزیک اجباری است و این کشور ۱۰ درصد جمعیتش را به طور کامل واکسینه کرده، در حالی که در کشور همسایه آن گواتمالا تنها ۱ درصد جمعیت واکسن زده‌اند. اوضاع در حال بهتر شدن است اما مکزیک راه درازی را برای بهبود در پیش دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
5
مال ما کجای جدوله؟
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
خوب معلومه ما همیشه تو دنیا اولیم .اولش گفتیم مثل یه سرماخوردگی ساده ست . بعدش هم که گفتیم مسافرت و برگزاری بعضی مراسمات سیاسی و مذهبی با رعایت پروتکل مشکل نداره . بعدش هم که برای واکسن نه تنها کلی واکسن وارد کردیم بلکه اینقدر تولید کردیم که میتونیم صادر کنیم .تازه آمارهامون هم همیشه شفاف بوده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین