کد خبر: ۷۱۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

از ثروتمندتر شدن میلیاردهای انگلیسی تا نگرانی در آلمان درباره شیوع ویروس هندی

یک رسانه انگلیسی با منتشر کردن لیست ثروتمندترین افراد در انگلیس از افزایش چشمگیر ثروت آنها در دوران کرونا خبر داده و مقام‌های دولتی در آلمان هم همچنان درباره شیوع ویروس هندی در این کشور هشدار می‌دهند.
از ثروتمندتر شدن میلیاردهای انگلیسی تا نگرانی در آلمان درباره شیوع ویروس هندی
آفتاب‌‌نیوز :

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که "فرانس تیمرمانس"، معاون رئیس کمیسیون اروپایی تقریبا در این باره ابراز اطمینان کرد که اروپاییان در تابستان دوباره می توانند به تعطیلات بروند. وی تاکید کرد که شورای اروپایی و پارلمان در حال مذاکره درباره گواهی دیجیتالی برای این منظور هستند.

وی مهم ترین مسئله را گام های بزرگ رو به جلو در زمینه واکسیناسیون دانسته و با اشاره به موفقیت های بدست آمده در این راستا در آلمان و اروپا گفت: اگر اوضاع این طور ادامه یابد ما می توانیم شاهد یک تابستان زیبا برای بسیاری شهروندان باشیم.

هشدار درباره حملات هکری به کلینیک ها در آلمان

رئیس دفتر فدرال امنیت اطلاعات در آلمان (BSI) درباره حملات هکری به کلینیک ها هشدار داده و اعلام کرد که من خطر بزرگی در این باره را در بیمارستان ها می بینم.

عبور مرگ های کرونایی در جمهوری چک از مرز 30 هزار نفر

در جمهوری چک هم موارد مرگ های کرونایی از مرز 30 هزار نفر عبور کرد و از آغاز بحران کرونا حدود 30012 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این کشور با حدود 10.7 میلیون سکنه از کشورهای اروپایی است که به شدت تحت تاثیر شیوع این بحران قرار گرفت. البته مدتی است که شرایط در این کشور بهبود پیدا کرده است. تا به حال بیش از 1.1 میلیون شهروند در این کشور علیه کرونا واکسینه شده اند.

مسئله غلبه بر کرونا به یک موضوع مبارزات انتخاباتی در آستانه انتخابات پارلمانی ماه اکتبر در این کشور تبدیل شده است.

انگلیس در لیست خطرناک ترین کشورهای کرونایی در آلمان

مدت طولانی بود که انگلیس به عنوان یک مدل موفق اروپایی در مبارزه و مهار کرونا مطرح بود. اما حالا این کشور در حال تبدیل شدن به کانون شیوع ویروسی جهش یافته و خطرناک است.

به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی در انگلیس دولت آلمان از روز یکشنبه این کشور را در لیست خطرناک ترین کشورهای کرونایی یعنی کشورهای با خطر ویروس های جهش یافته قرار می دهد. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته ( جمعه) اعلام کرد. به این ترتیب سفرها از انگلیس به آلمان به شدت محدود می شود. بر اساس قواعد کرونایی در آلمان از این روز تنها اتباع آلمانی و یا اشخاصی که در آلمان زندگی دائم دارند می توانند از انگایس به صورت هوایی، زمینی و یا ریلی به آلمان سفر کنند. برای این مسافران هم یک قرنطینه دو هفته ای مد نظر قرار گرفته است که با تست منفی کرونا هم از طول این دوره قرنطینه کاسته نمی شود.

توافق کشورهای عضو اتحادیه و پارلمان اروپا برای صدور گذرنامه سبز

از طرف دیگر تعهد قرنطینه برای مسافران از کشورهای فرانسه، کرواسی و اسلوونی به دلیل آمار کرونایی در حال کاهش در این کشورها برداشته می شود. این کشورها از لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان به لیست مناطق خطر معمولی تغیر جایگاه دادند.

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین از حذف کشورهای اسلواکی، فنلاند، رومانی، سان مارینو و جامائیکا و برخی مناطق اسپانیا و ایرلند از مناطق خطر کرونایی آلمان خبر داد.

انگلیس اولین کشور اروپایی است که مجددا در آلمان در لیست خطرناک ترین کشورهای کرونایی یعنی از نوع مرتبط با ویروس های جهش یافته قرار گرفته است. در حال حاضر تنها 11 کشور در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در این گروه با بالاترین خطر کرونا قرار دارند.

ویروس جهش یافته هندی عامل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید در هند در ماه های اخیر بوده است. نهادهای بهداشتی انگلیس هم تا 19 ماه می از کشف بیش از 3400 مورد آلودگی به این ویروس خطرناک در کشورشان خبر دادند که روند افزایشی چشمگیری داشته است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان هنوز اطلاعات کافی درباره این ویروس به دست نیامده است. رئیس این انستیتوی آلمانی روز جمعه اعلام کرد که احتمال سرایت بیشتر و کارآمدی کم تر واکسن ها در برابر این ویروس وجود دارد.

ابراز نگرانی وزیر بهداشت آلمان درباره شیوع ویروس هندی

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم با اشاره به تحولات در انگلیس درباره شیوع این ویروس خطرناک ابراز نگرانی کرده است. وی تاکید کرد که باید از این مسئله که این ویروس در کشور شیوع پیدا کند جلوگیری کرد.

انگلیس مدتی بود که به عنوان مدلی موفق در مبارزه با ویروس کرونا مطرح بود . اعمال یک قرنطینه سخت و سرعت واکسیناسیون بالا شمار مبتلایان در این کشور را به شدت کاهش داد به گونه ای که آلمان چندی پیش این کشور را کاملا از مناطق خطر کرونایی خود خارج کرد. آلمان البته به علت شیوع ویروس هندی در این کشور هفته گذشته انگلیس را در لیست مناطق خطر و روز گذشته هم در لیست پر خطر ترین مناطق کرونایی قرار داد.

انگلیس تا به حال در این باره ابراز اطمینان کرده که این ویروس را کاملا تحت کنترل دارد.

درخواست مرکل از شهروندان درباره داشتن رفتارهای مسئولانه

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم خواستار رعایت جوانب احتیاط در کاهش محدودیت ها شده است. وی روز گذشته در سخنانی در برلین ابراز امیدواری کرد که شهروندان رفتار مسئولانه ای داشته باشند.

وی اعلام کرد که این ویروس از بین نرفته است و باید پایبندی به قواعد کرونایی همچون سابق وجود داشته باشد. وی بر اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی تاکید کرد.

مرکل با اشاره به کاهش آمار مبتلایان جدید در کشور و اعلام اینکه با توجه به این تحولات می توان گام هایی در مسیر بازگشایی ها برداشت در عین حال بر لزوم رعایت جوانب احتیاط تاکید کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس هندی گفت : ما باید کاملا مراقب باشیم.

170 ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7082 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در عرض یک هفته و به ازای هر 100 هزار نفر به 66.8 کاهش پیدا کرد. در این مدت 170 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تزریق بیش از 50 میلیون دوز واکسن در انگلیس

در انگلیس بیش از 50 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است. این خبر را نهادهای بهداشتی انگلیس خبر دادند. بر این ساس از شروع کمپین واکسیناسیون سراسری در آلمان حدود 31.5 میلیون نفر در انگلیس اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. حدود 18.7 میلیون نفر هم هر دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کمپین واکسیناسیون در کشور انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پیشرو تر است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی رسمی در انگیس بیش از 40 درصد بزرگ ترها در انگلیس کاملا واکسینه شده اند.

نگاه پر امید کشورهای اروپایی به آینده اقتصادی پسا کرونا

بعد از بحران اقتصادی کرونایی تاریخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطمئن به آینده اقتصادی بعد از این بحران می نگرند. وزیر دارایی پرتغال بعد از جلسه وزرای اقتصاد و دارایی اتحادیه اروپا در لیسبون این خبر را اعلام کرده و گفت: چشم انداز خوبی برای بهبود اوضاع اقتصادی در سال جاری و سال آینده وجود دارد.

کرونا مانعی برای تشخیص و درمان سریع اختلالات روانی در کودکان آلمانی

متخصصان اطفال در آلمان درباره به تعویق افتادن درمان های روانی برای کودکان و نوجوانان در بحران کرونا هشدار داده اند. سخنگوی انجمن حرفه ای متخصصان اطفال در آلمان (BVKJ) در این باره گفته است: ما در حال حاضر شاهد این هستیم که کودکان در بخش های سرپایی و بستری مجبورند مدت زمان طولانی تری را برای تشخیص و درمان انتظار بکشند. بنابراین در برخی موارد درمان ها باید بسیار فشره تر و یا طولانی مدت تر انجام شود.

یک متخصص اطفال در آلمان هم درباره عدم تحرک کودکان و نوجوانان در دوران پاندمی و به خطر افتادن رشد جسمی و روحی آن ها هشدار داده است.

اعتراضات خودرویی ضد محدودیت ها در آلمان

در برلین جمعی از شهروندان با اتومبیل های خود به خیابان ها آمدند و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. بر اساس اطلاعات پلیس شب گذشته صدها اتومبیل در خیابان های برلین رژه رفتند.

ثروتمندتر شدن میلیاردرهای انگلیسی در دوران کرونا

میلیاردرهای انگلیسی در سال کرونایی 2020 علی رغم آشفتگی های دوران کرونا اما ثروتمندتر شدند. بر اساس لیست منتشر شده از طرف "ساندی تایمز" درباره ثروتمندترین افراد کشور میلیاردهای مقیم انگلیس توانستند در دوران کرونا دارایی های خود را به یک پنجم افزایش و به 597.2 میلیارد پوند ( 695 میلیارد یورو) برسانند. طبق این لیست در حال حاضر ثروتمندترین مرد انگلیس با دارایی 23 میلیارد پوند یک کارآفرین اهل اوکراین است که "لئونارد بلاواتنیک" نام دارد.

اعتراض نمایندگان پارلمان اروپا به تصمیم ریاست برای برگزاری جلسه عمومی در فرانسه

تصمیم رئیس پارلمان اروپا در این باره که در ماه ژوئن بعد از یک توقف کرونایی چند ماهه بار دیگر جلسه عمومی نمایندگان پارلمان در استراسبورگ فرانسه برگزار شود با اعتراضات نمایندگان پارلمان اروپا مواجه شده است. به گفته آن ها این نمایندگان هنگام بازگشت به بروکسل در معرض تهدید قرنطینه اجباری قرار خواهند گرفت چرا که بیش از 48 ساعت در یک شهر فرانسه اقامت داشته اند.

برخی نمایندگان، برگزاری این جلسه عمومی در استراسبورگ در این وضعیت بحرانی بهداشتی را درست نمی دانند.

پارلمان اتحادیه اروپا به دلیل بحران کرونا از ماه مارس سال 2020 تنها یک بار در استراسبورگ تشکیل جلسه داده است .

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 12,800به کرونا مبتلا شده‌اند و 113 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,829 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 9 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,218 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 133 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت 4,792کرونا مبتلا شده و 19 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,581,351 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 108,437 نفرهم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,457,923 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 127,710 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,183,476 نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 125,028هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,636,453 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 79,620 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,648,020 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 87,887 نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین