کد خبر: ۷۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰

دادگاه تجدیدنظر سه‌دانشجوی دانشگاه‌امیرکبیر برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توكلی، دانشجویان بازداشت‌شده دانشگاه امیركبیر -پرونده نشریات دانشجویی- صبح روز یكشنبه در شعبه‌ی ‌‌٤٤ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی ساعدی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جلسه‌ دادگاه تجدیدنظر پرونده‌های این دانشجویان بیش از سه ساعت به طول انجامید و به صورت غیرعلنی برگزار شد. خانواده متهمان و برخی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیركبیر پشت در دادگاه، منتظر پایان رسیدگی به پرونده بودند. 

پس از پایان جلسه‌ی دادگاه، احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توكلی به زندان اوین بازگردانده شدند.

محمدعلی دادخواه، وكیل مدافع قصابان، منصوری و توكلی در این باره گفت: با توجه به غیرعلنی بودن جلسه‌ی دادگاه، قاضی پرونده تاكید داشت كه مذاكرات جلسه اعلام نشود.

وی اظهار امیدواری كرد: با عنایت به روند دادرسی، حكم برائت موكلان كه بی‌سبب محكوم شده‌اند، صادر شود و موكلانم در آستانه‌ی عید نوروز آزاد شوند. 

گفتنی است مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری از سوی شعبه ششم دادگاه انقلاب به سه، ‌٥/٢ و دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین شعبه ‌‌١٠٤٣ دادگاه عمومی تهران این سه دانشجو را از اتهام توهین به مقدسات دینی و مذهبی، توهین به حرم اهل بیت مطهر (ع)، توهین به مردم شهرستان قم و شهر قم، توهین به مراجع عظام، توهین به عموم جوانان متشرع و زنان محجبه و توهین به مسوولان تبرئه کرد و بر اساس رای صادره توکلی، قصابان و منصوری در رابطه با اتهام نشر اکاذیب علیه نیروهای بسیجی و امنیتی در دانشگاه امیرکبیر به چهار ماه حبس تعزیری با احتساب و کسر ایام بازداشت‌های قبلی محکوم شدند.

قرار است شعبه‌ی ‌٤٤ دادگاه تجدیدنظر درباره‌ی آرای صادره در هر دو پرونده دانشجویان امیركبیر رسیدگی و اعلام نظر كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین