کد خبر: ۷۱۰۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

استقلال محبت تاریخی پرسپولیس را جبران می‌کند؟

رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیستم همچنان ادامه دارد و از همین حالا خیلی‌ها یاد دیدار هفته آخر استقلال- سپاهان افتاده‌اند. شاید روزی که مسابقات قرعه‌کشی شد پرسپولیسی‌ها خیلی خوشحال بودند که هفته سی‌ام ۲ رقیب مستقیم‌شان قرار است به مصاف هم بروند، اما حالا شرایط فرق کرده است.
استقلال محبت تاریخی پرسپولیس را جبران می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

دور شدن استقلال از قهرمانی، می‌تواند معادلات بازی آخر را هم تحت‌تأثیر قرار بدهد. اگر آن روز جایگاه آبی‌ها در جدول تثبیت شده باشد و نیازی به کسب امتیاز نداشته باشند، خیلی سخت است که انتظار داشته باشیم سپاهان را به نفع پرسپولیس به زانو در بیاورند.

این مسئله آنقدر دور از ذهن است که در جریان پخش بازی این هفته سپاهان- مس رفسنجان هم مجری شبکه اصفهان به آن اشاره کرد. او گفت اگر کار به روز پایانی بکشد و استقلال نیازی به امتیاز نداشته باشد، احتمالا آبی‌ها ترجیح می‌دهند سپاهان جام را ببرد! توجه کنید که حرف از کم‌کاری نیست، بلکه پای مسایل انگیزشی در میان است.

گل مهمی که هادی زد

با همه این‌ها اما، استقلال تیم بسیار بزرگی است و بازیکنانش حتما در هر شرایطی برای پیراهن این تیم می‌جنگند. به علاوه آبی‌ها یک دین تاریخی هم به پرسپولیس دارند؛ جایی که در شرایط نسبتا مشابه، پیروزی قرمز‌ها بر سپاهان در نهایت باعث قهرمانی استقلال شد.

روز ۲۹ بهمن ۹۱ در هفته بیست و ششم لیگ دوازدهم، پرسپولیس که جایگاهش در میانه جدول تثبیت شده بود با تک گل مرحوم هادی نوروزی سپاهان را در ورزشگاه آزادی شکست داد و به قهرمانی استقلال کمک کرد.

آبی‌ها آن فصل آخرین قهرمانی لیگ برتری‌شان را با ۶۷ امتیاز از ۳۴ بازی در حالی به‌دست آوردند که سپاهان فصل را با ۶۴ امتیاز تمام کرد. جالب اینجاست که در بحث تفاضل گل هم سپاهان ۲۷ به ۲۴ پیش بود و اگر تنها با یک گل پرسپولیس را شکست می‌داد، برای چهارمین فصل پیاپی جام را بالای سر می‌برد.

پرسپولیس آن روز جلوی پوکر قهرمانی سپاهان را به نفع استقلال گرفت و از دیگر عجایب روزگار اینکه سرمربی سرخپوشان در آن مسابقه همین آقای یحیی گل‌محمدی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین