کد خبر: ۷۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

تخلف ۱۴۰۰ میلیارد تومانی مرغداری‌ها

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده مرغداری‌ها در تعطیلات نوروز سال جاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
تخلف ۱۴۰۰ میلیارد تومانی مرغداری‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

«جواد احمدی» روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در نیمه نخست فروردین ماه سال جاری ۶۶۹ پرونده تخلف برای مرغداری‌هایی تشکیل شد که بیش از ۷ هفته این محصول را نگه داشته و به بازار عرضه نکرده‌ بودند.

وی با بیان این‌که مسئولیت آرد و نان به استانداران سراسر کشور واگذار شده است، تصریح کرد: در هر استانی متناسب با شرایط موجود در مورد این بخش تصمیم‌گیری شده و تعیین نرخ این کالا به صورت‌ متمرکز انجام نمی‌شود.

به گفته احمدی، بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و تعزیرات حکومتی مسئولیت برخورد با متخلفان را دارند تا قیمت مصوب اعمال شود و ملاک عمل بازرسی‌ها نرخ تعیین شده هر کالا است.

وی افزود: در زمینه نان ۳۰۸ هزار و ۳۰۸ مورد از خبازی ها بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۸۴۰ پرونده تخلف شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت روغن نیز تاکید کرد: با توجه به افزایش جهانی نرخ انواع روغن، قیمت تمام شده این کار برای تولیدکننده تا ۷۰ درصد تغییر داشته که نرخ مصوب نیاز به اصلاح دارد.

وی افزود: در خصوص این کالا ۱۱۰ هزار و ۶۸۳ مورد بازرسی انجام و چهار هزار و ۴۷۴ مورد پرونده تشکیل شده است.

احمدی در زمینه قیمت شکر و افزایش نرخ آن نیز تصریح کرد: در مقطعی که قیمت این کالا هشت هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده بود از ذخایر شکرهایی با منشا ارز وارداتی ۴۲۰۰ تومانی استفاده شد، اما به مرور این ذخایر کاهش پیدا کرده و قیمت شکر با ارز نیمایی محاسبه می شود و مشمول قیمت تثبیتی نخواهد بود.

به گفته احمدی، در ماه های گذشته ۱۳۸ هزار و ۲۷۷ مورد شکایت بررسی شده که منجر به تشکیل پرونده برای چهار هزار و ۴۱۵ واحد شده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه گران شدن کالاها در حیطه مسئولیت این سازمان نیست، خاطرنشان کرد: این نهاد در صورتی که واحدی قصد سودجویی و تخلف داشته باشد برخورد خواهد کرد.
وی افزود: در هر ماه بیش از ۲۰ هزار شکایت به دست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می رسد که بعد از رسیدگی به آن‌ها توانسته‌ایم رضایت ۷۰ درصدی شهروندان را به دست آوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین