کد خبر: ۷۱۰۱۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

ادعای وزیر خارجه عربستان علیه ایران

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه بار دیگر مدعی شد که اقدامات ایران در زمینه برنامه هسته ای ثبات منطقه را تهدید می کند.
ادعای وزیر خارجه عربستان علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

فیصل دراین مصاحبه با تکرار این ادعا که موضوع هسته ای ایران ثبات منطقه را تهدید می کند، افزود: لازم است تا در این مورد یک توافق جامع ومحکم حاصل شود.

پیش از این نیز «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در سخنانی که از طریق ویدئو کنفرانس در شورای امنیت بیان کرد از ایران خواست تا با جدیت در مذاکرات جاری وین حاضر شود و مدعی شد که در این صورت ثبات و امنیت منطقه تامین خواهد شد.

این در حالی است که تهران بارها تاکید کرده است که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای اش صلح آمیز و برای اهداف غیرنظامی و در جهت ارتقای سطح زندگی مردم به کار گرفته می شود.

عربستان سعودی درحالی از بی ثباتی و امنیت منطقه ابراز نگرانی می کند که این کشور در ۶ سال گذشته جنایات بی شماری را علیه مردم بی دفاع یمن مرتکب شده است.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن سبب شده تا نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور با هدایت جنبش انصارالله به پیروزی‌های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین