کد خبر: ۷۱۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

مهم‌ترین فیلم‌هایی که در تابستان ۲۰۲۱ از راه می‌رسند

تابستان سال ۲۰۲۱ پس از تابستان سال گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرونا روزهای خوبی را نشان نمی‌داد، روزهای مهمی برای صنعت سینما است و استودیوهای سینمایی امیدوار هستند با بهترین عناوینی که در صف اکران هستند، بازگشت شکوهمندانه‌ای به سالن‌های سینما داشته باشند.
مهم‌ترین فیلم‌هایی که در تابستان ۲۰۲۱ از راه می‌رسند
آفتاب‌‌نیوز :

با گذشت بیشتر از دو سال از آغاز شیوع ویروس کرونا از ووهان چین، هنوز هم عوارض وحشتناک این ویروس با جوامع انسانی درگیر به نظر می‌رسد. شیوع جهانی ویروس کرونا به‌عنوان یک ویروس مرگبار حس و حال روزهای تلخ شیوع بیماری‌های مهیبی مانند طاعون را زنده کرد و زندگی میلیاردها نفر از مردم دنیا را برای همیشه تحت تاثیر قرار داد. بسیاری از شرکت‌های تجاری و خدماتی دنیا به دلیل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا مجبور به اخراج نیروهای خود شدند و حمایت دولت‌ها از مردم شکل‌گیری موج جدید تورم را به همراه داشت. تا امروز بیشتر از چهار میلیون نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در بازار سینما هم همه چیز از چین آغاز شد. شیوع کرونا، تقریبا همه‌ی سینماها و پارک‌های سینمایی این کشور را در ماه ژانویه تعطیل کرد. هالیوود اما بیشترین تاثیر را از ویروس کرونا گرفت. در سال‌های اخیر، چین به عنوان یکی از درحال‌رشدترین بازارهای سینمایی جهان سود بسیاری را برای استودیوهای هالیوودی به ارمغان آورده و امسال هم امید بسیاری از استودیوهای آمریکایی به چین بود. اما شیوع کرونا در این کشور همه معادلات را تغییر داد. باتوجه به اینکه به نظر می‌رسید سینماهای آمریکا و چین حداقل تا کشف واکشن کرونا تعطیلی گسترده‌ای را تجربه می‌کنند، ضرری چند میلیارد دلاری در صنعت سینما شکل گرفت که جبران آن اندکی غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر ویروس کرونا چند سال پیش شیوع پیدا می‌کرد، احتمالا بحران‌های اقتصادی آن برای سینما تاثیرات ویران‌کننده‌ای داشت.

با دنبال‌شدن فرایند واکسیناسیون در ایالات متحده آمریکا، بزرگترین بازار سینما در جهان، شرایط برای بازگشت هواداران هنر هفتم به سالن‌های سینما فراهم شده است. بنابراین و با وجود همه محدودیت‌ها، سینما به مسیر همیشگی‌اش ادامه می‌دهد و فیلم‌های مهمی در سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسند که ارزش تماشاکردن دارند. در ادامه با موردانتظارترین فیلم‌هایی که در تابستان ۲۰۲۱ از راه می‌رسند، آشنا می‌شوید. فیلم‌هایی که هر سلیقه و ژانری را پوشش می‌دهند.

Space Jam: A New Legacy | هرج و مرج فضایی: میراث جدید

تاریخ اکران: ۱۶ جولای ۲۰۲۱ یا ۲۵ تیر ۱۴۰۰

نخستین نسخه از «هرج و مرج فضایی» در سال ۱۹۹۶ اکران شد. مایکل جردن، بسکتبالیست شناخته‌شده، در آن فیلم هنرنمایی می‌کرد. حالا پس از گذشت بیشتر از بیست سال، دنباله «هرج و مرج فضایی» با نام «میراث جدید» از راه رسیده و این بار فرصتی فراهم شده تا تماشاگران سینما به تماشای لبرون جیمز، فوق‌ستاره تیم لس‌آنجلس لیکرز، روی پرده نقره‌ای سینما رفته و فیلم جدید این فرانچایز را تماشا کنند. این فیلم هم در لیست طولانی عناوینی که قرار بود سال ۲۰۲۰ اکران شوند، قرار می‌گیرد. اگر تصمیم دارید نسخه باکیفیت یکی از موردانتظارترین فیلم‌های تابستان ۲۰۲۱ را تماشا کنید، نباید خیلی نگران باشید. چراکه این فیلم همزمان با اکران در سینماها در سرویس استریم HBO Max هم قرار می‌گیرد.

Black Widow‌ | بیوه سیاه

تاریخ اکران: ۹ ژوئن ۲۰۲۱ یا ۱۸ تیر ۱۴۰۰

از زمانی که دنیای سینمایی مارول آغاز شده هواداران کمیک بوک‌های استن لی و همکارانش در انتظار تماشای فیلم اختصاصی شخصیت بیوه سیاه با هنرنمایی اسکارلت جوهانسن هستند و حالا به نظر می‌رسد که نوبت به این فیلم جذاب هم رسیده است. فیلمی که باید در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شد اما تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا فرصت اکرانش را از دست داد و حالا قرار است در تابستان ۲۰۲۱ اکران شود. از آن‌جایی که این فیلم سال‌ها پس از تاریخی که از اکران انتظار می‌رفت به سالن‌های سینما راه پیدا می‌کند، باید بدانید که داستان آن در حقیقت شرایطی برای ورود بیوه‌های سیاه به دنیای سینمایی مارول را روایت می‌کند.

وقایع فیلم «بیوه سیاه» در جریان اتفاق‌های میان فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» روایت می‌شود. در این فیلم تماشا می‌کنید که چگونه یلنا بلووا جانشین ناتاشا رومانف می‌شود. این فیلم هم‌زمان با اکران در سرویس استریم دیزنی پلاس هم منتشر می‌شود.

The Conjuring: The Devil Made Me Do It | احضار: شیطان من را مجبور کرد

تاریخ اکران: ۴ ژوئن ۲۰۲۱ یا ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

این فیلم که در حقیقت دنباله فیلم «احضار ۲» لقب می‌گیرد، هشتمین فیلم دنیای سینمایی «احضار» است. داستان این فیلم توسط جیمز وان و دیوید لزلی جانسون نوشته شده و جیمز وان در کنار پیتر سفرن به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه همکاری دارد. وان که وظیفه کارگردانی دو فیلم نخست «احضار» را برعهده داشته به دلیل مشغله‌های متعدد از کارگردانی این فیلم صرف نظر کرد. اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید، فیلم «شیطان من را مجبور کرد» می‌تواند یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ برای شما باشد.

Fast & Furious 9 | سریع و خشن ۹

تاریخ اکران: ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ یا ۴ تیر ۱۴۰۰

مجموعه فیلم‌های سریع و خشن از سال ۲۰۰۱ وارد سینما شده‌اند و تا امروز به مسیر خود ادامه داده‌اند. قسمت نهم این مجموعه جذاب با نام «سریع و خشن ۹» در سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. صحنه‌های اکشن این فرانچایز سینمایی که در بیست سال اخیر هواداران بسیاری برای آن به ارمغان آورده در «سریع و خشن ۹» به اوج خود می‌رسد. ون دیزل، جان سینا، دواین جانسون و شارلیز ترون از بازیگران شناخته‌شده این فیلم هستند. پل واکر، بازیگر فقید قسمت‌های ابتدایی این مجموعه سینمایی، به واسطه جمع‌آوری تصاویر آرشیوشده حضور کوتاهی در «سریع و خشن ۹» دارد.

Old | قدیمی

تاریخ اکران: ۲۳ جولای ۲۰۲۱ یا ۱ مرداد ۱۴۰۰

این فیلم براساس رمان «قلعه شن» نوشته پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شده و ام نایت شیامالان وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد. ام نایت شیامالان یکی از بهترین کارگردانان آثار هیجان‌انگیز، علمی تخیلی و ترسناک در هالیوود است که در سال ۲۰۲۱ با فیلم «قدیمی» به سینما بازمی‌گردد. «قدیمی» در شرایطی مشابه با سایر آثار ام نایت شیامالان عنوانی هیجان‌انگیز و متفاوت است که برای تماشای آن باید حداقل تا پایان تابستان سال ۲۰۲۱ صبر کنید

Jungle Cruise | سفر جنگلی

تاریخ اکران: ۳۰ جولای ۲۰۲۱ یا ۸ مرداد ۱۴۰۰

اگر دیزنی قدرتمندترین استودیوی سینمایی حال حاضر دنیا نباشد، بدون هیچ و شک تردیدی تاثیرگذارترین استودیوی هنر هفتم لقب می‌گیرد. به همین دلیل آن‌ها قدرت خاصی در ایده‌پردازی دارند. ایده اصلی فیلم «سفر جنگلی» از بخشی از پارک‌های تفریحی دیزنی گرفته شده و یک داستان فانتری و هیجان‌انگیز را روایت می‌کند. این فیلم هم قرار بود در تابستان ۲۰۲۰ اکران شود اما تا یک سال تاخیر خورد و به همین دلیل برای تماشای آن باید حداقل تا تابستان سال ۱۴۰۰ صبر کنید.

Free Guy | مرد آزاد

تاریخ اکران: ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ یا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

این فیلم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ به‌ویژه برای هواداران بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری باشد. فیلم «مرد آزاد» روی طناب باریکی میان دنیای سینما و دنیای بازی‌های ویدیویی حرکت می‌کند و قرار است یک داستان بسیار متفاوت و مدرن را به تصویر بکشد. داستان این فیلم درباره یک کارمند بانک است که متوجه می‌شود در حقیقت یک شخصیت عادی در یک بازی کامپیوتری است؛ اما این بازی کامپیوتری به‌زودی تعطیل می‌شود. بنابراین او همه تلاشش را می‌کند تا مانع نابودی دنیای جذابش شود. آیا این تلاش‌ها فایده‌ای هم دارد؟

Deep Water | ژرف آب

تاریخ اکران: ۱۳ آگوست ۲۰۲۱ یا ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

اثری عاشقانه به کارگردانی آدریان لین که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته پاتریشا های‌اسمیت ساخته شده است. بن افلک و آنا دی آرماس از بازیگران اصلی آن هستند. آن‌چه «ژرف آب» را به یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ تبدیل می‌کند، متفاوت‌بودن داستان عاشقانه آن است. در این فیلم داستان زوجی که دیگر علاقه‌ای به یکدیگر ندارند، روایت می‌شود. آن‌ها برعلیه یکدیگر وارد درگیری می‌شوند. این فیلم مقدمه‌ای بر ارتباط عاشقانه‌ای بود که در دنیای واقعی میان بن افلک و آنا دی آرماس شکل گرفت. هرچند به نظر می‌رسد این روزها این رابطه به پایان رسیده است.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings | شانگ-چی و افسانه ده حلقه

تاریخ اکران: ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ یا ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

شاید جالب باشد بدانید که این فیلم یکی از نخستین فیلم‌های هالیوودی بود که فرایند تولید آن تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت. پس از آن‌که دولت استرالیا محدودیت‌هایی در ورود و خروج مشخص کرد، عوامل فیلم « شانگ-چی و افسانه ده حلقه» تصمیم گرفتند تولید فیلم را به سان‌فرانسیسکو در ایالات متحده منتقل کنند. اطلاعات زیادی درباره داستان این فیلم وجود ندارد اما به نظر می‌رسد مبارزاتی به سبک فنون رزمی شرقی بخش مهمی از صحنه‌های اکشن فیلم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» را به خود اختصاص داده باشند.

Dune | تل‌ماسه

تاریخ اکران: ۱ اکتبر ۲۰۲۱ یا ۹ مهر ۱۴۰۰

این فیلم علمی-تخیلی و حماسی توسط دنی ویلنوو ساخته شده و بدون هیچ شک و تردیدی یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ است. «تل‌ماسه» برای نخستین بار توسط دیوید لینچ و در سال ۱۹۸۶ به یک روایت سینمایی تبدیل شد اما در رسیدن به اهدافی که دنبال می‌کرد، موفق نبود. این فیلم هم در شرایطی مشابه با نسخه کلاسیک با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت ساخته شده و ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود که مانند بسیاری از فیلم‌های بدشانس این سال با تاخیر به سالن‌های سینما می‌رسد. هانس زیمر، ترانه‌سرای شناخته‌شده فیلم‌های هالیوودی، برای ساخت موسیقی متن «تل‌ماسه» پیشنهاد همکاری با کریستوفر نولان را رد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین