کد خبر: ۷۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

وزیر نزدیک به نتانیاهو از سناریوی جبران اشتباه در مقابله با حماس گفت

یک وزیر برجسته رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه مقامات این رژیم در مواجهه با خطر حماس اشتباه کردند، گفت که از حالا استراتژی آغاز حملاتی پیش‌دستانه علیه توانمندی‌های موشکی حماس در پیش گرفته خواهد شد.
وزیر نزدیک به نتانیاهو از سناریوی جبران اشتباه در مقابله با حماس گفت
آفتاب‌‌نیوز :

 تساحی هنگبی، وزیر امور شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در گفت‌وگویی با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم اظهار کرد: تل‌آویو دیگر هرگز منتظر نمی‌ماند از غزه موشک شلیک شود تا پاسخ دهد.

وزیر امور شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت: تجهیز دوباره حماس به اسلحه، آمادگی‌های آن برای آغاز برخی حملات و نه شلیک موشک به خودی خود، از حالا دلیلی برای اسرائیل جهت بمباران اهدافی نظامی در نوار غزه خواهد بود.

هنگبی که از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان نتانیاهو محسوب می‌شود، افزود: این تغییری اساسی در معادله است و ما قبلا چنین کاری نکردیم.

همچنین او در این مصاحبه گفت: دولت اسرائیل در طول بیش از ۱۰ سال رویکرد اشتباهی را در مورد غزه در پیش گرفت و سال‌ها –در طول یک دهه نخست وزیری نتانیاهو و پیش از آن- با تقویت قدرت حماس سازش کرد و این بدون هیچ تردیدی اشتباه بود.

این وزیر اسرائیلی در ادامه تاکید کرد: اسرائیل این اشتباه را با در پیش گرفتن یک سیاست امنیتی جدید اصلاح خواهد کرد.

هنگبی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اسرائیل گزینه "سرنگونی" حماس با استفاده از زور را در نظر دارد یا نه، گفت: این سناریو روی میز است اما تنها به عنوان آخرین گزینه چرا که هزینه سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.

وزیر شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به آرامش فعلی در غزه مدعی شد: عملیات اخیر اسرائیل در نوار غزه به برقراری آرامش به مدت ۱۵ سال در جنوب منجر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین