کد خبر: ۷۱۰۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

روند نزولی کرونا در اغلب استانها/نگرانی از ویروس هندی و آفریقایی در ۳ استان جنوبی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت این بیماری در کشور را تشریح کرد.
روند نزولی کرونا در اغلب استانها/نگرانی از ویروس هندی و آفریقایی در ۳ استان جنوبی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در جلسه امروز مباحث مهمی داشتیم و مروری بر وضعیت روند بیماری در کشور داشتیم‌. خوشبختانه همانطور که نمودارها نشان می‌دهد اکثر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنند و این خبر خوبی است اما در ۳ استان باید دقت بیشتری کنیم؛ بویژه استان‌های جنوبی و استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مراقبت بیشتر میخواهند.

وی افزود: بویژه اینکه نگران گسترش سوش ویروس هندی و آفریقایی در آنجا (استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) هستیم و اگر پروتکل‌ها درست رعایت نشود ممکن است مانند خوزستان که ابتدا سوش انگلیسی در آنجا شایع شد و سپس به همه جا رسید این روند در این ۳ استان‌ هم تکرار شود. در حال حاضر روند در آن ۳ استان تقریبا در حال کنترل است و مابقی استان‌ها روند نزولی خوبی طی می‌کنند که امیدوارم ادامه دار باشد.

وی افزود: معمولا بعد از ماه رمضان برخی جشن‌ها و عروسی ها بیشتر می‌شود و نیاز به دقت بیشتر است. از طرفی گرم شدن هوا و روشن کردن کولرها بویژه در مناطق گرمسیر بدون بازکردن درب و پنجره و عدم گردش هوا عامل خطر انتشار ویروس است. معمولا در اواخر بهار و تابستان سفرها صورت می‌گیرد که از مردم می‌خواهیم سفر نکنند. تجمعات و دورهمی‌ها هم در انتقال بیماری موثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
1
روند شدید کاهش کرونا با توجه به نزدیکی به انتخابات .... خبر هایه خوش تری نیز در روزهای آینده در راه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
1
خیلی نگران هستی بجای بستن شهرها تردد شبانه تجمعات رو برخورد کنید مقاومت پیروز شده یا نه الان توی این شرایط اشتباه بزرگی است بابت تجمع
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین