کد خبر: ۷۱۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

واکنش‌های جهانی به آغاز آتش بس در غزه

همزمان با هلهله و شادی اهالی غزه و کرانه باختری از پیروزی مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس، مقامات و سران برخی کشورها و سازمانهای جهان از این آتش بس استقبال کردند.
واکنش‌های جهانی به آغاز آتش بس در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش الجزیره، سران و مقامات برخی کشورها و سازمان‌های جهان با استقبال از برقراری آتش بس در غزه خواستار حل و فصل بنیادی ریشه تعارضات میان اسرائیل و فلسطینیان شدند.

هشام الدین حسین، وزیر خارجه مالزی:

«حملات اسرائیل جان صدها تن را گرفت و هزاران تن دیگر را مجروح کرد. مالزی مراتب تسلیت و همدردی خود را به تمام قربانیان این خشونت ابراز می‌کند. اکنون بیائید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی برای مردم فلسطین تمرکز کنیم».

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر:

«با نهایت خوشحالی، در تماس تلفنی که با رئیس جمهور بایدن (آمریکا) داشتم، در مورد یافتن فرمولی برای فرونشاندن مناقشه کنونی میان اسرائیل و غزه به تبادل نظر پرداختیم و در مورد مدیریت مناقشه میان تمام طرف‌ها از طریق دیپلماسی با یکدیگر اتفاق نظر داشتیم».

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد:

«از برقراری توافق آتش بس بین غزه و اسرائیل بعد از ۱۱ روز اقدامات خصمانه استقبال می‌کنم و تمام طرف‌ها را به پایبندی به توافق آتش بس که از ساعت ۲ بامداد جمعه اجرایی شده است، دعوت می‌کنم».

تور وینسلند، فرستاده سازمان ملل متحد برای صلح خاورمیانه:

«من از آتش بس میان غزه و اسرائیل استقبال می‌کنم. عمیق‌ترین مراتب تأسف و اندوه خود را به قربانیان این خشونت و عزیزان آنها ابراز می‌کنم. تلاش‌های مصر و قطر و همچنین همکاری نزدیک آنها با سازمان ملل برای کمک به برقراری آرامش را می‌ستایم و فعالیت برای ساخت فلسطین می‌تواند آغاز شود».

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس:

«از اخبار آتش بس در اسرائیل (اراضی اشغالی) و غزه استقبال می‌کنم. تمام طرف‌ها باید در راستای تداوم بخشیدن به این آتش بس و پایان دادن به دور غیرقابل قبول خشونت و مرگ شهروندان عمل کنند. انگلیس به حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح ادامه می‌دهد!»

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده

جو بایدن شامگاه پنج شنبه به وقت واشنگتن در یک نطق تلویزیونی از کاخ سفید بدون اشاره به نقضِ آشکار حقوق مردم فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات این رژیم طی یازده روز اخیر ادعا کرد: «معتقدم فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به‌طور برابر شایستگی برخورداری از زندگی امن و ایمن و همچنین آزادی، رفاه و دموکراسی را دارند و دولت من با تمام توان و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای تحقق این امر تلاش خواهد کرد. من اعتقاد دارم یک فرصت ناب در اختیار داریم تا در این مسیر پیشرفت داشته باشیم و من به انجام آن متعهد هستم!»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و دیگر کشورهای منطقه نیز بابت تلاش برای پایان دادن به این درگیری یازده روزه و جلوگیری از ادامه یافتن آن قدردانی کرد.

لیندا توماس- گرینفیلد، سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل:

«اکنون ما باید توجه خود را بر روی پیشرفت ملموس‌تر به سمت یک صلح پایدار متمرکز کنیم و باید با همدیگر برای رفع نیازهای فوری و بشردوستانه (!) همکاری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
خوشحالی چه بدردشان میخوره تا موضوع حل نگردد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین