کد خبر: ۷۱۰۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

ادامه حمایت آلمان از جنایات صهیونیست‌ها در غزه

وزیر خارجه آلمان بار دیگر بدون اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل و در سخنانی سوال برانگیز، جنبش حماس را مسئول تنش‌های اخیر در اراضی اشغالی فلسطین دانست.
ادامه حمایت آلمان از جنایات صهیونیست‌ها در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان طی سخنانی در پارلمان این کشور مدعی شد که جنبش حماس مسئول افزایش خشونت در خاورمیانه است و باید هر چه سریعتر به حملات موشکی خود پایان دهد. وی امروز چهارشنبه اقدام گروه های مقاومت فلسطینی در دفاع مشروع از مردم فلسطین در مقابل حملات همه جانبه صهیونیست ها را «ترور موشکی» خواند و به زعم خود این اقدام را محکوم کرد.

بنا به ادعای ماس، جنبش حماس موجب تشدید اوضاع شده که عواقب آن به ساکنان اراضی اشغالی و غزه آسیب می زند. ماس همچنین از این که سالهاست دیپلماسی خاورمیانه هیچ پیشرفتی نداشته، ابراز نگرانی کرد و گفت: درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان تنها از طریق «راه حل دو کشور» و با مذاکره قابل حل است، اما در این سالها کار خیلی کمی در این زمینه انجام شده است.

به گفته وزیر خارجه آلمان بی عملی در خصوص صلح خاورمیانه، خطر تندروی بیشتر را به همراه دارد و هرچه از این راه حل واقع بینانه دورتر شویم، خطر افزایش قدرت بازیگرانی مانند حماس بیشتر خواهد شد. این همان چیزی است که ما در حال حاضر تجربه می کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان، به انتقاد از رژیم اسرائیل نیز پرداخت و گفت: هنگامی که ما در مورد تنش زدایی صحبت می کنیم، به طور طبیعی به ساخت و ساز شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغالی و اخراج برنامه ریزی شده فلسطینیان از خانه هایشان در قدس شرقی نیز می پردازیم.

درگیری میان اسرائیل و فلسطینی ها در آغاز هفته گذشته بار دیگر شدت گرفت که یکی از عوامل آن، تهدید به اخراج فلسطینی ها از خانه هایشان در بیت المقدس شرقی بود.

از آن زمان به گفته ارتش اسرائیل، حدود ۳۷۰۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است. ارتش اسرائیل مدعی است با حملات هوایی به خانه های فلسطینی ها در غزه پاسخ این حملات موشکی را داده است. این در حالی است که طی این حملات تا کنون بیش از ۲۳۰ نفر که بیشتر آنها زنان و کودکان فلسطینی بودند، به شهادت رسیده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین