کد خبر: ۷۱۰۱۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

هوای ‌پایتخت در محدوده قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) کیفیت هوای ‌پایتخت در محدوده قابل قرار دارد و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.
هوای ‌پایتخت در محدوده قابل قبول
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز تاحدودی بر تندی باد افزوده خواهد شد و وزش باد موثر شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد. شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت و باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد.

با تداوم ناپایداری جوی تا صبح فردا (اول خرداد ماه) و وزش باد موثر انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار گیرد. طی روز نیز وزش باد موثر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد؛ با این حال با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا شود.

با استمرار وزش باد موثر و وضعیت نسبتا ناپایدار جوی تا اواخر وقت فردا (۱ خرداد ماه) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۷۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۰ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین